Tips Penuaan Yang Sihat


Semua orang pasti akan tua. Seiring dengan penambahan usia keadaan fizikal kita sedikit sebanyak akan merosot. Garis2 halus akan muncul di wajah, stamina yang menurun, sakit2 urat sendi akan muncul.

warga emas

Oleh yang demikian penjagaan kesihatan sebelum menjelang hari tua adalah sangat penting. Cuba lihat ibu bapa atau atok nenek anda. Adakah mereka masih sihat?

Jika ya, Alhamdulillah. 

Nasib kita bagaimana? 

Kini teknologi makanan semakin maju di mana kita sendiri tak dapat nak elak dari membeli dan menggunakannya. Tambahan pula dengan makanan yang telah siap diproses, diletakkan pewarna, perasa tiruan, ditambah gula dan garam dan lain-lain lagi. 

Tak macam orang dulu-dulu. Nak makan apa pun, semua boleh petik di belakang rumah aje. Ayam, lembu kambing pun diaorang pelihara sendiri. Tak macam kita, makan ayam bandar yang disuntik pil hormon.

Memang sangat tidak sihat jika mengambil makanan yang telah siap diproses, namun kita tidak punya pilihan. Oleh yang demikian, pengambilan makanan tambahan (suplemen) sedikit sebanyak dapat membantu menambah nutrisi yang tidak lengkap yang diperlukan oleh tubuh badan kita.

Kalau nak bertukar kepada makanan organik bukan semua orang mampu bukan?

Kita tak nak la bila dah tua nanti, kita sakit dan menyusahkan orang sekeliling. Kita nak, biar kita tua tetapi sihat walafiat. Bila kita sihat, mudah-mudahan kita senang nak beribadah dan melakukan aktiviti harian tanpa rasa susah.

Tips untuk Anti Penuaan (Penuaan yang sihat)
1) Makan makanan yang seimbang mengikut piramid makanan
2) Mengekalkan berat badan yang ideal dan sihat
3) Bersenam 3 kali seminggu


Anda juga boleh mengamalkan suplemen Shaklee set anti aging (set anti-penuaan) iaitu Vivix, ESP dan Nutriferon untuk kekal sihat. Semuanya dengan izin Allah jua.

set anti penuaan shaklee
Set Anti Aging Shaklee (klik imej untuk lebih jelas)
Ada apa pada usia? Biar usia meningkat, taraf kesihatan kita juga meningkat. Bila dah sakit semakin banyak wang akan keluar untuk kos rawatan. Mencegah itu lebih baik baik dari berubat bukan? Sihat itu nikmat dan sihat itu kaya. Renung-renungkan, selamat beramal :)

Berminat mencuba produk Shaklee, sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue).

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan