Hamil Semula Selepas Keguguran Dengan ESP Shaklee

Protein adalah salah satu daripada beberapa keperluan pemakanan penting semasa hamil kerana ia menyediakan asid amino yang diperlukan untuk perkembangan tulang dan otot yang mencukupi. 

Makan cukup protein adalah penting untuk perkembangan sel-sel baru yang sihat dalam plasenta dan tisu ibu serta menggalakkan pengeluaran darah yang sihat. Pengambilan protein sepanjang kehamilan juga dikaitkan dengan penurunan risiko keguguran dan terjadinya beberapa kes bayi cacat kelahiran.


Akibat Kekurangan Protein
Kekurangan protein dalam diet ibu hamil boleh menyebabkan banyak masalah kesihatan pada ibu dan bayi yang sedang membesar. Diet yang kurang protein semasa hamil boleh membuat ibu hamil berasa lemah dan membuatnya sukar untuk mengurus tugas harian tanpa merasa letih atau penat.

Bagi bayi yang sedang membesar, kesan kekurangan protein dalam diet termasuk otot dan perkembangan sendi yang lemah, perkembangan tulang yang lemah, kecacatan otot atau tulang, keguguran, kerosakan otak dan risiko kecacatan kelahiran yang tinggi.

Sumber Protein Sihat semasa Kehamilan
Pakar menggalakkan ibu hamil makan sekurang-kurangnya 70 gram protein setiap hari, dan ini boleh didapati dari beberapa sumber. Makanan yang mengandungi sejumlah besar protein dan boleh dimakan sebagai sebahagian daripada diet yang seimbang termasuk salmon, putih telur, mentega kacang, tauhu, susu soya, kekacang dan daging tanpa lemak yang lain.

Shake protein dan bar protein adalah makanan tambahan yang boleh membantu beberapa wanita memenuhi keperluan protein minimum mereka. Ini boleh dibuat daripada produk susu atau produk soya dan dimakan sebagai makanan ringan.

Shaklee juga mempunyai produknya sendiri iaitu ESP Shaklee.

Keistimewaan Shaklee
  • Shaklee menggunakan protein soya yang tidak-diubahsuai secara genetik (Bukan-GMO) di bawah Program Pengekalan Identiti (IPP).
  • Setiap hidangan membekalkan 14 gram protein berasaskan tumbuhan. Protein soya membantu menurunkan paras kolesterol*.
  • Mempunyai skor PDCAAS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0 – penarafan yang tertinggi dan bersamaan dengan skor yang diberikan pada protein haiwan.
  • Membekalkan 9 asid amino.
  • Tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat.


Testimoni:


Dulu cinta pertama saya bersama Shaklee bermula dengan ESP. Pada 2013, saya mengalami keguguran berulang. Jadi my BFF pun suggest untuk try ESP untuk kembalikan kesihatan badan dan rahim.

Mula-mula tu teragak2 juga nak cuba. Tapi bila dengar banyak testimoni best so saya pun beli lah setong ESP. Bermula dari itu sehingga kini berpuluh-puluh tong ESP dah saya beli. Puas hati sangat dengan ESP. Dahlah besar tong dia tau! Boleh guna lama.

Bagi masalah saya, minuman protein ESP ini telah membantu cepatkan penyembuhan luka dalam rahim saya yang baru lepas mengalami keguguran. Ia juga bantu untuk kuatkan kembali otot rahim.

Badan pun rasa lebih bertenaga lepas minum ESP. Sebagai bonus, kulit pun menjadi semakin sihat. Gebu tau!

Syukur atas kurniaNya, saya juga dapat hamil kembali selepas amalkan vitamin shaklee dan kandungan pun sihat. Kini saya adalah ibu kepada 3 cahaya mata.

Itulah kisah pertama saya mengenali Supplemen Shaklee. Sehingga kini saya adalah pengguna setia ESP serta lain2 produk Shaklee. Jatuh Cinta sangat! 😍
-Knur Surayati Razali-
Bagi anda yang kerap kali keguguran, sedang merancang untuk hamil atau sedang hamil, cik sue sangat rekemen untuk ambil ESP ini. Cik sue sendiri merupakan antara pengguna tegar ESP sejak lima tahun yang lepas sehingga kini. Cubalah sendiri dan anda sendiri akan jatuh cinta dengan ESP ni. :)
Bulan ni promosi beli 4 ESP dan anda dapat DISKAUN 5%. Jarang-jarang Shaklee buat promo sebegini tau. Jom cepat grab promo ni pada harga jimat. Laju-laju hubungi cik sue ye.


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

1 ulasan: