Whitehead Hampir Hilang Selepas Menggunakan Youth Skincare

Whitehead adalah jenis jerawat yang terbentuk apabila sel-sel kulit mati, minyak, dan bakteria menjadi terperangkap di dalam salah satu liang pori anda. Sakit hati bila melihat whitehead makin bertambah banyak di wajah. Berita baiknya ialah whiteheads dapat dicegah dengan gabungan perubahan gaya hidup dan rawatan perubatan.


Apa yang menyebabkan whiteheads?

Memahami penyebab whiteheads dapat membantu anda mencegah jerawat pada masa depan. Liang tersumbat adalah punca utama whiteheads. Pori anda boleh tersumbat kerana beberapa sebab.

Satu punca liang yang tersumbat adalah perubahan hormon, yang merupakan penyebab biasa jerawat. Tahap peringkat kehidupan tertentu boleh meningkatkan jumlah sebum, atau minyak, yang pori anda hasilkan. Peningkatan pengeluaran minyak menyebabkan liang tersumbat dan whiteheads.

Peringkat-peringkat ini termasuk:
  • akil baligh
  • haid
  • kehamilan
  • menopaus
Mengambil pil kawalan kelahiran juga boleh meningkatkan tahap hormon dan menyebabkan jerawat di kalangan wanita. Begitu juga, sesetengah wanita mendapati lebih banyak jerawat pada peringkat tertentu kitaran haid ketika mereka berhenti mengambil pil kawalan kelahiran.

Di manakah whiteheads muncul?

Whiteheads boleh terjadi di mana saja di badan anda. Hidung, dagu, dan dahi secara kolektif dikenali sebagai zon T. Bahagian-bahagian berminyak wajah anda, seperti zon T, adalah yang paling cenderung kepada jerawat. 

Tetapi whiteheads juga boleh terjadi di dada, belakang, bahu, dan lengan anda. Jerawat boleh berlaku di kedua-dua jantina dan pada usia berapa pun. Walaupun anda tidak pernah mengalami masalah dengan whiteheads sebagai remaja, anda masih boleh terkena ketika dewasa.

Bagaimana merawat whiteheads?

Whiteheads dianggap sebagai jerawat yang ringan. Mereka agak mudah untuk dirawat. Ubat boleh dibeli di kaunter farmasi. Produk yang mengandungi benzoyl peroksida dapat membantu mengurangkan pengeluaran minyak dalam liang-liang anda. Produk yang mengandungi asid salisilik bertindak dengan secara langsung memecahkan whiteheads yang sedia ada.

Set shaklee yang ciksue rekomen untuk anda bagi mengatasi masalah whiteheads ialah Youth skincare dan set the radiant 4.

Testimoni:


cara menghilangkan whiteheads

Menurut Nur Fatihah beliau menggunakan starter set Youth (set permulaan Youth). 

Set Permulaan - Umur 20-30 an
Set penjagaan kulit yang mudah dan ringkas untuk membantu menyingkirkan sel kulit mati, menghidrat, melindungi dan menyuburkan kulit anda untuk mengekalkan keremajaan.

Mengandungi:
1) Luminous Gel Oil Cleanser
2) Perfecting Skin Toner
3) Age Defense Moisturizer -SPF 50
4) Advanced Renewal Night Cream

starter set youth

Ciksue masih ingat lagi, sewaktu zaman remaja dulu ni, ciksue guna pelekat dekat hidung untuk mengeluarkan whitehead dan blackhead. Keluar tu keluar juga tapi sikit je. Macam tak berkesan sangat.

Sejak dah terjebak dalam Shaklee, masalah whitehead dan blackhead ciksue alhamdulillah semakin berkurang.

Berita baik untuk korang yang berminat mencuba Youth skincare ni, sekarang ada promosi beli Youth skincare dan dapat FREE facial cleanse & firm device. Macam mana nak guna alat ni? Jemput tonton di link INI.

Terdapat dua pilihan set iaitu Renew and maintain set dan intensive treatment and repair set. Setiap pembelian dengan ciksue, akan di guide set apa yang sesuai dengan anda.



Setiap pembelian set Youth di atas, anda akan dapat:
- Free membership (RM65)
- Free postage (RM10)
- Bonus (duit) pada bulan depan

Menarik ke sangat menarik?

Jom grab promosi ni uolls. Memang berbaloi-baloi dengan wang yang dilaburkan.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kecantikan dan kesihatan anda. Segera hubungi Sue 011 1090 4139 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 011 1090 4139. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

2 ulasan:

  1. Wahhh terbaik ni. Next time boleh lah try beli, Nani memang ada problem whitehead ni.

    BalasPadam