Didik Anak Fasih Berbahasa Inggeris Bersama Coach Ridz Dan Coach Sha

Assalamualaikum.

Pada hari Ahad minggu lepas 31/10/15, Sue telah berpeluang menghadiri ke program Didik Anak Fasih Berbahasa Inggeris di Subang. Program selama 2 jam setengah ini banyak memberi manfaat pada Sue untuk apply pada anak-anak.


Coach Ridz dan Coach Sha berkongsi kenapa perlu menguasai bahasa Inggeris? Niatkan untuk baik dalam bahasa Inggeris supaya boleh membaca, menulis, mendengar dan bercakap untuk menjadi hamba Allah dan membantu ummah serta mengikut Rasulullah saw.


Selain itu, Coach juga menerangkan bagaimana untuk mendidik anak-anak berbahasa Inggeris, dan 3 teknik pantas untuk berbahasa Inggeris.

Program ini diselang selikan dengan game yang membuatkan suasana lebih meriah dengan gelak ketawa tetapi kami semua belajar sesuatu dari game itu dan juga skill mengasah sebutan bahasa Inggeris yang betul  (tongue twisted game).

Di akhir program, Coach menerangkan mengenai ICS Learning Pack. ICS ini adalah alat bantu mengajar anak untuk kenal Allah, Sayang Nabi dan Cinta Al-Quran. 

Apakah ICS Learning Pack?
----------------------------------
1. ICS ialah kit pembelajaran English-Islami untuk seisi keluarga.
2. Ada input (mendengar, membaca) dan output (menyanyi, menjawab soalan lisan, menulis, melukis).

Satu set mengandungi:

>> 1 CD (10 lagu) - lagu nursery rhymes seperti Itsy Bitsy Spider / Rain, Rain Go Away/ Twinkle, Twinkle Little Star / Ants Marching One by One.

Lirik diubahsuai dengan pengisian Islamik, contohnya:

1. Lagu Our Faith (rentak BINGO): Memperkenalkan 3 kalimah awal dan utama iaitu Allah, Muhammad dan Al Quran.

2. Lagu Battle of Badr (rentak Ants Marching One by One): Berkisar cerita dan semangat Perang Badar.

>> 1 Buku Aktiviti: 67 halaman

Aktiviti berdasarkan 10 lagu. Direka untuk anak-anak seawal boleh memegang pensel sehingga 12 tahun, dengan bantuan dan sokongan ibu ayah.

>> 1 kotak Quran Quiz Cards: 79 keping
Ada 3 tahap: Level 1, 2, 3.
Bagus untuk ibu ayah!
Boleh dimainkan di dalam kereta.

Ganti kepada kad bola, pokemon, Uno

>> PERCUMA! Stickers.
Yang ini, semua orang suka.

Harga satu set rm50.00



Anda semua boleh mengikuti siaran bahasa Inggeris bersama Coach Ridz dan Coach Sha di radio IKIM.fm setiap hari Ahad 5.40 petang.

3 ulasan: