Berjaya Hamil dengan Shaklee Gla Complex

positif hamil dengan gla complex
Salam semua. Hari ini saya ingin berkongsi testimoni dan kelebihan Gla Complex yang telah membantu menjadikan impian para ibu untuk hamil satu kenyataan. Alhamdulillah kegembiraan yang paling tak terucap sekali bagi ibu-ibu ini yang mengharap rezeki daripada Allah swt ini. 

Alangkah gembiranya juga, jika saya dapat membantu anda yang ingin hamil ini berusaha dengan pengambilan supplement. Kita sekadar berusaha,dan Allah sangat suka pada hambanya yang berusaha secara konsisten tanpa mudah berputus asa.

gla complex
GLA atau gamma linolenic acid yang tersedia di pasaran dihasilkan dari Evening Primrose Oil. Manakala GLA Shaklee diekstrak daripada borage yang mengandungi lebih daripada 2 kali ganda GLA dalam Evening Primrose Oil sedia ada dan 3 kali lebih berkesan dari Evening Primrose Oil. Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA dan digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E.

Antara manfaat GLA:
  • membentuk prostaglandin yang mengawal selia hormon lelaki &wanita, memperbaiki simptom PMS dan mood swing
  • melambatkan monopous dan melambatkan penuan, mengetatkan uterus
  • memperbaiki tekstur rambut kering dan gugur
  • membantu mengatasi masalah haid tidak teratur dan membantu menghasilkan cecair serviks yang subur &berkualiti

Untuk masaalah kesuburan, GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakni sewaktu subur. Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu ‘subur’. Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum.

Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau ovum dan sperma tidak bertemu pd hari subur, masih ada peluang utk ovum dan sperma bercantum sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5. 

Jadi, puan2 yang masih belum dikurniakan rezeki anak, cuba anda periksa cecair serviks anda. Kalau cecair tu tebal, kecoklatan, kering, itu petanda kurang baik sebab ia boleh menghalang persenyawaan. Jadi, penting ya puan2 untuk mengenali ‘cecair kesuburan’ kita ni. 

Bagaimana pula kalau dah subur, adakah akan terlebih subur bila ambil GLA complex? Jawapannya tidak, GLA complex membantu mereka yang kurang subur, tapi kalau dah subur tu takdelah sampai sebulan 2-3 kali bertelur.

Jom kita tengok testimoni para ibu yang berjaya hamil dengan gla complex: (Klik imej untuk lebih jelas)

set kesuburan shaklee

set kesuburan shaklee

Alhamdulillah mereka telah berjaya hamil dengan izin Allah selepas mencuba Gla Complex. Jika anda berhasrat mendapatkan zuriat atau ingin menambah bilangan anak, anda boleh mencuba gla complex beserta set kesuburan Shaklee. Inshaallah hasilnya memberangsangkan. Kuncinya adalah berusaha dan jangan pernah berputus asa.

Hubungi saya di salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285.

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan