Penyakit Autoimun Dan Rawatan Alternatif Yang Selamat

Autoimun ni adalah penyakit dimana sistem imun kita sendiri menyerang sel-sel dalam badan.

Sepatutnya sistem imun ni MELINDUNGI badan kita kan? Tapi dia dah jadi terbalik, dia SERANG pulak sel badan.



So apa akan jadi dengan sel badan kita? Tentulah akan jadi LEMAH dan ROSAK.

Bila sel dah rosak,badan kita akan mudah dapat penyakit.

Itu sebab orang yang dapat autoimun ni akan keluar masuk hospital sebab selalu sakit.

Dan sakitnya contoh demam susah dan lambat sangat nak sembuh, sebab sistem imun tu tak protect badan.

Ini adalah contoh-contoh penyakit autoimun.

1) Systemic Lupus Erythematosus (SLE)- antibodi seseorang bertindakbalas dengan tisu badan seseorang pesakit itu sendiri. Ini menjejaskan beberapa bahagian sistem tubuh seperti kulit, sendi, buah pinggang, paru-paru, sistem saraf, atau organ-organ lain di dalam badan. Gejala yang biasa dialami oleh pesakit ialah radang kulit dan sakit sendi (arthritis), selalunya di iringi oleh keletihan dan demam.

2) Diabetes Melitus (Type I)- Mengganggu pankreas. Gejala termasuk haus, sering buang air kecil, berat badan turun dan lebih mudah mendapat jangkitan penyakit.

3) Penyakit graves- Mengganggu kelenjar tiroid. Gejala termasuk kehilangan berat badan, jantung berdebar-debar, banyak berpeluh.

4) Penyakit radang usus (penyakit Crohn)- Mengganggu sistem pencernaan mulai dari mulut sehingga ke anus. Gejala termasuk sakit pada bahagian perut, turun berat badan, cepat letih, cirit-birit, mual dan demam.

5) Multiple sclerosis- Mengganggu saraf otak dan saraf tulang belakang. Gejalanya termasuklah rasa kebas, gangguan penglihatan, rasa sakit yang menusuk, hilang keseimbangan badan.

6) Psoriasis - biasanya muncul pada lutut, punggung bahagian bawah, siku, atau kulit kepala. Mempunyai ruam memerah, kulit terkelupas, menebal, terasa kering, dan bersisik.

7) Rheumatoid arthritis - keradangan kronik pada sendi yang menyebabkan rasa sakit, bengkak dan kaku pada sendi-sendi. Gejala yang sering timbul pada sendi adalah rasa kaku, kemerahan, bengkak, terasa hangat, dan sakit.

Apa punca-punca boleh jadi autoimun ni?
1) Genetik
2) Gaya hidup
3) Jantina

Ni je paling asas puncanya. Tapi mostly kita tengok dari genetik. Sle tu datang dari genetik. Diabetes tu datang dari gaya hidup persekitaran. 

Dan korang kene tahu satu benda ni,WANITA sangat mudah kena autoimun.

Autoimun ni ada yang detect bila dah besar.

Ada yang detect dari kecil.

Autoimun ni tiada jaminan sembuh.

Sebab apa?

Sebab sistem imun dia dah tentu-tentu tak akan protect badan. Cuma diri sendiri kena usaha jaga supaya sistem imun tak lebih mengganas

So apa doktor akan selalu bagi?

STEROID

Apa fungsi steroid ni?

Doktor akan bagi steroid untuk bagi lebih bertenaga. So orang autoimun ni jadi kuat sebab ambil steroid je.

Efek steroid?
1) badan akan gemuk
2) steroid rosakkan buah pinggang

Kesian kan? Dah jadi double efek.

Ok sekarang cik sue akan terangkan apa vivix boleh bantu.

Cik sue tak cakap vivix ni akan sembuhkan.

Autoimun bukan macam kanser.

Bukan macam penyakit-penyakit lain.

Sebab imun dia sendiri dah tak jaga badan.

Kita cuma perlu letak benteng je kat sel-sel badan supaya tak rosak.

Disitulah datangnya fungsi vivix.

So bagaimana vivix akan bantu?

1) akan baiki sel yang rosak
2) akan protect sel
3) akan bagi tenaga kepada sel


Tu sebab autoimun kene amik vivix.

So bila imun nak serang sel badan, sel-sel dah ada pelindung.

Dah ada pendinding gitu  Kita tak boleh pulihkan sisitem imun tu sebab ini berkaitan dengan genetik.

Testimoni 1: Selepas konsisten consume vivix, kesihatan anak beliau semakin baik dan dos ubat dan jenis ubat semakin berkurang. Syukur, alhamdulillah.


Testimoni 2: Anak ni risau dengan kesihatan buah pinggang ibu. Diberikan vivix kepada ibunya.Bacaan darah tinggi dan kencing manis terkawal. Buah pinggang pun ok. Alhamdulillah.


Testimoni 3: Suspek ada ketumbuhan di leher ayah, suspek tyroid. Selepas sebulan, confirm tiada lagi ketumbuhan, cuma kena keluarkan lendir dalam bengkak sahaja. Resveratrol yang terkandung di dalam Japanese Knotweed mempunyai efek pencegahan terhadap penyakit tiroid.


Testimoni 4: Pak Sudin mengambil suplemen Shaklee iaitu vivix, vitamin E, nutriferon, alfalfa, dtx complex dan esp. Gambar sebelum tu, korang boleh lihat kulit Pak Sudin menggerutu, bersisik, berdarah dan menggelupas. Selepas konsisten ikhtiar dengan suplemen Shaklee, dengan izinNya kulit Pak Sudin kini kembali bersih, sihat dan nampak awet muda.


Jika anda atau saudara mara mempunyai penyakit autoimun ini, boleh ikhtiar dengan vivix Shaklee yang mempunyai kajian dari saintis Shaklee. Ia nya diperbuat dari tumbuh-tumbuhan semulajadi dan khasiatnya memang sangat banyak. Anda boleh google sendiri. Sayangkan KESIHATAN, ambil lah vivix.


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

1 ulasan:

  1. huhuhu gitu info pasal autoimun ni..dia serang badan kita balik..lau badan lemah susahlah kan..kena prepare supplement untuk bantu cergas balik

    BalasPadam