Kurang Rasa Lapar Bersahur Dengan ESP

ESP Shaklee bukan sekadar Soya, tetapi adalah produk soya yang terbaik!


(1) Diperbuat daripada soya non-GMO. Soya-soya di pasaran sekarang ni kebanyakannya GMO. Ehh yeke ESP non-GMO? Takde tulis pun kat tong dia? Ini kerana utk mematuhi syarat-syarat KKM - tak boleh tulis 'non-GMO' di label. So kalau korang jumpa mana-mana produk yang ada tulis 'non-GMO' tu paham-paham lah ye... syarat KKM kata JANGAN LETAK.

(2) Protin tumbuhan tidak meninggalkan sisa seperti protin haiwan. Sisa protin akan ditapis oleh buah pinggang. Oleh sebab itu pengidap CKD (chronic kidney disease) tidak digalakkan (atau dilarang terus? not sure bout this) mengambil protin haiwan kerana kegagalan buah pinggang menapis sisa protin menyebabkan ia dilepaskan ke dalam darah.

(3) Orang yg mengalami lactose intolerant tidak boleh mengambil susu berasaskan haiwan yang mengandungi laktosa. Susu soya sesuai buat mereka.

(4) Rendah GI.

(5) Bebas kolesterol dan lemak tepu.

(6) Kaya dengan kalsium dan protin dengann 9 asid amino perlu.

(7) Dihasilkan dan diaudit di bawah IPP (identity persevation program). Further reading here ---> https://www.ams.usda.gov/ser…/auditing/identity-preservation

Testimoni berpuasa dengan ESP:

Testimoni 1: Thina adalah salah seorang dari beribu orang yang kerja sebagai askar TUDM yang berpengkalan di LUBNAN. Beliau sudah start puasa sejak 4 tahun lalu sebab ikut kawan-kawan. Tapi tahun nih posting dekat Lubnan dan puasa dekat sana 16 jam ..so die memang minum ESP masa sahur dan mampu bertahan sehingga 16 jam tanpa membatalkan puasa beliau untuk seteguk milo ais ikat tepi o sebungkus nasik plastik hitam walaupon beliau NON MUSLIM.

Testimoni 2: Memang betul lah bersahur dengan ESP boleh tahan lapar


Bagaimana ESP membantu tahan lapar?

ESP ni low GI. Maksudnya ia ditukar kepada glukos dan tenaga secara perlahan-lahan, bukan sekaligus.

Perasan tak, kalau kita sarapan roti canai atau nasi lemak banyak-banyak sekalipun, lepas 2-3jam dah lapar balik dah. Sebabnya, roti canai dan nasi lemak ni High GI. Cepat kenyang tapi pun cepat lapar sebab tenaga ditukar sekaligus. Makanan high GI macam ni juga tak bagus untuk pesakit kencing manis, sebab ia buat kandungan gula dalam badan mereka tak stabil.

Tapi ESP ni low GI. 

Kalau makan pagi-pagi tu kadang tengah hari pun masih rasa kenyang lagi. Bila kita masih rasa kenyang, kurang lah rasa asyik nak makan je tuh. Bila boleh kurangkan makan/kalori, ia bantu kita kuruskan badan.

Juga sebab ESP ni low GI, ia bagus untuk pesakit diabetes atau kencing manis. ESP membantu stabilkan paras gula dalam badan mereka.

Fuh, ESP ni memang power.

Jom dapatkan set puasa Shaklee ini. Sesuai diambil oleh seisi keluarga.


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

1 ulasan: