Tips/Petua Menghilangkan Jeragat


Apa itu jeragat?
Jeragat dikenali sebagai tompok hitam, pigmentasi pada kulit atau biji hitam seperti tahi lalat yang bertapak secara berkelompok di beberapa bahagian badan,wajah dan leher.

petua hilangkan jeragat

Faktor penyebab terjadinya jeragat

Ada beberapa faktor yang boleh menyebabkan kulit ditumbuhi jeragat. Antaranya kesan matahari dan factor genetik. Pengambilan ubat-ubatan seperti pil perancang juga boleh menyebabkan berlakunya masalah jeragat pada kulit wajah. 

Selain pengambilan pil perancang, masalah jeragat juga boleh berlaku pada kaum wanita apabila mereka mengambil ubat-ubatan seperti amiodarone,bleomycine,chloroquine,antibiotic seperti minocydine dan lain-lain-lagi.

Kebiasaannya jeragat menyerang wanita pertengahan umur seperti 40 tahun ke atas.Tetapi tidak mustahil golongan awal 20-an juga berdepan dengan masalah ini berikutan jeragat juga berpunca daripada factor genetik. Bagi wanita yang sering terdedah dengan cahaya matahari,risiko berdepan kulit berjeragat adalah tinggi.

Masalah jeragat boleh juga disebabkan oleh kesan penggunaan alat mekap yang tidak berkualiti dan bermutu rendah. Di samping itu jeragat boleh terjadi disebabkan oleh masalah pada limpa.

Rawatan Tradisional
Ambil biji betik lalu dijemur. Setelah itu, tumbuk bersama dengan sedikit beras. Kemudian, sapukan pada wajah.

betik

Rawatan dengan produk Shaklee

Penting dalam pembentukan kolagen. Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen.

Terkenal sebgai vitamin awet muda.Ia juga dikatakan melambatkan proses penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, jerawat dan bintik penuaan.Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan tona muka selain mengurangkan kesan parut.

Ianya membantu mengurangkan kesan hitam (kulit mati akibat jeragat).Tompokan hitam pada kulit akibat jeragat sangat sukar dihilangkan jika tidak mendapat cukup protein yang membantu dalam penghasilan sel baru.

Memperbaiki inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan dan kurap. Selain itu ia juga membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit.

Air
Sangat penting dalam pengaliran darah,penyerapan semua nutrien dari sumber makanan untuk diserap oleh tubuh. Kekurangan air boleh menyebabkan kita mempunyai kulit yang kering seterusnya mempunyai kulit yang bermasalah.

set kulit shaklee

Anda harus bersabar jika belum mendapatkan hasil serta merta. Konsisten pengambilan suplemen selama 90-120 hari untuk memberi masa pada sel menyerap zat-zat vitamin.

Berminat mencuba produk Shaklee, sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp 013 4774 285 (sue). 

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan