Cara Mengatasi Senggugut Dan Haid Tidak Teratur

Senggugut adalah perkara biasa dan normal dalam kitaran haid anda. Kebanyakan wanita mengalaminya pada satu ketika dalam hidup mereka.

Ia biasanya berasa seperti kekejangan otot yang menyakitkan di dalam perut, yang boleh merebak ke belakang dan paha.


Senggugut disebabkan pergerakan otot uterus yang mengecut dan mengembang dengan kuat semasa darah kotor turun daripada dinding uterus membawa kepada kontraksi. 

Pergerakan ini yang menyebabkan kita berasa ngilu apabila darah kotor keluar.

Antara tips meredakan senggugut ialah:


Suplemen Shaklee yang dapat membantu mengurangkan senggugut dan memperbaiki kitaran haid ialah Gla Complex dan Vitamin C.

Cik sue kongsikan satu testimoni fresh dari oven ni:

Saya cuma mahu kongsi satu testimoni dari adik saya sendiri.

senggugut
Asalnya adik saya ni dari bujang sampailah berkahwin ada masalah kitaran haid tidak teratur. Dan setiap kali datang haid mesti sakit pinggang sampai susah nak jalan. Saya ingat dulu pernah sekali dia datang haid sakit sampai pucat muka dan bibir. Bapa saya pun risau habis sebab dia tak boleh buat apa² langsung dia hanya mampu baring dan tidur...
.
Saya rasa bersyukur sangat la baru seminggu dia makan dah nampak kesan. 

Shaklee GLA Complex mengandungi pati biji borage, iaitu biji tumbuhan yang merupakan sumber terkaya bagi GLA semulajadi. GLA diambil kerana mengandungi kandungan asid lemak yang penting. 


GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin- bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawal atur proses abdan yang normal.

Mendapatkan omega-6 asid lemak yang cukup, seperti LA dan GLA, ditunjukkan untuk menyokong fungsi hormon keseluruhan dalam badan. Dalam tempoh haid seorang wanita, dia mengalami sakit payudara, kembung, retensi air, jerawat, kemurungan, keresahan, pemikiran yang blur dan sakit kepala - gejala-gejala ini reda selepas ambil GLA.

Vitamin C boleh membantu untuk mengurangkan kekejangan. Menurut Janet Zand, N.D., dan Robert Rountree, M.D., dalam buku mereka, "Perubatan Bijak untuk Anak Sihat," vitamin C ialah anti-radang yang boleh mengurangkan kekejangan. Zand mengesyorkan mula mengambil 250 mg askorbat mineral vitamin C dengan bioflavonoids lima hari sebelum bermulanya jangkaan haid. Mengambil jumlah ini tiga kali sehari sehingga kekejangan reda.


Kawan-kawan cik sue yang ada masalah senggugut dan kitaran haid tak teratur boleh cuba suplemen Shaklee ni. InshaaAllah tiada lagi drama air mata dan guling-guling atas katil setiap kali haid datang. Cubalah dulu dan rasai kesan positifnya nanti.

Masalah Senggugut Teruk Nak Patah Pinggang! Mak Aih, Nasib Dah OK 

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

2 ulasan:

  1. Tak pernah ada lagi masalah sengugut. Kalau boleh tak nak rasa, tengok kawan kawan yang period pain tu, kesian sangat

    BalasPadam
  2. maintain update blog sue tau :)

    BalasPadam