Kulit Wajah Lebih Cerah Selamat Tinggal Kulit Berminyak

Setiap dari kita mengimpikan kulit wajah yang bersih bebas dari minyak. Namun masalah kulit berminyak menyebabkan seseorang itu berasa tidak selesa. Wajah berminyak boleh menjadi tempat menempelnya debu, kuman dan bakteria sehingga dapat menimbulkan jerawat.


7 penyebab kulit menjadi berminyak ialah:

1) Makan makanan yang berminyak
Kurangkan makan makanan yang mengandungi tahap lemak dan kolesterol yang tinggi. Apabila makan berlebihan, tanpa kita tahu tahap minyak dalam badan akan meningkat. Kekurangan nutrien dan vitamin juga boleh menyebabkan kulit berminyak.

2) Produk kosmetik
Berhati-hati memilih kosmetik, kerana penggunaan produk yang salah boleh menyebabkan kerosakan pada kulit, terutamanya sekarang ni banyak kosmetik di pasaran mengandungi bahan kimia berbahaya.

3) Pola hidup tidak sihat
Tidur yang tidak teratur adalah tabiat buruk yang boleh membuat minyak di muka terkumpul.

4) Faktor keturunan
Apabila ibu bapa anda mempunyai wajah berminyak, dan kulit wajah anda juga berminyak. Ini bermakna wajah berminyak anda disebabkan oleh keturunan.

5) Ketidakseimbangan hormon
Ketidakseimbangan hormon yang dialami oleh wanita kebiasaannya semasa akil baligh dan mengandung, ia boleh menjadi punca kulit muka menjadi berminyak.

6) Sering stress
Ketika anda stress, pengeluaran hormon kortisol akan meningkat sehingga pengeluaran minyak dari kelenjar minyak pun akan meningkat. Ini menyebabkan tubuh anda menghasilkan minyak yang berlebihan dan membuat wajah anda berminyak.

7) Peningkatan suhu
Peningkatan suhu boleh menyebabkan pengeluaran minyak dalam badan meningkat. Seperti pada musim panas, kulit lebih cepat berminyak. Jadi wajah anda kelihatan berkilat kerana berminyak.

Antara cara mengatasi kulit wajah berminyak ialah:

1) Masker timun
Timun berguna untuk mengatasi kulit berminyak. Anda boleh mengisar timun dan oleskan pada muka atau boleh juga memotong timun nipis nipis, biarkan di wajah anda selama setengah jam. Selepas itu basuh dengan air. Lakukan rutin ini 2 kali seminggu.

2) Masker putih telur
Gunakan putih telur sebagai masker, oleskan putih telur ke wajah anda. Biarkan selama 15-20 minit kemudian bilas dengan air suam. Lakukan secara rutin setiap malam untuk mengatasi kulit berminyak.

Ingin kan cara yang lebih mudah, suplemen Shaklee boleh membantu.


Ni testimoni Mira setelah konsisten 3 bulan ambik Vivix.

'Jerawat mira' atau kak Mia anak sulong Mira selalu panggil 'jerawat mama'.

Kalau dia nampak orang jerawat besar kat pipi pun dia selalu panggil "tu macam jerawat mama".

Stress mama dia 

Pada mulanya.. Muka Mira breakout teruk lepas cuba satu skincare ni. Sampai segan jugak bila ramai yang tanya kenapa dengan muka Mira.

Hampir setahun jugak muka Mira teruk breakout macam tu. Dah cuba macam2 skincare pun Mira masih tak puas hati.

Sebabnya jerawat memang jadi kawan baik. 
Muka selalu berminyak walaupun lepas basuh muka.

Nampak jelas bercapuk-capuk bila pakai bedak.

Bahagian pipi dan hidung memang selalu naik jerawat yang merah-merah. Inflammed.

STOP SEMUA SKIN CARE

So Mira stop semua skincare, dan fokus pemulihan dari dalam.

Sebab jerawat pun indikasi masalah dari dalam yang tak sihat.

Lepas konsisten ambik Vivix dan ESP selama 3 bulan...

Dalam sebulan ambik Vivix dah nampak jelas merah-merah jerawat dah berkurang.

Bila masuk bulan kedua Mira nampak banyak perubahan baik. Alhamdulillah.

Seterusnya pada bulan ke3 ni lah Mira nampak jerawat memang susah dah nak naik.

Liang pori semakin kecil. Kulit pun makin cerah dan parut-parut kawah yang dalam tu pun dah makin 'cetek' hehe.

Sape tak senang hati bila muka dah kembali ok.

Lepas ni memang Mira kena jaga-jaga untuk ambik sebarangan skincare.

Ni ShakleeEffect Mira.. memang puas hati sesangat!!  

Alhamdulillah.. syukur sangat. Bila bab muka dah ok.

Lega dan boleh fokus untuk perkara lain..


ESP ialah protein untuk membina kulit yang sihat. Badan dihasilkan dari protein dan dengan itu, untuk memiliki kulit yang sihat berseri, pengambilan protein yang mencukupi adalah penting kerana ia:
  • Membekalkan asid amino yang penting yang tidak dihasilkan oleh tubuh anda untuk fungsi kulit yang optimum
  • Menyokong pengeluaran sel-sel kulit yang sihat
  • Terlibat dalam pemulihan serta pembaikan sel dan tisu kulit
  • Menghasilkan hormon yang sihat dan enzim penting untuk kulit
  • Menyokong pengeluaran asid amino glutation yang membantu melindungi sel-sel kulit dari kerosakan akibat cahaya matahari
Vivix memperbaharui sel, menggantikan sel rosak kepada sel yang baru serta menjaga sel yang baru dari cepat rosak.

Bukan cantik je yang dapat, banyak BONUS lain yang korang dapat rasakan seperti kesihatan semakin improve, badan bertenaga, rambut kurang gugur dan lain-lain lagi. Kene cuba sendiri dulu, baru korang tahu.

Musim kenduri hujung minggu ni. Jom lah ambik set cantik ni. Tak rugi uolls cuba.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kecantikan dan kesihatan anda. Segera hubungi Sue 011 1090 4139 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 011 1090 4139. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

0 Pembaca Setia:

Catat Komen