Tips Cergas Bertenaga Di Bulan Puasa Dengan Nutrisi Shaklee

Tidak lama lagi umat Islam akan menyambut puasa Ramadhan. Ciksue yakin, kawan-kawan semua sedang sibuk melakukan persiapan menyambut puasa dengan baik.


Antara kebaikan berpuasa ialah:
- Mengawal diri dari makanan
- Membuang tabiat buruk seperti merokok
- Membuang ketagihan kopi dan gula
- Lebih fokus dalam kerja
- Tenang jiwa
- Menyatukan keluarga dan mengeratkan silaturrahim
- Rehat organ badan untuk pulihkan diri
- Menyahtoksin
- Mengawal berat badan
- Mengawal kolesterol
- Mengawal bacaan gula dalam darah
- Mengawal bacaan tekanan darah

Jika tidak bersahur dan berbuka  dengan betul akan menyebabkan perkara-perkara berikut:
- Dehidrasi
- Tekanan dan gula darah turun
- Gastrik dan pedih ulu hati
- Sembelit
- Tinggi kolesterol
- Gula darah tidak terkawal

Antara cabaran yang bakal dilalui ialah:
1) Anak
- Perkembangan dan pertumbuhan terjejas
- Kurang fokus di sekolah, pelajaran terganggu

2) Golongan bekerja
- Mengantuk, sakit kepala, cepat letih
- Tenaga berkurang, cepat haus (nelayan, petani, buruh, pemandu)

3) Ibu mengandung dan ibu menyusu
- Nutrient tidak seimbang untuk perkembangan fetus
- Kurang penghasilan susu badan

4) Warga emas
- Nutrisi tidak seimbang untuk mengekalkan kesihatan dan mencegah jangkitan
- Risiko penyakit berbahaya
- Tenaga berkurangan

Kekal cergas dan kekal bertenaga di bulan Ramadhan dengan  nutrisi Shaklee ini iaitu:

1) Coq Trol Plus - Tingkatkan tenaga anda
Kekal aktif dan bertenaga dengan Coenzyme Q10, antioksida yang menyokong sel untuk menghasilkan tenaga. CoQ Trol Plus membekalkan sebatian semulajadi dan proprietari dengan 100mg Coenzyme Q10 bersama resveratrol dan tokoferol. Untuk penyerapan optimum, ia dilengkapi dengan sistem penghantaran minyak zaitun.

CoQ 10 membantu badan bertenaga untuk aktiviti seharian, menghilangkan keletihan, menghilangkan migrain dan sakit kepala, memberikan jantung yang sihat dan memberikan kulit yang gebu.

2) Herblax - Untuk pelawasan
Pemakanan yang seimbang yang kaya dengan serat, pengambilan air yang banyak dan senaman yang kerap menyumbang kepada pergerakan usus yang sihat. Untuk melegakan masalah sembelit yang kadang kala berlaku, Herblax melegakan masalah sembelit.


3) Dtx Complex- Membantu hati untuk perbaharui, segar dan cergas semula
Dtx Complex membekalkan nutrisi untuk menyokong fungsi hati yang sihat menggunakan formulasi herba yang melindungi dan merangsang fungsi tubuh untuk mengekalkan hati yang sihat.

4) Cinch Shake Mix- Shake lengkap dan pantas
Minuman yang lazat, pantas dan berkhasiat untuk anda. Ia membekalkan nutrien seumpama satu hidangan, tetapi rasanya enak seperti pemanis mulut.


5) Performance - Menyegarkan dan menghilangkan dahaga
Serlahkan prestasi terbaik anda untuk mengekalkan momentum. Dengan proprietari OPTI-Lyte campuran elektrolit ditambah campuran unik karbohidrat untuk memberikan tenaga segera dan berterusan disamping menyokong penghidratan optimum.


6) Peppermint Ginger Plus - Lega dan tenang
Pudina dan halia digunakan secara tradisional dan turun temurun untuk sensasi menenangkan dan melegakan perut. Ia juga boleh membantu melawaskan penghadaman.


7) Lecithin - Lemak sihat yang anda perlukan
Lesitin dikenali sebagai pengemulsi semulajadi yang menguraikan lemak menjadi molekul-molekul kecil untuk penghadaman. Lesitin juga ditukar menjadi asetilkolina di dalam tubuh anda, yang diperlkan untuk membantu mengekalkan tubuh yang sihat.


8) Mealshakes - Makanan lazat di mana-mana sahaja
Minuman berkhasiat, sedap dan berkrim serta sumber yang kaya dengan kalsium, serat dan protein. Sesuai untuk kanak-kanak, remaja dan juga dewasa di mana-mana sahaja.


9) Cinch Tea Mix- Minuman yang menyegarkan
Lupakan kopi dan minuman manis. Ini cara yang selamat dan semulajadi  untuk menceriakan hari anda dan menukar saiz pakaian anda. Campuran eksklusif teh hijau, putih dan merah, serta taurina untuk meningkatkan tenaga seharian agar anda sentiasa segar dan cergas. Nikmatinya pada bila-bila masa, panas atau sejuk.
Semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari yang sebelumnya. Semoga kita sama-sama dapat meningkatkan amal ibadah dan meninggalkan perkara yang tidak baik/lalai di bulan yang penuh keberkatan ini.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kecantikan dan kesihatan anda. Segera hubungi Sue 011 1090 4139 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 011 1090 4139. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

1 ulasan: