Bagaimana Vivix Membantu Sel Menjalani Proses Nekrosis Dengan Baik

Setiap hari sel kita akan berpecah dan mati.

Sel mati dengan 2 cara.

1) sel mati sendiri secara semulajadi dipanggil APOPTOSIS.

2) sel mati sebab dibunuh oleh faktor luar dipanggil NEKROSIS (sel pramatang).

apotosis vs necrosis


Nekrosis disebabkan oleh kekurangan darah dan oksigen ke tisu. Ia mungkin dicetuskan oleh bahan kimia, sejuk, trauma, radiasi atau keadaan kronik yang menjejaskan aliran darah.

Terdapat banyak jenis nekrosis, kerana ia boleh menjejaskan banyak bahagian-bahagian badan, termasuk tulang, kulit, organ-organ dan tisu-tisu lain.

Satu contoh biasa nekrosis adalah disebabkan dari cuaca sejuk. Semasa musim sejuk, tisu-tisu menjadi rosak teruk, dan jika keadaan ini tidak dirawat dengan cepat, kawasan membeku bertukar hitam dan mati.

Akibat cuaca sejuk, jari menjadi hitam
Kawasan-kawasan hitam adalah nekrosis, dan tidak boleh sembuh dan biasanya dikeluarkan semasa pembedahan.

Satu lagi jenis nekrosis yang berlaku apabila darah beku, seperti trombosis dalam vena (Deep Vein Thrombosis) terbentuk dalam saluran darah dan menghalang saluran darah ke kawasan badan.

Jika aliran darah tidak dipulihkan dengan cepat, kawasan kekurangan OKSIGEN itu akhirnya mati. Ini biasanya berlaku di kaki dan boleh menyebabkan kehilangan tisu di bawah tapak yang tersumbat jika salur darah tersumbat sepenuhnya.

Cuaca sejuk dan darah beku hanyalah contoh biasa yang membawa kepada nekrosis. Banyak jenis kecederaan boleh menyebabkan kerosakan nekrosis yang berlaku.

JANGKITAN boleh memusnahkan tisu di sekitarnya sehingga mereka menjadi nekrosis, begitu juga dengan TRAUMA seperti kemalangan kereta atau jatuh dari tangga.


Apabila DNA sel yang rosak, ia biasanya akan mengesan kerosakan dan cuba untuk memperbaikinya. Jika kerosakan tidak boleh diperbaiki, sel biasanya akan menghantar diri sendiri ke fasa apoptosis.
 
Bila sel-sel mengalami kerosakan DNA tetapi gagal untuk menjalani apoptosis, sel inilah yang akan membiak menjadi SEL KANSER!

Bagaimana hendak memulihkan sel-sel hasil dari proses NEKROSIS ni?
Sebab itu kita perlukan Vivix. Vivix merupakan antioksidan dari sumber semulajadi yang dapat bertindak ke dalam SEL.


Vivix mempunyai 4 mekanisme utama pembaikan sel.

1) mempertahankan sel yang mudah rosak dan berpenyakit  kesan toksin, radikal bebas yang menjadi punca sel rosak dan menyebabkan nekrosis terjadi.

2) memberi tenaga kepada sel

3) membaiki sel yang telah rosak. Kandungan RESVERATROL dan POLIFENOL dalamnya mampu REPAIR sel-sel pramatang yang rosak. Jadi bila sel dah repair, sel akan jadi sihat dan menjadi tua dan mati seperti yang sepatutnya.

4) meningkatkan prestasi sel. Jadi sel-sel yang membentuk TISU, ORGAN dan seterusnya DIRI seseorang itu lebih AWET MUDA, SIHAT dan BERTENAGA.

Sel hidup perlukan OKSIGEN dan TENAGA. Kalo takde, sel akan mati macam kita kekurangan OKSIGEN kita semput, sel kurang oksigen boleh jadi BERASID dan enzim tertentu akan dilepaskan. Sudahnya DNA yang rosak.

Sel mesti mampu repair kerosakan DNA nya supaya sel yang rosak tu patutnya boleh mati bukan DUPLICATE jadi sel rosak yang lain.

So marilah ambik vivix setiap hari.  

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

3 ulasan: