Bacaan Gula Dalam Darah Pesakit Kencing Manis Semakin Turun

Malaysia memang terkenal dengan pelbagai jenis makanan yang sangat sedap dinikmati. Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr S Subramaniam berkata, sebanyak 3.6 juta penduduk Malaysia berusia 18 tahun ke atas menghidap penyakit kencing manis dan jumlah itu semakin meningkat.


Kementerian Kesihatan menggalakkan masyarakat agar menukar gaya pemakanan ‘suku suku separuh’ serta mengamalkan gaya hidup sihat.

Suplemen bukan ubat. Ia hanya membantu topup kekurangan nutrisi di dalam badan dan membantu badan kita kembali sihat. Oleh yang demikian pengambilan suplemen perlulah konsisten agar mendapat hasil yang optimum.
Berikut ciksue share 4 testimoni Vivix membantu menurunkan bacaan gula dalam darah pesakit kencing manis.

[Bacaan Gula Dalam Darah Mak Turun Dari 17 ke 5]

Sebagai seorang anak risau amat sangat bila doktor syorkan mak saya untuk mengambil suntikan insulin sendiri dirumah instead of makan ubat sahaja untuk control sugar reading mak.

Bila Mak bagitau pasal apa yang doktor syorkan dan nampak jelas mak tak selesa dengan suntikan itu.Susah kan nak kemana2 perli bawa pen-cucuk itu kesana sini.Melihat kerisauan Mak,saya terus belikan sebotol Vivix untuk jadikan ikhtiar disamping control pemakanan Mak(tukar beras,tukar gula dirumah) dan gaya hidup lebih sihat.

Alhamdulillah mak setuju nak minum Vivix setiap hari sesudu sebelum tidur.Dan amazingly result untuk next appointment sangat memeranjatkan.Even doktor sendiri terkejut dan bagitahu tidak perlu ambil suntikan dirumah.Just teruskan apa yang Mak sedang lakukan sekarang.

Kini masih meneruskan rutin pemeriksaan dan result setelah mengamalkan Vivix dengan konsisten selalu cantik dan tidak seperti dulu lagi.Dan sayalah insan paling gembira melihat Mak kembali aktif dan sihat sediakala.Alhamdulillah.

-Fazillah Abdul Ghani-

[Sudah Boleh Bangun Selepas Konsisten Vivix]

Assalamualaikum.

Ini kisah ibu kepada downline saya. Asal jadi ahli sebab cuba set berpantang shaklee. Tapi suatu hari dia tanya produk apa yg sesuai untuk ibu nya yang ada kencing manis sehingga dah tak boleh bangun, kena pakai pampers tapi belum tahap cucuk insulin.

Saya cadangkan ambil Vivix. Memang ibunya ambil vivix sahaja. Bulan pertama percubaan kesan nya da boleh bangun sendiri pergi buang air tak perlu pakai pampers. Bulan kedua da boleh berjalan dalam rumah tanpa bantuan tongkat. Bulan ketiga dan seterus nya da boleh sapu sampah sekeliling rumah.

Sampaikan jiran2 pun tegur nmpak da boleh buat kjer rumah dan semakin sihat. Malah ada yang tegur nampak kulit semakin berseri2. Bila pergi checkup untuk kencing manis doktor kata bacaan da ok tapi masih lagi ambil ubat. Untuk langkah berjaga2. Tapi Vivix tetap ambil sampai sekarang. Ini la Shaklee effect ibu downline saya. 

-Nurul Atikah Mohd Khalid-

[Syukur, Bacaan Gula Dalam Darah Mak Mentua Turun Dari 16 mmol/L ke 5.8 mmol/L]

Kisahnya mak ke klinik untuk check benda lain tapi dah alang-alang ke klinik mak mintak doktor check bacaan gula dalam darah.

Bila doktor bagitau bacaan berapa, mak terkejut. Anak-anak pun mula risau. Masa tu bacaan gula dalam darah 16 mmol/L. tinggi tu. 

doktor bagi ubat. mak tak berapa suka makan ubat sebab takmau bergantung pada ubat selamanya. tapi kami pujuk mak untuk permulaan ni makan jugak ubat.

Dalam masa yang sama, suami dan saya tekad bagi suplemen Vivix pada mak. Pujuk mak minum setiap hari. Selain vivix kami bagi mak minum ESP jugak. Pagi-pagi mak minum ESP campur dengan oat. 

selain tu, dari segi pemakanan pun mak kawal jugak. Gula putih mak tak ambik dah.

Setiap kali jumpa doktor, bacaan gula mak ada penurunan.

dan lepas 3 bulan konsisten amalkan VIVIX dan ESP dan tukar pada pemakanan yang lebih sihat, bacaan gula dalam darah mak dah turun ke paras normal iaitu dari 16 mmol/L ke 5.8 mmol/L. 

Alhamdulillah, mak dah mampu tersenyum. Kami pun happy.

-Ija Ramli-

[Bacaan Gula Dari 16 Turun ke 9.9]

Customer saya mula2 kontek saya untuk beli peria katak untuk penyakit kencing manisnya. Bila saya terangkan kebaikan Vivix untuk kawal kencing manis beserta harga. Terjojol biji matanya . Mahal sangat kata dia.

Saya pun tak taruh harapan tinggi kat dia. Selepas 2-3 hari dia kontek saya untuk beli Vivix dan join ahli sekali sebab boleh dapat harga lagi murah.

Selepas 3 hari minum Vivix, gulanya turun dari 16 ke 9.9. Dan badan rasa lebih cergas. Bangun tidur pun lebih awal.

-Fyda Noh-

Bagaimana Vivix mengelakkan kencing manis (diabetes)?
Resveratrol  menghalang kerintangan insulin. Insulin diperlukan untuk tukarkan segala yang kita makan kepada tenaga.



Harga retail sebotol Vivix 150ml  ialah RM475. Postage RM10.

Berita baik pada anda semua, sekarang ini ada promosi Vivix iaitu:-


Beli 6 PERCUMA 1 (RM2,280), anda dapat:
 FREE membership rm65
 FREE postage rm10
 FREE sebotol Vivix bernilai rm475
 Cashback bonus rm250.80
 Dapat beli 2 cooler beg dan sudu pada harga rm8 sahaja
Anda jimat RM455


Beli 2 (RM722), anda dapat:
 DISKAUN 5%
 FREE membership rm65
 FREE postage rm10
 Cashback bonus rm36.10
Anda jimat RM113

Wah, lihatlah sendiri berapa banyak jumlah wang yang anda telah jimat.


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 011 1090 4139 untuk saya bantu anda.


faedah mendaftar ahli shaklee


Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 011 1090 4139. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

1 ulasan:

  1. alhamdulillah. boleh jadikan Vivix sebagai ikhtiar dalam perawatan dengan izinNya =)

    BalasPadam