6 Golongan Yang Perlukan Lebih Pengambilan Protein

Makanan yang kaya protin sekalipun akan hilang kandungan protin apabila dimasak. Ini kerana, protin akan musnah dalam suhu yang tinggi, lebih-lebih lagi pada suhu makanan dimasak.

Dan kalau masih ada pun sisa baki protin dalam masakan, strukturnya dah berubah kepada gumpalan-gumpalan yang sukar dihadam dan diserap oleh badan. Sebab tu dah banyak makan ikan, ayam, daging pun masih terdedah kepada risiko tak cukup protin dalam badan.

Adakah anda termasuk 6 golongan ini? 
1) Bina badan 
2) Bakal ibu 
3) Ibu menyusukan bayi 
4) Pertengahan usia 
5) Menjaga berat badan
6) Penggemar manisan



Badan kita perlukan protin untuk pembinaan sel yang sihat. Pembinaan sel yang tak sihat boleh mengakibatkan macam-macam kanser kepada tubuh badan. Unsur protein terdiri daripada 21 jenis asid amino. Dalam pasaran dunia, takde satu produk pun yang mampu membekalkan kesemua 9 essential amino acid ni; KECUALI ESP. Sampai sekarang pun, ESP adalah satu-satunya produk yang mengandungi SEMUA essential amino acid ni. 

Protin dalam ESP tak musnah. Kerana ia diproses pada suhu yang rendah supaya kandungan protin di dalamnya kekal berkualiti dan kekal berkesan pada tubuh. 

ESP dibuat daripada soya bukan GMO aka asli. Setiap satu tin ESP diproses daripada 30kg soya. ESP memang TIADA kolestrol sebab ia dihasilkan daripada tumbuhan. Pesakit darah tinggi ke takde masalah nak makan ESP. ESP juga takde asid urik, sebab asid urik ni hanya datang daripada badan, bukan makanan. Jadi, pesakit gout pun boley guna ESP. Dan sebab ESP adalah produk semulajadi, ia sangat mudah dihadam dan diserap oleh badan. 

Jadi, badan kita pun boleh dapat kebaikan protin daripadanya sebanyak dan secepat mungkin. Keperluan protein harian anda bergantung kepada keperluan tubuh dan aktiviti fizikal anda. 

Bulan ni promosi beli 5 canister ESP dapat e- diskaun voucher RM50. Ramadhan dah dekat. Jom buat stock ESP di rumah. Bekalan sahur pantas seisi keluarga. 


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kecantikan dan kesihatan anda. Segera hubungi Sue 011 1090 4139 untuk saya bantu anda.


faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 011 1090 4139. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan