Bebas Sakit Sendi Dengan Omega-3

Pernah tak ketika solat sendi anda berkeriut bunyi, dari posisi duduk nak bangun berdiri lutut rasa sakit? Jaga-jaga kerana anda mempunyai tanda-tanda sakit sendi.

Sendi adalah sambungan antara dua tulang yang membolehkan anda memusingkan kepala, membengkokkan siku, menggerakkan pinggul, berjalan, melompat, dan melakukan perkara lain yang anda ingin lakukan. 

sakit lutut

Bagaimanapun, apabila usia semakin meningkat, terdapat sedikit kesakitan dan keperitan yang mungkin boleh menjejaskan kehidupan anda dan menyebabkan aktiviti harian tidak selesa. Berita baik! Omega-3 terkenal dengan manfaat kesihatan dan kebaikannya untuk sendi yang sihat seperti:

1) Menangani keradangan 
Keradangan adalah penyebab utama sakit sendi. Ia boleh menjejaskan sendi anda menyebabkan ia menjadi merah, bengkak dan sakit. Omega-3 didapati berkesan untuk menangani keradangan dengan: 
  • Membantu mengurangkan pengeluaran eikosanoid dan cytokine yang menyebabkan degradasi rawan serta mengakibatkan kesakitan pada sendi
  • Mengurangkan pengeluaran tanda tanda keradangan yang menyebabkan keradangan
2) Menggalakkan pergerakan dan kelenturan sendi
Omega-3 bergabung bersama sel yang menghasilkan rawan sendi dan ianya membantu mengawal proses biasa untuk mengekalkan ketebalan tulang rawan pada sendi anda, bagi menghasilkan pergerakan dan kelenturan sendi yang lebih baik.

3) Membantu mengurangkan kekejangan sendi, bengkak dan sakit 
Oleh kerana fungsinya yang hebat dalam mengawal keradangan, Omega-3 didapati berupaya membantu mengurangkan kesakitan, kekejangan dan bengkak pada bahagian sendi.

4) Bertindak sebagai pelincir sendi 
Pelincir sendi dihasilkan secara semulajadi oleh sel pelincir tertentu pada sendi anda. Omega-3 juga:-
  • Umpama seperti pelincir yang dipanggil cecair sinovial yang melindungi dan melincirkan sendi
  • Membolehkan pergerakan sendi yang selesa
  • Membolehkan sendi yang sakit dan berkeriut bergerak dengan bebas
Jika anda inginkan pergerakan yang selesa dan lancar, pertimbangkan pengambilan asid lemak Omega-3 sebagai sebahagian daripada diet harian anda.

Omega guard dihasilkan daripada ikan laut dalam di perairan sejuk, minyak ikan omega guard Shaklee melalui proses proprietari penyulingan molekul berganda yang membantu dalam menyingkirkan plumbum, arsenik, merkuri, cadmium, dioksin, PCB serta bahan-bahan berbahaya lain yang sering mencemari pelbagai spesis ikan.

Proses penyulingan ini mengurangkan oksidasi dan pembentukan lemak trans dan mengurangi bau dan rasa hanyir.
  • Tiada pewarna, perisa dan bahan pengawet
  • Bebas gluten
  • Diiktiraf oleh Friends of The Sea, satu Badan Pemulihan Antarabangsa yang mempunyai kriteria yang ketat dalam pemulihan jangkamasa panjang, termasuk pantauan penuh dalam setiap peringkat pemprosesan
Didatangkan dalam 90 kapsul kecil yang mudah ditelan, dan dipek di dalam botol yang boleh dikitar semula berasaskan dakwat soya dan bebas daripada bisfenol-A.

omega-3
Jom dapatkan minyak ikan shaklee ini (Omega guard) sempena promosi Januari 2018, beli 3 botol DISKAUN 5%.


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 011 1090 4139 untuk saya bantu anda.


Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 011 1090 4139. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan