Anak Selalu Demam: Cara Tingkatkan Sistem Imun Anak Agar Kuat Macam Superman

Kelmarin, Sue dihubungi oleh seorang ibu yang sangat risaukan keadaan anaknya yang kerap demam. Hampir setiap bulan anaknya akan demam disertai dengan batuk dan selsema. Ibu ini bertanya ada tak suplemen Shaklee yang dapat membantu menguatkan sistem imun anaknya yang kerap sangat demam.

cara meningkatkan sistem imun anak

Begitulah lumrah hidup, ibu mana yang tak risau bila melihat anak tak sihat. Sehabis mungkin dia akan mencari ikhtiar untuk menyembuhkan sakit anak.

Sebelum Sue mencadangkan suplemen kepada ibu tadi, ini adalah antara beberapa tips yang boleh ibu-ibu amalkan untuk membantu kesihatan anak-anak. Sue bukanlah expert ye, cuma berkongsi dari pengalaman dan pembacaan.

1) Kurangkan makanan berproses dan tinggi gula putih kepada anak-anak. Gula dapat menurunkan sistem kekebalan tubuh, sehingga mudah diserang penyakit.

2) Elakkan memberi anak makan junk food. Nama pun junk food atau makanan sampah tiada khasiat langsung untuk tumbesaran yang baik untuk anak-anak.

3) Kurangkan pendedahan anak-anak pada asap rokok. Sebenarnya orang yang hidu asap rokok tu yang lebih mendatangkan bahaya dan mudarat kepada dirinya.

4) Minimumkan stress. Jika anak terlampau stress, imun sistem jadi rendah dan kerap akan jatuh sakit.

5) Sediakan makanan yang seimbang dan sihat pada anak-anak. Ibu-ibu perlu kreatif masak makanan kegemaran anak-anak. Makan banyak superfood seperti sup tulang ayam organik atau sup ikan.

suplemen untuk kanak-kanak

6) Minum air masak secukupnya atau jus buah-buahan yang dibuat sendiri. Kebanyakan yang terdapat di pasaran ada gula tambahan.

7) Jaga kebersihan rumah, tempat tidur, tempat makan, pakaian dan sebagainya.

8) Senaman. Bila badan mengeluarkan peluh badan jadi lebih sihat dan kuat. Boleh minta tolong anak-anak cuci tandas, sapu sampah, buang sawang. Kerja rumah juga boleh jadi satu senaman untuk anak-anak.

9) Jika mampu makan makanan organik seperti sayur organik, gula organik, beras perang dan lain-lain. Pilih ayam yang bebas hormon "antibiotic resideu free".

10) Susu ibu adalah merupakan sumber perlindungan yang terbaik bagi bayi di bawah usia enam bulan. Ini kerana susu ibu mengandungi komponen sistem imun seperti sel darah putih dan Immunoglobulin A bagi perlindungan bayi anda.

Apa pula suplemen yang dapat membantu menaikkan imun sistem tubuh anak-anak. Cadangan Sue ialah Nutriferon dan Vit C Chewable.

Nutriferon merupakan ekstrak tumbuhan yang terbukti secara klinikal dapat menguatkan imun. Bila diambil setiap hari dapat mengeluarkan interferon semulajadi tubuh badan anda yang merupakan pengaktif kritikal sistem imun.

Formula berpaten eksklusif yang menyediakan tahap tertinggi bagi perlindungan imun harian kita.

Satu-satunya suplemen yang dicipta oleh penemu interferon - Dr Yasuhiko Kojima selepas lebih daripada 40 tahun penyelidikan.
Dr Yasuhiko Kojima penemu interferon
Campuran ekstrak tumbuhan semulajadi ini berasal daripada biji labu, bunga safflower, benih plantago dan kuntuman bunga Japanese Honeysuckle yang telah terbukti secara klinikal dapat menyokong dan merangsang proses gerak balas imun semulajadi pada tahap sel.

empat jenis tumbuhan dalam nutriferon
Bahan-bahan dalam nutriferon
Terbukti dengan 4 kajian klinikal terhadap manusia.

Boleh didapati secara eksklusif melalui Shaklee.

Apabila banyak kuman dan mikrob menyerang kita pada sesuatu masa, terutama sekali apabila tubuh kita kekurangan interferon dan sel-sel imun, kita akan cepat keletihan, stress, terganggu tidur, atau dijangkiti selsema, batuk, alergi, athma, ekzema, jerawat dan lain-lain. 

Sel-sel yang teroksidasi dan tidak sihat membentuk lebih banyak radikal bebas yang seterusnya mengakibatkan penyakit degeneratif, penyakit kronik, kanser dan lain-lain.

Oleh itu pengambilan Nutriferon sangat membantu meningkatkan imun sistem di kala diserang kuman dan mikrob.

Vitamin C Chewable menguatkan fingsi imunisasi. Rasa sitrus yang hebat. Sesuai untuk kanak-kanak atau orang dewasa yang mengalami kesukaran menelan tablet. Vitamin C Chewable ni sekecil duit syiling 5 sen. Mudah sangat nak telan kan.


Testimoni mereka yang telah mencuba Nutriferon:

Testimoni 1: Semalam Muqri demam panas 39C. Lap-lap badan dan kepala dia serta bagi makan Nutriferon. Alhamdulillah, pagi tadi kebah dah demamnya, selsema je yang tinggal.

cara meningkatkan sistem imun anak

Testimoni 2: Saya bagi baby umur setahun 3 bulan makan nutriferon, panas dedar dedar pun hilang esoknya.

cara meningkatkan sistem imun anak

Testimoni 3: Petang semalam balaik kerja si kakak Damia cakap dia arsa nak demam, bila cek suhu dah 38, terus saya bagi nutriferon. Sebelum tidur cek suhu naik 38.9C, pastu jelum kepala dengan towel basah.

Selepas sarapan 7pagi bagi lagi sekali nutriferon, lepas tu dia cakap nak pergi sekolah. Cek suhu dah ok, alhamdulillah.

Hanya 2 sachet nutriferon untuk demam sembuh.

cara meningkatkan sistem imun anak

Testimoni 4: Selepas 3 hari on drugs dan tak baik-baik, bagi minum nutriferon, alhamdulillah, panas dia semakin berkurang.

cara meningkatkan sistem imun anak

Testimoni 5: Malam tadi husband demam maybe sebab kepenatan dan faktor cuaca. Saya bagi 1 sachet nutriferon lepas maghrib dan letak tuala basah di dahi. Alhamdulillah dengan izinNya jua paginya dia kebah.

cara meningkatkan sistem imun anak

Testimoni 6: Kalau anak saya selsema atau demam, bagi separuh nutriferon bancuh dalam air suam, alhamdulillah esok hingus cepat kering, demam pun kurang.

cara meningkatkan sistem imun anak

Testimoni 7: Saya bagi dia minum nutriferon, lepas tu cepat surut demam dia. Suspek pneumonia, bila x-ray tiada tanda-tanda terus dibenarkan pulang.

cara meningkatkan sistem imun anak

Testimoni 8: Dalam 2 minggu lepas iman dan taqwa selsema, pastu malam tu juga bancuh nutriferon. Ummi dan iman minum, taqwa tu erna bagi sedut sikit-sikit. Esok tu serius kering. Rasa macam...eh! magik.. tapi alhamdulillah dengan izin Allah.

cara meningkatkan sistem imun anak

Testimoni 9: Minggu lepas 1 rumah berjangkit dengan si kecik adik selsema berair macam air paip. Kasi dia makan 1 sachet pagi dan malam, konsisten 3 hari alhamdulillah, actually hari kedua tu selsema dah ok, badan tak jadi nak demam, hari ketiga totally kering.

Husband sakit tekak, badan seram sejuk, ambik nutriferon 2 pagi 2 malam. Masa teruk dah start demam increase dose dan add garlic dan vitamin c. Inshaallah ikhtiar terbaik.

cara meningkatkan sistem imun anak

Ibu bapa yang prihatin dengan kesihatan anak-anak apa kata belikan nutriferon dan vitamin c chewable ini sebagai perisai imun sistem anak-anak anda. Sebenarnya bukan anda membayar untuk sebotol suplemen. Anda telah melabur untuk sebuah nikmat yang tiada penggantinya iaitu KESIHATAN.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

1 ulasan:

  1. anak yg kecik tu baru baik demam
    risau skrg ni cuaca panas kan budak2 xselesa

    BalasPadam