Set Sakit Sendi Shaklee

Sendi memberi kemudahan untuk manusia bergerak dengan lebih lancar dan menyokong kestabilan. Sendi turut menyokong berat badan. Sendi terletak dibeberapa bahagian badan seperti tulang belakang, bahu, siku, pergelanggan tangan, punggung, lutut, buku lali dan sendi jari tangan dan kaki.


Sendi yang sihat akan bergerak dengan licin serta memudahkan pergerakkan. Ia memudahkan kita melakukan pelbagai aktiviti sama ada yang ringan ataupun yang berat. Semakin kita berusia, semakin terbatas fungsi sendi. Sakit sendi boleh menyerang SEMUA PERINGKAT USIA kerana sakit sendi pada masa kini tidak tertumpu pada warga tua sahaja. 

Ini mungkin disebabkan gaya hidup serta kerja-kerja berat yang melibatkan beban yang tinggi menyumbang kepada masalah sendi. 

Siapa Yang Berisiko Sakit Sendi? 

1. Ahli sukan 
2. Individu yang mempunyai masalah obesiti 
3. Individu yang mempunyai masalah lemah otot sejak kecil 
4. Warga tua 
5. Individu yang selalu mengangkat benda berat 

Punca-punca Sakit Sendi

1. Kesakitan yang mungkin berpunca dari lapisan tisu luaran, otot, ligamen, sendi atau pangkal saraf 

2. Kesakitan ringan yang mungkin disebabkan oleh terseliuh atau ligamen atau otot yang terkoyak sedikit. Ini mungkin disebabkan oleh aktiviti lasak atau berat, angkat berat, postur yang tidak betul, kecederaan atau pergerakkan tidak betul 

3. Kecacatan tulang belakang, atau kaki dan tangan 

4. Kecederaan yang mungkin disebabkan oleh aktiviti bersukan atau kemalangan 

5. Penyakit sendi seperti arthritis dan osteoarthritis 

6. Sakit yang berpunca dari pangkal saraf (Saraf terhimpit) 

7. Penyakit tulang 

8. Ketumbuhan 

9. Jangkitan kuman 

10. Masalah mental seperti tekanan dan kemurungan 

11. Penyakit kronik 

12. Pengambilan ubat-ubatan 

13. Berat badan berlebihan 

Rawatan Biasa Untuk Sakit Sendi

Terdapat beberapa kaedah yang boleh dipraktikan bagi melegakan masalah sakit sendi, antaranya: 

1. Dapatkan rehat yang secukupnya. Elak melakukan aktiviti yang melibatkan sendi yang sakit. 

2. Tuam kawasan sendi yang sakit dengan ais 15-20 minit 

3. Makan ubat-ubatan anti radang 

Set Kesihatan Sendi Paling Top

Set Kesihatan Sendi Shaklee. 
-Collagen Powder 
-Omega Guard 
-Ostematrix 

Apabila kolagen berkurangan, tulang-tulang lain akan turut rosak. Kolagen berperanan penting dalam memastikan kesihatan tulang rawan. Antara fungsi kolagen : 

1. Memberi regangan pada sendi 
2. Menjaga rangka lutut 
3. Memelihara tulang rawan yang mula rosak



Omega Guard adalah omega 3 yang melambatkan degradasi tulang rawan, ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi. Ia juga turut membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. Omega Guard juga bertindak sebagai pelincir. Ia membantu sendi untuk bergerak bebas. 


Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukkan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi.

Ostematrix Shaklee lebih sekadar kalsium tetapi mengandungi Magnesium, Vitamin D dan Boron untuk membantu penyerapan kalsium dengan lebih berkesan serta menguatkan tulang dan sendi. 



SET SAKIT SENDI
Set A (Full Set) -Collagen Powder -Omega Guard -Ostematrix -Vivix 
Set B (Medium) -Collagen Powder -Omega -Ostematrix 
Set C (Bajet) -Omega Guard -Ostematrix

Jika sekiranya anda pernah operate lutut untuk injection cecair, sakit tumit, sakit sendi atau rasa kebas-kebas, sakit lutut, sakit tak boleh berdiri lama, slip disc  dan sakit sendi lutut ketika bersila lama ciksue sangat rekemen anda untuk mencuba set sendi Shaklee ini.

Testimoni 1: Sakit lutut dan sendi dah kurang selepas botol ketiga. Boleh buat hobi bercucuk tanam balik dan badan rasa lebih ringan.


Testimoni 2: Alhamdulillah dah ok dah ni. Syukur sangat boleh buat macam-macam kerja dah Mujur ada Vivix.

Testimoni 3: Dulu mak mertua takde mood nak berjalan jauh sebab masalah kakinya yang sakit. Sekarang ni dia pulak yang sibuk ajak anak-anak dia berjalan.


Testimoni 4: Dah habis sebotol mak kata badan rasa ringan je, nak solat pun dah ok sekarang, naik turun tangga pun takde  masalah.

Testimoni 5: Seminggu ambil vivix dah boleh solat macam biasa. Sebelum ni solat di kerusi je.


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kecantikan dan kesihatan anda. Segera hubungi Sue 011 1090 4139 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 011 1090 4139. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

2 ulasan:

  1. sejak beranak yg last ni lah sakit sendi lutut..lau berdiri lama or naik tangga mesti semput hahaha..malu dgn Tun M yg umur 93 pun gagah perkasa..hope Tun M diberi kesihatan yg baik amin

    BalasPadam
  2. kalau macam ni time semayang nak sujud lutut bunyi tu kira sendi ke macam mana kak ?

    BalasPadam