Bacaan Kreatinin Pesakit Buah Pinggang Turun Selepas Konsisten Vivix

Kreatinin adalah molekul sisa kimia yang dihasilkan daripada metabolisme otot. Kreatinin dihasilkan daripada creatine, molekul utama yang penting untuk pengeluaran tenaga dalam otot. Kira-kira 2% daripada creatine badan ditukarkan kepada kreatinin setiap hari.

Kreatinin diangkut melalui saluran darah ke buah pinggang. Buah pinggang menapis kebanyakan kreatinin dan membuangnya melalui air kencing.

Proses perjalanan kreatinin di dalam tubuh manusia
Oleh kerana jisim otot dalam badan yang sama dari hari ke hari, pengeluaran kreatinin biasanya kekal dan tidak berubah setiap hari.

Buah pinggang mengekalkan kreatinin darah dalam julat yang normal. Kreatinin telah didapati menjadi satu petunjuk yang boleh dipercayai pada fungsi buah pinggang. Tahap kreatinin tinggi menandakan fungsi buah pinggang terjejas atau penyakit buah pinggang.

Oleh kerana buah pinggang boleh terjejas atas beberapa sebab tertentu, tahap kreatinin dalam darah akan meningkat disebabkan oleh kelemahan pengeluaran kreatinin oleh buah pinggang. Bacaan luar biasa tahap kreatinin memberi amaran kepada kemungkinan kerosakan atau kegagalan buah pinggang. Oleh itu rutin ujian darah perlu dibuat bagi menyemak jumlah kreatinin dalam darah.

Tahap kreatinin dalam kedua-dua air kencing dan darah ditentukan dan dibandingkan. Normal pengeluaran kreatinin untuk wanita sihat adalah 88-128 mL / min. dan 97-137 mL / min. pada lelaki (paras normal mungkin berbeza sedikit antara makmal).

Punca-punca yang paling biasa penyakit buah pinggang (kronik) di kalangan orang dewasa adalah
tekanan darah tinggi dan diabetes.

Sue kongsikan suplemen yang dapat membantu menurunkan bacaan kreatinin pesakit buah pinggang.

Cadangan Sue ialah dengan konsisten mengambil suplemen Vivix Shaklee.

Bagaimana Vivix membantu pesakit buah pinggang?

Mengikut kajian, RESVERATROL membantu pesakit buah pinggang melalui 6 cara:

1) Antioksidan: Mengurangkan tekanan oksidatif pada sel nephron buah pinggang dan mengelakkan berlaku kerosakan yang lebih teruk pada saraf buah pinggang.

2) Meningkatkan struktur dan bentuk buah pinggang yang normal.

3) Mengurangkan penggumpalan platlet pada buah pinggang.

4) Mengembangkan salur darah pada buah pinggang.

5) Mengurangkan proses lipid peroksida.

6) Mengurangkan kematian sel saraf buah pinggang.


Testimoni 1: Bacaan kreatinin dari 1000++ turun kepada 100 selepas 2 minggu konsisten ambil vivix.

bacaan creatinine

Testimoni 2: Pesakit buah pinggang, dialisis 3 kali seminggu. Selepas 21 hari ambil vivix, creatinine turun dari 1,189 ke 558. Paras gula normal, potassium normal, kolesterol normal. Alhamdulillah syukur.

bacaan creatinine

Testimoni 3: Creatinine turun ke 155. Scan buah pinggang tiada masalah. Alhamdulillah. Kena jaga makan di samping konsisten Vivix.

kreatinin

Tanya diri kita berapakah harga nilai KESIHATAN kerana kesihatan itu MAHAL.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

2 ulasan:

  1. Wahh memang membantu sangat vivix ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. setakat ni macam mana perkemabangan orang yg bermasalah buah pinggang tu?

      Padam