4 Tips Ibu Berpantang Berjaya Turun Berat 20Kg Disamping Kulit Wajah Bertambah Cantik Berseri

Dilema ibu berpantang, nak kurus selepas habis pantang. Maklumla masa hamil berat badan naik mendadak. Suami pula asyik komplen badan isteri gemuk gedempol. Adusss... stresnya bila asyik kene perli dek suami.

cara menurunkan berat badan selepas bersalin

Tambah stres lagi bila gambar di dalam rumah diingatkan adik kepada tuan rumah, sedangkan itu gambar lama waktu zaman muda dulu-dulu. Nak gambarkan betapa berbezanya gambar dulu dan sekarang.

Itulah yang di alami oleh tuan punya cerita di atas iaitu Puan Salwa. Beliau berjaya menurunkan berat badan 20kg selepas bersalin dengan mengamalkan 4 tips. Apakah tips-tips itu?  Kene tonton video ini sampai habis jika ingin tahu rahsia beliau.

Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! 

Berlainan pula dengan ibu menyusu, katanya sejak menyusukan anak ni, tekak asyik lapar je. Macam mana ye nak kurus? Mulut ni asyik nak mengunyah je...

Ha.....jangan risau ye wahai mommies sekalian. Set Kurus Shaklee yang mesra untuk ibu menyusu adalah jawapannya.

Apa yang terkandung dalam set kurus ibu menyusu ni?

Set ini mengandungi:

ESP- memberi rasa kenyang yang lebih lama serta tenaga yang berpanjangan. Ianya juga membantu memekatkan susu ibu selain memberikan kulit wajah yang cantik, halus mulus dan bebas jerawat.

Alfalfa- mengangkut lemak yang dibakar dan yang dipecahkan tadi keluar dari badan melalui pembuangan air besar.

Lecithin- Berfungsi memecahkan lemak di dalam badan.  Ini adalah kerana fungsi utamanya adalah sebagai 'pemecah/pencair lemak' ataupun 'fat emusifier'.

Berbalik kepada cerita Puan Salwa di atas, 4 rahsia beliau berjaya menurunkan berat badan ialah:

1) Fully breastfeed anaknya dengan susu ibu
  • Penyusuan susu ibu menggunakan tenaga(kalori) yang disimpan di dalam badan anda semasa mengandung selain daripada tenaga dari diet pemakanan harian. Menyusukan anak secara eksklusif selepas kelahiran bagaikan pakej pelangsingan badan alami percuma yang membantu anda mengurangkan berat badan yang bertambah sepanjang tempoh kehamilan.
  • Purata penurunan berat ibu adalah 2kg lebih besar bagi ibu yang menyusukan berbanding ibu yang tidak menyusukan.
2) Pengambilan air masak yang cukup. Setiap 25kg berat badan perlu mengambil 1 liter air. Bagi ibu menyusu perlu mengambil air yang lebih. Disyorkan mengambil air masak atau jus buah-buahan.

3) Menjaga kalori diet yang diambil
  • Ketika tempoh penyusuan susu ibu, anda seharusnya mengambil sekurang-kurangnya 1500-1800 kalori sehari. Ada juga sesetengah  wanita memerlukan lebih daripada itu. Perlu diingat bahawa kajian membuktikan sekiranya pengambilan yang kurang daripada jumlah yang disyorkan, ia boleh menjejaskan penghasilan susu.
4) Menjaga nutrisi dan makanan yang seimbang. Selain set berpantang dan set menuyusu, Puan Salwa juga mengambil set slimming dan set kecantikan kulit.

Pengambilan suplemen Shaklee tidak menganggu production susu ibu, Puan Salwa berjaya membuktikannya! Siap ada dua anak susuan lagi :)

Testimoni mereka yang juga telah berjaya dengan set slimming Shaklee. (Sila klik imej untuk lebih jelas)


tips turun berat badan selepas bersalin
tips turun berat badan selepas bersalin


tips turun berat badan selepas bersalin


tips turun berat badan selepas bersalin


tips turun berat badan selepas bersalin


Usah ragu-ragu dengan produk yang terbukti berkesan ini. Jika anda membeli produk ini sekarang, bermakna anda telah membuat pilihan yang sangat bijak. Peluang bijak ini tidak harus dilepaskan.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Subang Air pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja. 

Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan klik butang Google+ atau Facebook kepada rakan-rakan anda. Siapa tahu, penulisan ini mampu membantu mereka yang memerlukan. Terima Kasih :)

9 ulasan:

  1. Info yg menarik ... salam isnin sue :)

    BalasPadam
  2. wow turun 20kg, nak juga, tapi kuat makan la :p nice sharing :)

    BalasPadam
  3. masa berpantang ni kena jaga makan minum..kalau tak kawal memang susah berat badan nak turun..kekadang tambah naik pun ada kan..selalu jumpa kawan2 yang ada masalah macam ni..

    BalasPadam
  4. kata org klo nk cantik, slim n betul2 sihat...kena jaga sebetulnya waku pntang.. msa tu leh dptkan bntuk bdan y cantik smula.. tp kena kuat smngt n istiqamah

    BalasPadam
  5. buat masa ni sis JM lari atas threadmill dan kurangkan mkn nasi

    BalasPadam
  6. aaaish suami pun !! daripada dok perli2 baik kasi sokongan moral n ni haaaa
    belikan supplement.. anak dia gak yang wife dok ngandong.. kalo hasben gemok wife okay aje..
    emo kan ? tp tu la realiti laki skarang.. tak sukaaaa !!!

    BalasPadam
  7. waa..ramai dah berjaya tuhh hihih

    BalasPadam