Shaklee Collagen Powder: Selamatkah Pada Ibu Menyusu Anak?


Apabila tiba musim promosi Shaklee Collagen Powder, soalan panas yang acap kali diajukan pada saya , boleh tak ibu menyusu consume kolagen ni? Ramai ibu-ibu menyusu risau sekiranya Shaklee Collagen Powder ini menganggu penghasilan susu ibu dan memberi kesan sampingan kepada bayi. Jom ikuti huraian saya di bawah:

Antara ramuan yang terdapat dalam Shaklee Collagen Powder ialah:
1) Bahan utama Shaklee Collagen Powder adalah sisik ikan merah (red snapper scales-RSS)
Sisik ikan merah ini kaya dengan Protein. Protein merupakan salah satu komponen utama dalam susu ibu.
Apabila kandungan protein cukup dalam badan ,inshaallah susu pun akan meriah. Contoh mudah adalah seperti ibu menyusu yang minum ESP, susu ibu yang terhasil adalah meriah sehingga baju basah lenjun.

2) Ekstrak Pfaffia
Pfaffia adalah sejenis herba tradisional. Ianya ala-ala Alfalfa yang bertindak membantu boost up penghasilan susu ibu.

3) Vitamin B2 dan B6
Vitamin B membantu para ibu mengawal tekanan dan stress. Bila ibu menyusu berada dalam keadaan tenang dan ceria, susu pun dapat keluar dengan melimpah ruah.

4) Vitamin C
Vitamin C membantu meningkatkan imun sistem si ibu dan turut memberi manfaat pada bayi yang disusukan. Ia membantu mengurangkan simptom selsema.

Apa yang menyebabkan ibu menyusu tidak digalakkan mengambil Shaklee Collagen Powder?
Ini adalah disebabkan oleh ekstrak pfaffia yang terdapat di dalam  Shaklee Collagen Powder. Ekstrak pfaffia ini bersifat panas seperti jamu dan juga alfalfa. Ibu menyusu yang biasa mengambil alfalfa tiada masalah untuk mengambil Shaklee Collagen Powder. 

Bagi ibu menyusu yang tidak pernah mengambil alfalfa, boleh mencuba sepeket dahulu Shaklee Collagen Powder dan dibahagi tiga, kemudian lihat tindak balas pada bayi anda bagaimana. Samada bayi anda meragam (panas tidak selesa) , naik2 ruam merah atau cirit-birit. Jika sekiranya tiada kesan sampingan seperti di atas, selepas ini anda boleh la membeli sekotak Shaklee Collagen Powder.

Sudah panjang lebar huraian saya di atas. Saya berharap, tiada lagi kekhuatiran pada ibu menyusu untuk mencuba Shaklee Collagen Powder ini.

Testimoni ibu menyusu yang telah mencuba Shaklee Collagen Powder:

ibu menyusu ambil shaklee collagen powder

ibu menyusu ambil shaklee collagen powder

Sempena promosi Oktober ini nikmatilah keistimewaan berikut hanya dalam bulan Oktober 2013 sahaja.

BELI 6 kotak FREE 1 kotak

promosi shaklee collagen powder

Untuk pesana sila hubungi saya di salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue).

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan