Omega Guard : A Must Have Vitamin Sepanjang Musim Raya


Alhamdulillah, sudah masuk hari yang ke-27 umat Islam berpuasa. Berbaki 3 hari saja lagi Ramadhan bakal menutup tirai labuhnya buat kita semua. Syawal menjelang tiba sebagai tanda meraikan kemenangan kita setelah berjaya berpuasa selama sebulan.

Pastinya ramai di antara anda semua sedang sibuk menyiapkan pelbagai jenis kuih buat hidangan tetamu semasa aidilfitri nanti. Sudah menjadi tradisi, pada bulan Syawal banyak sajian enak yang disajikan seperti ketupat, lemang, rendang, nasi himpit, lontong, laksa dan sebagainya.

ketupat

Makanan enak ini tentu saja mengundang nafsu makan bagi sesiapa sahaja. Hampir semua hidangan mengandungi kadar lemak, gula, garam serta kolesterol yang tinggi. Itu belum dengan pelbagai jenis minuman manis yang sentiasa tersedia di dalam bekas air.

Apabila hari raya, individu yang makan terlalu banyak boleh mengakibatkan kadar metabolik mereka semakin tidak stabil. Individu yang makan berterusan akan mengalami penambahan berat badan secara mendadak, segala makanan yang masuk secara banyak itu tidak boleh dibakar oleh sistem metabolisme kerana keadaannya yang lemah selepas sebulan berpuasa.

Salah satu cara pembakaran lemak terbaik untuk tubuh ialah pengambilan omega guard iaitu minyak ikan selepas makan makanan berlemak.

Bagaimana Omega guard membantu membakar lemak?
Rahsianya adalah pada fatty acid iaitu asid lemaknya. Omega guard mengandungi EPA dan DHA. Asid lemak Omega 3 ini membantu meningkatkan paras hormon "leptin". Leptin ini adalah hormon yang bantu mengawal selera makan. Jika paras leptin dalam badan adalah tinggi, maka selera makan kita akan berkurang.

Leptin ini  juga boleh meningkatkan metabolisma badan. Bila metabolisma meningkat, maka cepatlah lemak dibakar di mana akan membantu kita mengurangkan berat badan. Haaa, nampak tak, bukan semua LEMAK tidak bagus. Inilah contoh lemak yang bagus iaitu ASID LEMAK OMEGA 3.

Jom kita tengok apa kata mereka yang telah mencuba omega guard ini: (Klik imej untuk lebih jelas)

shaklee omega guard

omega guard, alfalfa, lecithin

testimoni omega guard

Jadikan omega guard sebagai perisai anda sewaktu menyambut lebaran nanti. Hubungi saya di salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp 013 4774 285 untuk order anda.

Akhir kata, saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir & Batin kepada semua pembaca setia blog SihatItuNikmat. Berhati-hati semasa memandu di jalan raya. Awasi anak-anak anda dari bermain mercun merbahaya. Selamat pulang ke kampung dan selamat bersilaturrahim dengan sanak saudara dan jiran tetangga. Jaga diri, jaga kesihatan. :)

selamat hari raya

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan