Kayap Cepat Surut Dan Kering Dengan Ikhtiar Vivix

Kayap atau dikenali sebagai herpes zoster dalam istilah perubatan adalah sejenis penyakit kulit dan saraf yang disebabkan oleh jangkitan Virus Varicella Zoster (VZV).


Tanda terawal penyakit ini adalah rasa sakit, kebas dan panas di bahagian urat saraf yang terlibat, demam, keletihan dan sakit kepala. Simptom tersebut dialami sebelum tanda-tanda kulit timbul. Ia lazimnya dialami oleh 80% pesakit. Ia akan berterusan untuk 3 hingga 5 hari.

Pada bahagian urat saraf yang terlibat, tanda pertama adalah tompok-tompok kemerahan yang menyakitkan. Selepas 1 hingga 2 hari, timbul gelembong-gelembong air yang kecil. Air di dalam gelembong-gelembong tersebut berwarna kekuningan. Dua hari kemudian, air tersebut akan menjadi semakin keruh dan akhirnya gelembong-gelembong tersebut akan kering. Kulit kering (crusts) tersebut akan jatuh dengan sendiri dalam masa 1 hingga 2 minggu yang berikutnya.

Kredit: MyHealth

Bila baca pasal kayap ni, rupanya bahaya juga penyakit ni lagi-lagi bila kayap tu terjadi pada bahagian muka dan berdekatan dengan mata. Akibat komplikasi boleh jadi buta! Ngerinya.

Doktor biasanya akan berikan rawatan ubat seperti potassium permanganate, ubat penahan sakit, ubat neuroaktif dan ubat antiviral.

Testimoni vivix membantu pesakit kayap.

Baru tadi pi tengok dia kat Setapak. Alhamdulillah dah surut dan kering. Suka dia siap ucap terima kasih belikan Vivix.


Vivix bukan cuma ada resveratrol tapi gabungan polifenol ini yang memberbaiki sel-sel badan sehingga ke peringkat DNA.


Jika sekiranya anda atau ahli keluarga yang terkena kayap, boleh cuba ambil Vivix ini sebagai ikhtiar. Lagi cepat berubat lagi baik, kerana kayap ini sakit.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan