Petua Mudah Halau Semut Dengan Bahan Semulajadi

Assalamualaikum.


Terdapat pelbagai jenis semut dan kebiasaannya semut hitam, semut kecik-kecik (bila dipicit berbau busuk, tak tahu nama ape) dan semut merah la yang paling kerap ada di dalam rumah kita.

Paling membimbangkan adalah bagi ibu bapa yang ada anak kecil. Takut anak kecil digigit semut terutama sekali semut merah (semut api). Sakit o...

Kalau anak Sue digigit semut api, cepat-cepat Sue sapukan krim Herbal Blend yang berfungsi pelbagai guna. Krim ini patut ada dalam setiap rumah sebagai first aid kit.

Jika terdapat semut di dalam rumah anda, selain mencuba petua-petua tradisional, Sue rekemen pada kawan-kawan untuk mencuba Basic H Shaklee.

Tidak bertosik, Membersih secara Semulajadi

Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate diperbuat dari ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa. Ianya dua kali ganda lebih pekat, memberi kuasa pembersihan yang lebih selamat dan berkesan sesuai digunakan bagi menangani seribu macam jenis kotoran rumah yang boleh digunakan pada bila-bila masa. Ianya
  • Selamat 
  • Tidak bertoksik 
  • Tanpa gas beracun 
  • Tanpa bahan kimia berbahaya 
  • Tanpa bahan pewangi 
  • Lembut pada tangan 
  • pH seimbang 
  • Tanpa klorin
Walaupun Basic H ini berfungsi untuk membersihkan kawasan rumah anda, seperti mengemop lantai, mencuci tingkap TETAPI ianya juga boleh digunakan untuk menghalau semut.

Caranya ialah dengan meletakkan mencampurkan titis Basic H dan air ke dalam botol spray dan spray pada kawasan yang banyak semut ATAU anda boleh juga titiskan terus Basic H di tempat-tempat yang semut selalu berkeliaran.

Selamat mencuba :)

Apa kata mereka yang telah menggunakannya:

Semut jarang berkeliaran, sudah jarang nampak semut dalam rumah

1 botol Basic H 16oz beharga RM46 tidak termasuk pos. Saya percaya Basic H ini dapat membantu membersihkan kawasan rumah dan berfungsi pelbagai guna. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda. 

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

3 ulasan:

  1. Yang selalu nampak dlm rumah.. semut pindah rumah!!

    BalasPadam
  2. ni fungsi macam ridsect tu la yer, tapi kandungannya bahan semulajadi? menarik :)

    BalasPadam
  3. oic...
    aida guna penyembur cosway aje.
    ok la so far.
    umah byk semut. pantang la anak2 makan bersepah!

    BalasPadam