Cara Cepat Baik Luka Czer Ibu Dalam Pantang

Ibu berpantang wajib jaga kesihatan supaya dapat menjaga bayi yang baru dilahirkan. Kalau diri sendiri pun tak terjaga, agak sukar untuk si ibu menjaga bayinya.

Apa dilema seorang ibu yang dalam berpantang?
- sembelit kerana kurang minum air dan sukar untuk meneran
- sakit di bahagian faraj kerana jahitan episiotomi atau koyak sebab kepala bayi besar
- sakit di bahagian faraj akibat jangkitan kuman
- faraj berbau
- pendarahan post partum dengan simptom seperti denyutan nadi yang pantas, pening kepala.
- sakit kepala akibat kesan sampingan epidural atau pra-eklampsia bersama dengan penglihatan kabur dan/atau berasa loya
- insomnia akibat jadual tidur yang berubah mengikut peel bayi
- demam panas
- kemurungan
- berfikir hendak bunuh diri
- sakit rengat
- rambut keguguran
- kulit muka pucat
- wajah kurang berseri

Simptom tibi adalah bila batuk berpanjangan dan ada di kalangan ibu hamil juga pernah mengalami batuk sebegini.

Pesan doktor tadi jangan dipandang ringan kerana ia boleh jadi tibi. Yang menariknya, doktor tadi juga berkongsi risiko bila tibi tidak dirawat selepas proses kelahiran sebabnya ia boleh berjangkit kepada bayi semasa ibu menyusu kerana medium tibi ialah udara.

Walaupun dah ambil vaksin, kena tahu yang vaksin pun ada tarikh luputnya. Vaksin untuk tibi luput dalam masa 15 tahun. Katakan kita hamil umur 25 tahun badan kita dah tiada perlindungan.

Apakah manfaat Vivix kepada ibu berpantang?
  • Menyembuhkan organ peranakan dan
  • Memulihkan kesihatan rahim selepas bersalin.
  • Memulihkan luka bersalin sama-ada luka luaran atau dalaman.
  • Mengembalikan kecantikan tubuh.
  • Mengelakkan stress atau gila meroyan
Bagaimana vivix bertindak dalam menyembuhkan/memberikan manfaat di atas kepada ibu berpantang?

1) Vivix Bersifat Antioksidan Paling Unggul
Semasa berpantang, adalah penting kita menjaga kesihatan diri kita di samping kita menjaga bayi. Bunyi macam remeh ye la masa berpantang duk terkurung je dalam rumah mana mungkin kita akan jatuh sakit tapi kita perlu ingat diri kita juga terdedah kepada risiko atas faktor cuaca dan juga kesihatan mereka yang tinggal bersama dengan kita. 

Malah tak cukup nutrisi juga boleh mendedahkan kita kepada penyakit sebab menu berpantang yang agak strict. Jadi dengan mengamalkan supplemen yang mempunyai antioksida tinggi sekurang-kurangnya dapat memelihara tubuh badan kita daripada demam, selsema, penyakit berjangkit dan jangkitan kuman.

2) Memperbaiki sel
Proses kelahiran samada normal atau caesar, kedua-duanya akan melalui proses episiotomi, yakni dijahit. Resveratrol di dalam Vivix membantu untuk memperbaiki dan menghasilkan sel-sel baru yang lebih sihat. Jadi luka jahitan cepat sembuh, kering dan kurang risiko bernanah. 

Ada yang memberikan feedback bila mengamalkan Vivix, luka caesar mereka sembuh dalam masa seminggu. Berbanding mengamalkan ikan haruan, doktor kurang menggalakkan kerana didapati akan menyebabkan adhesions.

Adhesions are fibrous bands that form between tissues and organs, often as a result of injury during surgery. They may be thought of as internal scar tissue that connects tissues not normally connected.

Lapisan kulit kita terdiri daripada 3 lapisan iaitu epidermis, dermis dan hipodermis. Hasil feedback daripada rakan-rakan yang mengamalkan ikan haruan semasa anak pertama, kesannya untuk kelahiran anak seterusnya. Sewaktu doktor belah perut, doktor mengambil masa yang lama iaitu 2-3 jam untuk mengasingkan kulit yang berserabut. 

Ada rakan saya lapisan kulit antara usus dan rahim sambung menyambung dan ini yang dipanggil adhesions. Bila adhesions berlaku ia menjadi tugas sukar bagi doktor kerana untuk memisahkannya bukan satu kerja mudah dan ibu berkenaan juga agak stress kerana terpaksa melalui proses di atas selama berjam-jam.

3) Memulihkan dan memberikan tenaga selepas proses kelahiran
Vivix mengandungi polyphenols yang membantu untuk meningkatkan mitochondria dalam sel. Bila bilangan mitochondria dalam sel meningkat, badan kita akan merasa lebih bertenaga. Ibu berpantang perlu sentiasa bertenaga supaya dapat menguruskan diri dan bayi dengan baik.

4) Resveratrol membantu meningkatkan metabolisme dalam tempoh berpantang, kebanyakan daripada kita perlu kurang gerakan. Jadi selama 44 hari kita tak dibenarkan untuk exercise.

Sedangkan exercise ni penting untuk tingkatkan metabolisme kita. Bila amalkan vivix, di dalamnya terkandung resveratrol yang telah dikaji oleh saintis membantu untuk meningkatkan metabolisme. Kalau boleh dalam apa keadaan sekalipun, kita perlu kekalkan tahap metabolisme badan kita. bila metabolisme kita turun, maka kegemukan boleh terjadi akibat makanan susah untuk dicerna.

Testimoni ibu yang menggunakan vivix semasa di dalam pantang:

Testimoni 1: Selepas 3 hari ambil vivix rasa sakit luka bahagian ceaser makin kurang. Dan boleh mengiring selesa untuk menyusu anak, jalan pun makin laju.


Testimoni 2: Keluar wad terus amal vivix. Alhamdulillah badan memang cergas sepanjang berpantang. Susu badan meriah dan luka jahitan bersalin normal baik dalam kurang 10 hari.

Testimoni 3: Saya pun breastfeed dan minum vivix. Saya czer dan pantang dengan vivix memang best. Start hari kelima baru consume vivix. Seriously muka tak pucat, tak letih, tak stress. Tambah pantang sendiri pulak tu, dengan jaga lagi seorang anak. Baby takde kuning, susu meriah, luka czer cepat kering tak rasa sakit pun.


Cik sue sendiri berpantang dengan vivix semasa anak ketiga. Boleh baca DI SINI.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

0 Pembaca Setia:

Catat Komen