Kemoterapi merupakan salah satu rawatan untuk pesakit kanser.

Ia bertujuan bagi membunuh kesemua sel kanser disamping sel yang sihat turut sama terbunuh. Ini kerana ia tidak dapat membezakan antara sel kanser dengan sel yang sihat.

Keadaan pesakit kanser selepas kemoterapi biasanya sangat lemah, mulut pecah, rambut gugur, kulit melecet, hilang selera makan dan pelbagai lagi.

Oleh itu pesakit yang ingin kembali cergas selepas kemoterapi perlu menjaga diet pemakanan yang sihat di samping mengambil suplimen bagi mengembalikan sel yang sihat di dalam badan.

Set Kemoterapi yang dicadangkan adalah seperti berikut:

suplimen selepas kemoterapi
1) Vivix akan memusnahkan sel kanser. Pesakit kanser yang menjalani kemoterapi boleh ambil vivix 3 hari sebelum kemo dan boleh ambil semula 3 hari selepas kemo. Vivix merawat sel sihat yang telah dirosakkan ketika kemo.

2) Nutriferon menghasilkan interferon untuk meningkatkan imun sistem. Sel darah putih penting yang bertanggungjawab menghasilkan interferon telah berkurang disebabkan oleh kemo. 

3) Vitalea untuk melengkapkan nutrisi yang tidak cukup disebabkan pengambilan nutrisi yang tidak cukup dari makanan. Ini kerana pesakit kanser biasanya hilang selera makan dan makanan mereka terhad kepada makanan yang lembut seperti bubur nasi.

4) Dtx Complex membantu membersihkan hati dari bahan yang merbahaya kesan daripada penggunaan ubat sewaktu kemo.

5) B complex untuk menghasilkan darah merah. Jadi takde rasa cepat letih. Kurang rasa stress. Bila stress darah boleh jadi tidak stabil. Ia mampu membekalkan oksigen yang cukup dalam badan. Bila aliran darah ok, oksigen pesakit pun akan ok.

6) Alfalfa menukar darah dari berasid kepada alkali supaya sel kanser tidak merebak.

7) Omega anti radang sebab pesakit-pesakit kanser ini kebanyakannya akan ada benjol-benjol dekat badan terutamnya kanser limfoma.

8) Performance drink membantu kekal hidrasi selepas kemo.

9) Esp membantu membina semula sel baru yang sihat. Ia juga membekalkan protein dan kalori pada tahap optimum.

10) Peppermint membantu atasi rasa mual/muntah selepas kemo.

11) Carotomax menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser.


Komplikasi selepas kemoterapi berkurang selepas minum Vivix.

Ni kawan saya. Isterinya cancer survivor. Dah buat kemoterapi lebih kurang 10tahun lepas. 
Imun badan sangat lemah dan asyik kena tonsil. 

Sebelum ni setiap bulan mengalami senggugut yang teruk. Tapi tidak lagi selepas consume vivix.

Syukur, ada perubahan yg baik lepas ambil vivix.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.
Ibu berpantang wajib jaga kesihatan supaya dapat menjaga bayi yang baru dilahirkan. Kalau diri sendiri pun tak terjaga, agak sukar untuk si ibu menjaga bayinya.

Apa dilema seorang ibu yang dalam berpantang?
- sembelit kerana kurang minum air dan sukar untuk meneran
- sakit di bahagian faraj kerana jahitan episiotomi atau koyak sebab kepala bayi besar
- sakit di bahagian faraj akibat jangkitan kuman
- faraj berbau
- pendarahan post partum dengan simptom seperti denyutan nadi yang pantas, pening kepala.
- sakit kepala akibat kesan sampingan epidural atau pra-eklampsia bersama dengan penglihatan kabur dan/atau berasa loya
- insomnia akibat jadual tidur yang berubah mengikut peel bayi
- demam panas
- kemurungan
- berfikir hendak bunuh diri
- sakit rengat
- rambut keguguran
- kulit muka pucat
- wajah kurang berseri

Simptom tibi adalah bila batuk berpanjangan dan ada di kalangan ibu hamil juga pernah mengalami batuk sebegini.

Pesan doktor tadi jangan dipandang ringan kerana ia boleh jadi tibi. Yang menariknya, doktor tadi juga berkongsi risiko bila tibi tidak dirawat selepas proses kelahiran sebabnya ia boleh berjangkit kepada bayi semasa ibu menyusu kerana medium tibi ialah udara.

Walaupun dah ambil vaksin, kena tahu yang vaksin pun ada tarikh luputnya. Vaksin untuk tibi luput dalam masa 15 tahun. Katakan kita hamil umur 25 tahun badan kita dah tiada perlindungan.

Apakah manfaat Vivix kepada ibu berpantang?
  • Menyembuhkan organ peranakan dan
  • Memulihkan kesihatan rahim selepas bersalin.
  • Memulihkan luka bersalin sama-ada luka luaran atau dalaman.
  • Mengembalikan kecantikan tubuh.
  • Mengelakkan stress atau gila meroyan
Bagaimana vivix bertindak dalam menyembuhkan/memberikan manfaat di atas kepada ibu berpantang?

1) Vivix Bersifat Antioksidan Paling Unggul
Semasa berpantang, adalah penting kita menjaga kesihatan diri kita di samping kita menjaga bayi. Bunyi macam remeh ye la masa berpantang duk terkurung je dalam rumah mana mungkin kita akan jatuh sakit tapi kita perlu ingat diri kita juga terdedah kepada risiko atas faktor cuaca dan juga kesihatan mereka yang tinggal bersama dengan kita. 

Malah tak cukup nutrisi juga boleh mendedahkan kita kepada penyakit sebab menu berpantang yang agak strict. Jadi dengan mengamalkan supplemen yang mempunyai antioksida tinggi sekurang-kurangnya dapat memelihara tubuh badan kita daripada demam, selsema, penyakit berjangkit dan jangkitan kuman.

2) Memperbaiki sel
Proses kelahiran samada normal atau caesar, kedua-duanya akan melalui proses episiotomi, yakni dijahit. Resveratrol di dalam Vivix membantu untuk memperbaiki dan menghasilkan sel-sel baru yang lebih sihat. Jadi luka jahitan cepat sembuh, kering dan kurang risiko bernanah. 

Ada yang memberikan feedback bila mengamalkan Vivix, luka caesar mereka sembuh dalam masa seminggu. Berbanding mengamalkan ikan haruan, doktor kurang menggalakkan kerana didapati akan menyebabkan adhesions.

Adhesions are fibrous bands that form between tissues and organs, often as a result of injury during surgery. They may be thought of as internal scar tissue that connects tissues not normally connected.

Lapisan kulit kita terdiri daripada 3 lapisan iaitu epidermis, dermis dan hipodermis. Hasil feedback daripada rakan-rakan yang mengamalkan ikan haruan semasa anak pertama, kesannya untuk kelahiran anak seterusnya. Sewaktu doktor belah perut, doktor mengambil masa yang lama iaitu 2-3 jam untuk mengasingkan kulit yang berserabut. 

Ada rakan saya lapisan kulit antara usus dan rahim sambung menyambung dan ini yang dipanggil adhesions. Bila adhesions berlaku ia menjadi tugas sukar bagi doktor kerana untuk memisahkannya bukan satu kerja mudah dan ibu berkenaan juga agak stress kerana terpaksa melalui proses di atas selama berjam-jam.

3) Memulihkan dan memberikan tenaga selepas proses kelahiran
Vivix mengandungi polyphenols yang membantu untuk meningkatkan mitochondria dalam sel. Bila bilangan mitochondria dalam sel meningkat, badan kita akan merasa lebih bertenaga. Ibu berpantang perlu sentiasa bertenaga supaya dapat menguruskan diri dan bayi dengan baik.

4) Resveratrol membantu meningkatkan metabolisme dalam tempoh berpantang, kebanyakan daripada kita perlu kurang gerakan. Jadi selama 44 hari kita tak dibenarkan untuk exercise.

Sedangkan exercise ni penting untuk tingkatkan metabolisme kita. Bila amalkan vivix, di dalamnya terkandung resveratrol yang telah dikaji oleh saintis membantu untuk meningkatkan metabolisme. Kalau boleh dalam apa keadaan sekalipun, kita perlu kekalkan tahap metabolisme badan kita. bila metabolisme kita turun, maka kegemukan boleh terjadi akibat makanan susah untuk dicerna.

Testimoni ibu yang menggunakan vivix semasa di dalam pantang:

Testimoni 1: Selepas 3 hari ambil vivix rasa sakit luka bahagian ceaser makin kurang. Dan boleh mengiring selesa untuk menyusu anak, jalan pun makin laju.


Testimoni 2: Keluar wad terus amal vivix. Alhamdulillah badan memang cergas sepanjang berpantang. Susu badan meriah dan luka jahitan bersalin normal baik dalam kurang 10 hari.

Testimoni 3: Saya pun breastfeed dan minum vivix. Saya czer dan pantang dengan vivix memang best. Start hari kelima baru consume vivix. Seriously muka tak pucat, tak letih, tak stress. Tambah pantang sendiri pulak tu, dengan jaga lagi seorang anak. Baby takde kuning, susu meriah, luka czer cepat kering tak rasa sakit pun.


Cik sue sendiri berpantang dengan vivix semasa anak ketiga. Boleh baca DI SINI.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.
Pernah kita rasa marah dengan seseorang sehingga timbul rasa tak puas hati dan berdendam.

Bila diuji kita sering menyalahkan takdir.

Seringkali compare kehidupan kita dengan orang yang mempunyai segala-galanya lebih dari kita.

Pernah tak kawan-kawan rasa begitu?

Buku ini mengandungi 21 topik siap ada latihan lagi tau pada setiap topik.


Buku ini mengajar bagaimana mengubati hati yang sedang marah dan dilanda kekecewaan.

Bagaimana untuk memaafkan diri dan orang lain dan kembali berkasih sayang.

Bagaimana merasa syukur dan memandang sesuatu musibah atau ujian itu dalam sudut pandang yang positif.

Blom pun lagi habis baca buku ni, tapi banyak cerita dan pengajaran yang dapat dikutip daripada buku ni.

Untuk bahagia kita dulu yang harus memberi sesuatu dengan ikhlas. Memaafkan pasangan dan anak-anak kita kerana tanpa mereka siapalah kita.

Belajar bersyukur dengan pemberian Allah pada kita. Dari sekecil-kecil nikmat hinggalah ke sebesar-besar nikmat.

Kadang-kadang, kita terlupa semua itu kerana hati sudah jadi kotor dengan segala benda negatif yang sudah tersimpan lama.

Selepas baca buku ni, cik sue rasa lebih positif, belajar untuk memaafkan dan banyakkan bersyukur dari mengeluh.
Tahukah anda?
  • Buah pinggang yg kiri terletak setengah inchi lebih tinggi dari buah pinggang sebelah kanan
  • Buah pinggang kiri lebih panjang dan nipis dari yang sebelah kanan tapi lebih berat sedikit
  • Buah pinggang mengandungi 2 juta penapis micro dipanggil nephrons yang berterusan menapis segala sisa buangan, air dan garam dari saluran darah dan kemudian dibuang sebagai urin
Apakah fungsi utama buah pinggang?


Untuk menyingkir sisa buangan
Jenis sisa yang selalunya disingkirkan oleh buah pinggang dipanggil "urea" dan "kreatinin". 

Untuk mengawal jumlah cecair
Buah pinggang yang sihat mengawal jumlah cecair di dalam badan dan membantu membuang lebihan cecair dari darah. 

Untuk mengawal tekanan darah
Tekanan darah perlu dikawal pada suatu tahap tertentu agar anda mempunyai cukup darah di seluruh tubuh anda. Mengawal tekanan darah pada tahap normal mengelakkan anda mendapat risiko masalah jantung. Jika tekanan darah tinggi, jantung harus berkerja lebih keras.

Kegagalan buah pinggang berkait dengan banyak penyakit-penyakit lain termasuk diabetes dan darah tinggi.


45% adalah juga penghidap diabetes. Punca utama kegagalan buah pinggang.


Buah pinggang bermasalah ni juga senyap-senyap muncul..jadi kena tengok tanda-tanda...jangan sampai kena dialisis.

Apakah tanda-tanda yang boleh kita perhatikan?



1) Sesak nafas


2) Letih lesu, kurang selera makan, rasa mual dan muntah


3) Bengkak kaki




Bila buah pinggang gagal berfungsi...ia akan membawa kepada:
1) Buah pinggang tidak menapis darah anda dengan baik
2)  Buah pinggang tidak mengeluarkan lebihan cecair dengan baik
3) Ia boleh memberi kesan kepada tekanan darah anda
4) Ia boleh menyebabkan anemia dan penyakit tulang

Ada 6 mekanisme cara vivix bertindak:
● Mengurangkan penggumpalan platlet dalam buah pinggang
● Meningkatkan dan memelihara struktur dan bentuk buah pinggang normal
● Tinggi antioksidan. Oleh itu anti oksidan ini akan mengurangkan tekanan oksidatif pada sel-sel nephron buah pinggang sekaligus membantu mengurangkan kerosakan yang lebih teruk kepada buah pinggang
● Membantu mengembangkan salur darah pada buah pinggang pesakit
● Mengurangkan proses lipid peroksida
● Membantu mengurangkan kematian sel saraf buah pinggang

Hanya vivix sahaja yang ada gabungan RESVERATROL dan POLIFENOL. Membuatkan vivix antioksidan sangat-sangat kuat dan vivix juga dapat mengurangkan keradangan pada sel-sel nephron.

Langkah pencegahan

1) Elakkan ubat-ubatan sintetik sebab ianya membebankan buah pinggang


2) Amalkan cara hidup yang sihat


Testimoni vivix pada pesakit buah pinggang:

1) Risau ayah kena dialisis, si anak beli 2 botol vivix. Badan abah terasa ringan lebih bertenaga tidak seperti sebelum ni nampak lemah sangat.


2) Anak risau dengan kesihatan buah pinggang ibu, ikhtiar dengan vivix shaklee. Bacaan darah tinggi dan kencing manis terkawal.


3) Bacaan kraetinin dari 1000+ turun kepada 100 saja. Bacaan normal 44-80 untuk orang yang tidak rosak buah pinggang.


4) 5 hari sebelum dia makan vivix, dia takda buang air besar. Lepas makan vivix dia dah start buang air besar.
5) Selepas 3 minggu minum vivix, sakit-sakit badan sudah berkurang, air kencing berbuih sudah berkurang.


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.
Alzheimer atau sebutannya alz-zhai-me, merupakan sejenis penyakit penurunan fungsi saraf otak yang kompleks dan progresif. Penyakit Alzheimer bukannya sejenis penyakit berjangkit. Penyakit Alzheimer adalah keadaan di mana daya ingatan seseorang merosot dengan teruknya sehinggakan pengidapnya tidak mampu mengurus diri sendiri. 

Penyakit Alzheimer bukannya `nyanyuk' yang sekadar satu proses penuaan. Sebaliknya, ia adalah sejenis masalah kesihatan yang amat menyeksakan dan perlu diberikan perhatian. Kalau nyanyuk biasanya dikaitkan dengan orang tua.

Tapi Alzheimer's tak mengira usia. Yang muda-muda pun boleh kena Alzheimer's. Kalau orang yang kena Alzheimer's ni, biasanya dia boleh hidup 8 tahun je. Tapi ade jugak yang penyakit dia terkawal dan boleh hidup sampai 20 tahun. Kiranya kadar kemerosotan otak bagi setiap pesakit tu berbeza.


Simptom-simptom penyakit Alzheimer's 

1 - Hilang keupayaan untuk menerima info dan maklumat baru 
Contoh : lupa appointment, bertanya soalan sama berulang kali, lupa jalan yang biasa dilalui (balik rumah) 

2- Hilang keupayaan untuk berfikir 
Contoh : bahaya memegang cerek panas, tak boleh plan aktiviti yang hendak dibuat 

3- Hilang keupayaan mengenal pasti objek ( bukan disebabkan oleh rosak penglihatan) 
Contoh : tak kenal ahli keluarga sendiri, tak boleh pakai baju sendiri 

4- Keupayaan membaca, menulis dan bercakap terjejas 
Contoh : hilang perkataan yang hendak disebut, typo 

5- Perubahan personaliti dan tingkah laku 
Contoh : hilang rasa kesian, taknak bersosial, hilang mood 

Bila terjadi hilang ingatan dan sekurang-kurangnya 2 atau lebih simptom tersebut, baru lah doktor akan diagnos orang tu mempunyai Alzheimer's. 

Siapa yang berisiko mendapat Alzheimer's?  

1- Warga emas yang berusia lebih dari 65 tahun 

2- Mempunyai family history - orang yang ada ahli keluarga menghidap Alzheimer's lebih berisiko 

3- Orang yang mempunyai gene APOE (apolipoprotein E) - lebih berisiko berbanding mereka yang tidak mempunyai gene ini. 

Tapi ade jugak golongan yang berisiko tapi boleh dikawal 

1. Pesakit diabetes, darah tinggi , kolesterol tinggi --> berisiko mendapat strok dan dementia 

2. Orang yang kurang berpelajaran dan tidak berkerja 

3. Pernah mengalami kecederaan otak 

4. Mengalami kesukaran tidur atau tidur tak tentu masa 

Agak-agak kenapa yang nombor 2 tu berisiko? 

Sebab minda dia kurang bekerja.  Jenis yang tak nak berfikir pun. Ade masalah, dia lari dari masalah.

Sebab tu kalau orang tua-tua yang rajin membaca terutamanya baca quran, dia tak nyanyuk atau kena penyakit kemerosotan otak.

Rawatan yang diberikan oleh doktor? 
Biasanya doktor akan bagi ubat untuk mengurangkan simptom. Atau ada setengah keadaan, doktor bagi ubat tidur Alzheimer's ni takde ubat yang boleh merawat. Cuma kawal simptom je. 

Apa terjadi kepada otak pesakit Alzheimer's? 
Saiz otak tersebut bukan saja mengecut malah, dipenuhi dengan gumpalan protein yang luar biasa yang dipanggil plak amiloid dan serat yang berbelit-belit (neuro fibrillary). Amiloid protein yang membentuk sel-sel plak protein, dipercayai menyebabkan perubahan kimia otak. Kemusnahan sel-sel saraf ini menyebabkan neurotransmitter yang berfungsi menyampaikan mesej dari satu neuron pada neuron lain terjejas. 

Ni beza otak yang normal dan otak pesakit Alzheimer's. 


Dan bila di tengok kat sel ade tangles dan plak tu. Otak dia jadi kecik. Bila ada gumpalan kat neuron, dia tak boleh berhubung. Tu yang jadinya orang kata sel-sel otak tak berhubung. Bila sel tak berhubung, otak tak dapat sampaikan mesej kepada badan kita untuk respon. 


Ade 1 movie Korea, A moment to Remember, cerita pasal pesakit Alzheimer's ni. Pesakit Alzheimer's ni, bila dah teruk sangat, dia boleh bahayakan nyawa dia. Sebab dia tak boleh berfikir. Hilang kewarasan .Dia lupa yang pisau tu bahaya. Dia lupa cara nak lintas jalan. Alzheimer's ni, kalo dia lupa.. dia lupa sume skali.

Dementia dan nyanyuk- partly je dia lupa. Sampai satu tahap, orang Alzheimer's ni tak boleh urus diri sendiri. Nak kencing pun dia tak boleh kontrol. Sebab otak dia tak boleh terima impuls dah la tu.

Bagaimana Resveraterol membantu pesakit Alzheimer's?

Kajian yang dilakukan oleh pakar pada tahun 2015 mendapati dengan memberikan Resveraterol dalam dos yang tinggi kepada pesakit Alzheimer's. Tahap kemererosotan fungsi otak semakin berkurangan dan ada yang terus berhenti. Pesakit diberikan Resveraterol yang bersamaan dengan 1000 botol wine setiap hari. Maknanya, keadaan pesakit Alzheimer's tidak jadi makin kronik! 

Didapati bahawa kadar protein beta amiloid40 kekal pada tahap yang sama dan tidak berkurangan sepertimana terjadi kepada pesakit lain. 

Resveraterol mengurangkan keradangan di Otak 

Otak pesakit Alzheimer's biasanya mengalami kerosakan disebabkan oleh keradangan . Keradangan terjadi disebabkan oleh protein yang tergumpal di dalam otak. Antara hasil kajian yang masih perlukan kepastian. Kajian juga mendapati kadar respons imuniti menjadi lebih baik. Protein neurotoxic makin berkurangan.

Antara hasil kajian yang masih perlukan kepastian:

1. Kajian juga mendapati kadar respons imuniti menjadi lebih baik. Protein neurotoxic makin berkurangan. 

2. Resveraterol mengurangkan pembengkakan otak yang disebabkan oleh keradangan.

penyakit alzheimer

Testimoni bagaimana Vivix membantu pesakit Alzheimer:

cara rawat penyakit alzheimer

Dia cerita ,kalo ada hari yang tak ambil vivix, Elise tu nampak macam blur je. Cerita penuh jemput baca DI SINI.

Anda atau ahli keluarga anda mempunyai penyakit alzheimer? Jangan ragu-ragu untuk cuba Vivix ini.


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.
Fibroid adalah sejenis ketumbuhan daging yang bukan kanser berasal dari otot rahim (myometrium) dan ia merupakan ketumbuhan yang sering melanda wanita. Ramai wanita yang ada fibroid dalam rahimnya tanpa disedari, ia tidak menimbulkan apa-apa simptom atau gejala. Bila meningkat umur empat puluhan , 30% wanita ada ketumbuhan fibroid.

Ada yang tumbuh satu sahaja dan besar, ada yang banyak ketul.

fibroid tumbuh di mana

Cik sue kongsikan testimoni Puan Nira yang ada fibroid sebesar 10cm dan akhirnya mengecut sebelum beliau bersalin.

-------

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Nama saya Nurhayatul Nira binti Ramli, berusia 37 tahun dan baru sahaja melahirkan anak keempat Januari yang lepas.
.
Saya berkenalan dengan Shaklee dah lama, cuma tidak secara konsisten sebelum ni. Saya selalu mengadu pada kawan saya, Azlinda Ismail tentang penat dan sakit-sakit badan yang saya alami. Beliau mengesyorkan saya mengambil multivitamin, Vitamin c dan kalsium disebabkan jadual kerja dan pemakanan saya yang tidak menentu. Alhamdulillah kesihatan saya bertambah baik dan lebih bertenaga. Niat saya mengambil suplemen adalah untuk sihat, serta kesihatan itu dapat saya gunakan untuk beribadat dengan lebih sempurna.
.
Bagaimanapun, saya mendapat "kesan sampingan" daripada pengambilan suplemen tersebut. Saya bukan sahaja semakin sihat, namun saya juga disahkan hamil di kala anak bongsu saya waktu itu berumur 5 tahun. Saya tidak langsung merasa penat di awal kehamilan sedangkan ketika itu saya berada di dalam lawatan kerja di sekitar United Kingdom selama 2 minggu.

Pasangan mana yang tak gembira bila dikhabarkan tentang zuriat yang bakal mereka timang. Bertambah gembira pada waktu scan, doktor mengatakan ada 2 kantung di situ!
.
Namun, selepas detailed scan dilakukan, doktor mengesahkan, kantung itu bukanlah kembar seperti yang disangkakan. Malang sekali ianya adalah cyst sebesar 5.2 cm. Tidak mahu putus asa, kami mendapatkan nasihat pakar seterusnya. Lebih memilukan, rupa-rupanya ia bukan cyst, namun active fibroid yang sebesar 6.7 cm kini berada dalam kandungan saya. Doktor menasihatkan agar saya melalui pembedahan caesaeran berikutan saiz fibroid yang semakin membesar dan membahayakan diri saya.
.
Saya tak mahu putus asa. Saya selalu mendengar kehebatan tonik ajaib di wall sahabat saya. Saya nekad mencuba di atas risiko sendiri. Maka bemulalah episod saya dan Vivix. Ketika check up keempat, saiz fibroid hampir 10 cm dan saya teruskan ambil Vivix dengan konsisten dan yakin. Sahabat saya turut mencadangkan Omega Guard yang bertindak anti-radang sebagai menggantikan Vivix.
.
suplimen shaklee untuk fibroid

Alhamdulillah, pada 19 December 2016, checkup dengan pakar menunjukkan fibroid mengecil kepada 4.7 cm. Checkup terakhir pada Januari 2017 pula, pakar mengesahkan saiz fibroid ialah 4.2 cm dan lebih menggembirakan saya tidak perlu menjalani sebarang pembedahan kerana kepala bayi pun telah engaged.
.
Mengimbas kembali detik-detik kelahiran anak keempat saya. Kelahiran yang mudah dan paling cepat pernah saya rasakan. Pagi itu, saya mengalami kontraksi dan laluan cuma 2cm. Saya sempat bersolat jemaah Maghrib di masjid sebelum ke hospital malam itu. 9 malam, saya didaftarkan di Hospital Serdang. Saya sudah bersedia untuk melahirkan pada jam 9.30 malam.

Akhirnya pada 10:05 malam, 29 Januari 2017, lahirlah Ainur Mardhiah binti Abdul Muttalib ke dunia.Tanpa pembedahan, tanpa sebarang koyakan. Alhamdulillah.

Selepas je bersalin, saya terus minum 3 sudu Vivix supaya lebih bertenaga dan mahukan recovery yang cepat. Pada 30 Januari 2017, jam 6.30 pagi, doktor memeriksa saya dan akhirnya dibenarkan discharge pada jam 10 pagi itu juga. 13 jam sahaja di hospital, rekod untuk kelahiran semua anak-anak saya!
.
Saya masih lagi berpantang ketika testimoni ini ditulis, berpantang sendiri sambil menguruskan anak-anak seramai 4 orang yang masih kecil bukanlah sesuatu yang mudah. Namun kita sendiri yang memudahkannya dengan pengambilan suplemen yang betul dan berkualiti.
.
Terima kasih kerana dipertemukan dengan suplemen yang sangat berkualiti ini.

Vivix dan antioksida yang lain terbaik untuk menghapuskan radikal bebas yang menyebabkan berlakunya ketumbuhan.


Omega-3 dalam OmegaGuard adalah asid lemak perlu yang tidak dihasilkan oleh badan. Asid lemak ini memastikan membran sel menjadi fleksibel supaya sel-sel mudah melalui salur darah dan MENYEKAT pengeluaran LEUKOTRIENES, bahan utama yang menyebabkan KERADANGAN.


Kredit: Supermom Shaklee Story

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.
Malaysia kaya dengan pelbagai pilihan makanan yang sedap-sedap belaka. Sekali makan siap bertambah-tambah lagi ha. Lagi-lagi makanan yang diletakkan belacan seperti asam pedas, kuah laksa, sambal belacan dan lain-lain lagi.

Bagi pengidap resdung AWAS, anda harus lah berhati-hati kerana ia akan mengakibatkan kegatalan pada hidung, mata dan telinga anda.

Nak makan boleh tapi biarlah berpada.

Ni cik sue kongsikan satu testimoni, beliau mengambil Vivix satu sudu kecil sehari. Kesannya ialah beliau rasa bertenaga memandu ke pejabat 70km sehala dan kerja dalam tempoh waktu yang lama tanpa KELETIHAN.

Tiada masalah SEMBELIT atau BUASIR.

Hidung gatal-gatal selepas makan belacan dan sebagainya akibat RESDUNG sudah tiada lagi.


3 in one gitu. Kalau korang ada masalah yang sama seperti beliau, cubalah Vivix. Very recommended.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.
1) Jual ape pun, biarlah nama FB tu nama kita sebenar. Supaya jelas siapa kita yang menjual tu. 

Orang membeli secara online, perlukan TRUST. So kena tampilkan diri sebenar.


Jangan guna nama produk, nama haiwan kesayangan, nama anak tapi gunakan nama sebenar anda.

2) Guna profile picture gambar diri sendiri. Kita berbisnes dengan manusia bukan haiwan, bukan tumbuhan dan benda-benda lain. Jadi gunakan gambar diri sendiri di profile picture.

3) Berkongsi tu sebaiknya guna idea sendiri bukannya kopipes post orang lain.
Bukan tak boleh tekan butang share, tapi orang takkan nampak KALIBER diri kita bila wall penuh dengan post share saja.

4) Konten aka sharing kita tu mestilah berikan ADD ON VALUE pada pembaca kita. Contohnya seperti berkongsi tips, resepi, motivasi, nasihat dan lain-lain.

5) Masa baru start bisnes, mesti kita dah tetapkan apa kita nak jual. Pada golongan mana kita nak jual.

Ada niche
Ada target market

Penting sangat.

Apa masalah orang yang kita nak bantu selesaikan.

6) Jangan meroyan. Ada 5 gunung masalah pun, simpan diam-diam. Jangan meluah di FB. Luahlah di atas sejadah saja.

7) Setting post mesti PUBLIC. Jika ada post kita yang best, fb friend boleh klik SHARE dan viralkan.

So kita pun ada sikit glemerlah kalau dapat post VIRAL.

8) Fbwalking penting. So spend sometime untuk fbwalk especially ke wall teman- teman yang kita target dia jadi customer kita nanti. Komen dan like di wall mereka.

9) Sharing mesti campur-campur dengan topik lain agar orang tak bosan. Kalau asyik cerita produk je, orang mudah bosan juga.

So mesti berdaya kreatif fikir post menarik tiap hari. Cik sue tengah usahakan juga nih

Semoga 9 points ini bermanfaat pada kawan-kawan cik sue
Masak lemak labu adalah antara feveret menu anak-anak cik sue. Bila masak labu, bijinya dibuang.

Tetapi tahukah anda biji labu ni sebenarnya banyak sangat khasiatnya?


Biji labu kaya dengan pelbagai nutrien yang terdiri daripada magnesium, mangan, tembaga, protein, zink dan serat yang tinggi.

Ia juga mengandungi sebatian tumbuhan dikenali sebagai fitosterol dan antioksidan yang memerangkap radikal bebas.

Antara manfaat biji labu pada kesihatan ialah:

1) Kesihatan jantung (magnesium)
Magnesium telah terbukti memberi manfaat kepada tekanan darah dan membantu mencegah serangan jantung, dan strok.

2) Meningkatkan imun sistem (zink)
Zink adalah penting untuk badan anda termasuk imuniti, pertumbuhan dan pembahagian, tidur yang lena, memperbaiki deria rasa dan bau, kesihatan mata dan kulit, peredaran insulin dan fungsi seksual lelaki.

3) Berasaskan tumbuhan (lemak omega-3)
Kita semua perlu ALA, bagaimanapun, ALA perlu ditukar oleh badan anda kepada lemak omega-3 yang lebih penting iaitu EPA dan DHA - oleh enzim di mana sebahagian besar daripada kita telah terjejas oleh kerana tahap insulin yang tinggi.

4) Kesihatan prostat

5) Membantu memperbaiki peredaran insulin dan membantu mencegah komplikasi diabetes dengan mengurangkan tekanan oksidatif.

6) Minyak biji labu kaya dengan fitoestrogen semula jadi dan kajian menunjukkan ia boleh meningkatkan kolesterol baik "HDL" bersama-sama dengan penurunan tekanan darah, hot flashes, sakit kepala, sakit sendi dan gejala menopause lain di kalangan wanita menopaus.

7) Biji labu, kaya dengan lemak sihat, antioksidan dan serat, boleh memberi manfaat untuk kesihatan jantung dan hati, terutamanya apabila dicampur dengan biji flax.

8) Biji labu adalah sumber yang kaya dengan tryptophan, sejenis asid amino (blok binaan protein) yang badan anda akan ditukar menjadi serotonin, yang seterusnya ditukarkan kepada melatonin, "hormon tidur." 

Makan biji labu beberapa jam sebelum tidur, membantu mendapatkan tidur malam yang nyenyak.

9) Anti-radang dalam merawat artritis, tetapi tanpa kesan sampingan.

Di mana ingin mendapatkan sumber biji labu yang terbaik?

Nutriferon merupakan ekstrak tumbuhan yang terbukti secara klinikal dapat menguatkan imun. Bila diambil setiap hari dapat mengeluarkan interferon semulajadi tubuh badan anda yang merupakan pengaktif kritikal sistem imun.

immune system

Formula berpaten eksklusif yang menyediakan tahap tertinggi bagi perlindungan imun harian kita.

Satu-satunya suplemen yang dicipta oleh penemu interferon - Dr Yasuhiko Kojima selepas lebih daripada 40 tahun penyelidikan.

imun sistem

Campuran ekstrak tumbuhan semulajadi ini berasal daripada biji labu, bunga safflower, benih plantago dan kuntuman bunga Japanese Honeysuckle yang telah terbukti secara klinikal dapat menyokong dan merangsang proses gerak balas imun semulajadi pada tahap sel.

nutriferon

Terbukti dengan 4 kajian klinikal terhadap manusia.

Boleh didapati secara eksklusif melalui Shaklee.

Sudahkah anda mengambil biji labu harini?

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.