Sakit Sendi Hilang Buat Suami Bertambah Sayang Sebab Isteri Boleh Join Suami Lari Marathon

Assalamualaikum.

Dulu Puan Liza sakit sendi yang mengakibatkan banyak kerja rumah terbengkalai. Namun, selepas 6 bulan, kini Puan Liza semakin aktif menguruskan urusan rumahtangga tanpa rasa sakit lagi. BONUS!! beliau kini aktif mengikuti suami beliau join larian marathon. Wow, hebatkan!

Rahsia Dia Tambat Hati Suami Kaw2, Sambil Tersenyum Manja

Penyakit sendi dikenali sebagai osteoarthritis. Sakit sendi ini berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Apabila permukaan sendi haus, ia mendorong sendi menjadi bengkak dan kebas.

Bahagian sendi yang akan memberikan kesan biasanya pada bahagian lutut. Oleh sebab itu kita dapat lihat segelintir masyarakat di Malaysia, akan mengalami sakit lutut yang serius apabila mencapai tahap umur yang tertentu.

Isu ini adalah serius kerana kita menggunakan lutut setiap hari. Antara aktiviti yang melibatkan penggunaan lutut adalah:
  • Berjalan
  • Duduk
  • Berlari
Anda Berada Dalam Golongan yang Mana?

Pentingnya untuk kita tahu, adakah kita tergolong dalam individu yang bakal menerima sakit sendi ini?

Ini kerana pencegahan peringkat awal boleh dilakukan sebaik sahaja kita mengenal pasti kesihatan diri. Perkara ini yang jarang diambil berat oleh kebanyakan masyarakat di Malaysia.

Mereka hanya bertindak selepas menerima jangkitan, bukan sebaliknya. Tabiat ini perlu diubah jika kita mahu sentiasa berada di landasan kehidupan yang sihat dan cergas.

Berikut adalah 5 golongan yang berisiko tinggi menghadapi osteoarthritis (sakit sendi):
  • Pemain bola sepak atau aktiviti sukan yang melibatkan penggunaan lutut yang banyak (ragbi dan sebagainya).
  • Individu yang mengalami obesiti.
  • Individu yang mempunyai lemah otot peha sejak dari kecil.
  • Individu yang sudah berusia.
  • Individu yang sering mengangkat barang-barang yang sangat berat.
Shaklee dapat membantu meningkatkan kesihatan sendi dengan:

vitamin sakit sendi dan lutut

Kaedah 1: Membantu mengekalkan tulang rawan yang sihat
Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepada sendi dalam tiga (3) cara :
(i) menyokong keselesaan sendi
(ii) memelihara tisu penyambung yang sihat
(iii) meningkatkan kesan kusyen

Kaedah 2 : Mengurangkan inflamasi
Omega Guard Shaklee adalah omega 3 yang melambatkan degradasi tulang rawan. Ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi. Jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. Omega juga bertindak sebagai pelincir. Ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas. Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 bersama glukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja.

Kaedah 3 : Mengekalkan sel tulang yang sihat
Ostematrix atau Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.

Testimoni:

cara hilangkan sakit sendi

Jangan biarkan sakit sendi menghalang anda dari bergiat aktif.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.
Klik sini untuk order sekarang!
Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja. 

Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan klik butang Google+ atau Facebook kepada rakan-rakan anda. Siapa tahu, penulisan ini mampu membantu mereka yang memerlukan. Terima Kasih :)

4 ulasan: