Tips Bagaimana Nak Tukar Skincare Cara Yang Betul

Sejak viral berkenaan produk kosmetik yang mengandungi bahan terlarang, banyak juga PM yang cik sue terima untuk mencuba skincare Shaklee.



Nak tukar skincare pun ada cara dia tau. Bukan main guna atau tukar je. Takut-takut kesan gabungan produk lama di wajah korang dengan produk baru boleh menjadi racun pulak, Ini dia cara penukaran skincare yang betul dan selamat.

1. Stop guna previous skincare dalam 7-14 hari. Boleh apply pelembap secara halus untuk elak kulit kering. Doktor suggest hanya basuh air suam selalu pada muka atau guna hampas tea yang dah guna buat air tu

2. Membiarkan wajah neutral selama 7 hari sekurangya, iaitu membiarkan wajah anda bebas dari sebarang produk. Penerimaan kulit kita berbeza-beza, takut juga kulit kita terkejut dengan kedatangan produk baru.

3. Bila dah guna skincare baru, berlaku sesetengah jenis kulit dimana akan timbul jerawat, rashes, dry skin, oily (disebabkan effect mercury skincare lama/ effect stop guna).

4. Jika produk anda biasa sahaja, tiada merkuri dan wajah korang ok. 1-2 hari sudah ckup untuk neutralkan wajah anda then, boleh terus tukar skincare.

Saya sebenarnya dah lama betul tak guna set pencuci muka. Serik tau sejak tersalah pilih produk yang konon-kononnya bagus sangat dan glamer habis siap masuk TV. Habis muka saya naik jerawat. Serik dan sangat serik.

Sudahnya kulit muka saya jadi kusam sebab tak cuci betul-betul. Lepas saya guna Nutriwhite kulit muka saya rasa best sangat, lebih bersih. Jerawat ala-ala segan nak datang! Thanks Nutriwhite.

Jika berminat ingin mencuba skincare Shaklee, boleh hubungi cik sue di talian 013-4774 285.

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan