Set B: Set Breastfeeding Shaklee


Salam semua. Hari ni saya kongsikan set b iaitu salah satu set dalam set breastfeeding shaklee. Boleh rujuk entry yang sebelum ni di sini dan sini. Pengambilan supplemen untuk penyusuan bukan sahaja untuk meningkatkan hasil penyusuan tetapi yang lebih penting adalah untuk kesihatan ibu & bayi itu sendiri. Tentunya itu antara sebab ibu-ibu memilih untuk menyusukan sendiri bayi.

Set B
Terdiri dari Vitalea, B complex, Vitamin C & Alfalfa
Siapa yang perlukannya?
1. Ibu yang tiada masalah penyusuan. Bermakna setiap kali pam/ perah hasilnya melebihi 3oz.
2. Ibu yang mahu memperkayakan nutrisi susuibu.
3. Ibu yang sihat dan mahu kekalkan kesihatan. 

Vitalea atau Multivitamin – Multivitamin menyediakan vitamin dan mineral penting untuk para ibu yang mana ianya tidak diperolehi daripada diet harian. Kadar vitamin yang mencukupi membantu penghasilan susu yang banyak dan berkhasiat di samping menggalakkan kesihatan ibu dan bayi secara menyeluruh. 

Vitamin C – Dalam satu kajian terhadap para ibu yang menyusui bayi dan mengambil vitamin C menunjukkan khasiat vitamin C tersebut tertumpu pada bayi. Oleh itu, menyusui bayi secara ekskusif dapat melindungi bayi anda dari kekurangan vitamin C. Vitamin C penting bagi menguatkan sistem imun dan membina kulit, gigi dan gusi yang sihat. 

Vitamin B kompleks – Vitamin B kompleks merupakan vitamin yang diperlukan oleh anda dan bayi anda setiap hari bagi menyokong sistem saraf dan metabolisma yang sihat. Vitamin B mempunyai pelbagai fungsi termasuk pengeluaran hormon, pembentukan sel-sel darah merah, penghasilan tenaga untuk sel, dan mengekalkan saraf serta kulit yang sihat. Ibu yang menyusui bayi perlu mendapatkan vitamin B kompleks untuk memberikan khasiatnya kepada bayi mereka melalui susu ibu. 

Alfalfa – Alfalfa mengandungi banyak nutrien penting dan pelbagai vitamin seperti vitamin K, A, B1, B6, C, E, kalsium, zink dan zat besi. Semua bahan-bahan tersebut penting untuk pertumbuhan dan perkembangan yang sihat. Alfalfa juga digunakan secara tradisional untuk meningkatkan pengeluaran bekalan susu ibu.

Testimoni pengguna set b: (klik imej untuk lebih jelas)


set b, set penyusuan shaklee

set b, set penyusuan shaklee

set b, set penyusuan shaklee

set b, set penyusuan shaklee

Vitamin ini hanya membantu agar si ibu itu kekal bertenaga, energetic, ceria dan bersemangat sepanjang hari. Bila si ibu itu sihat dan bersemangat, pasti matlamat penyusuan 2 tahun menjadi sasaran walau apapun dugaan yang datang.

Dua tahun tu tak lama….satu kepuasan bila kita menjayakannya. Bagi yang belum pernah, teruskan usaha. Doa saya sentiasa mengiringi kalian!

Anda ingin mencuba set b breastfeeding shaklee. 

Sila klik sini untuk pembelian.

Sebarang masalah, sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue). 

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan