Cara Meningkatkan Imun Sistem Pengidap Ekzema Untuk Penyembuhan Yang Cepat Dan Selamat

Ekzema mempunyai banyak punca dan yang paling penting adalah sistem immune menjadi songsang dalam kesemua kes ekzema. Perlu di nyatakan : 90% patogen memasukki tubuh melalui usus. Pencipta manusia juga jadikan 80% sistem immune ditempatkan di usus. Badan manusia mempunyai lebih banyak bakteria dari sel badan sendiri ! Apa erti ini semua ? 

supplement menigkatkan imun sistem pengidap ekzema

Bakteria memainkan peranan penting dalam pembentukkan sistem immune badan malahan mempunyai peranan dalam fungsi organ manusia yang dinamakan thymus. Bila dikaji saiz thymus, nyata ada beza saiz thymus anak yang hisap susu badan dan thymus bayi yang hisap susu botol.

fungsi thymus

Thymus memainkan peranan penting dalam pembentukkan sistem immune badan dan nyata bayi susu badan mempunyai thymus yang lebih besar. Pencipta manusia yang maha Agung juga jadikan susu ibu mempunyai kandungan bakteria bernama bifidus. Bakteria ini membiak dalam usus bayi yang hisap susu badan. 

Apa pula halnya bayi yang tidak hisap susu badan ? Susu formula tidak ada bakteria ini kecuali setengah jenis susu yang ada label probiotic dan 'added bifidus'. Maka, langkah pertama untuk anak atau bayi yang mengidap ekzema adalah kesihatan usus .

-Kredit: Dato’ Dr Suriyakhatun-

Itulah sebabnya pesakit ekzema dikehendaki menjaga makan. Elakkan pengambilan gula putih dan makanan yang berproses (terutamanya makanan yang diperbuat dari tepung gandum). Sue pernah melalui proses berpantang makan untuk anak ketiga yang mengalami ekzema. Boleh baca DI SINI dan SINI.

Hasil dari berpantang makan, alhamdulillah ekzema anak Sue terkawal, tiada lagi fasa TSW (Topical Steroid Withdrawal) dan flare.

Antara suplemen yang disyorkan untuk meningkatkan sistem imun antaranya ialah:

Olivenol, Habbatus Sauda, Virgin Coconut Oil (VCO), Minyak ikan, Lacto 5, Lacto GG, Bawang Putih, Kunyit dan sebagainya.

Apa suplemen Shaklee yang boleh membantu?
Suplemen Garlic dan Omega Guard ibu yang kena makan. Khasiatnya akan disalurkan pada bayi melalui susu ibu. Omega Guard boleh diberikan kepada bayi yang berusia setahun ke atas dengan cara memasukkan ke dalam makanan bayi. Apabila anak sudah pandai mengunyah barulah boleh dimakan begitu sahaja. Manakala herbal blend untuk disapu pada kulit ekzema.

set eczema
Untuk meningkatkan dan menguatkan imun sistem, Nutriferon sangat membantu. Nutriferon merupakan ekstrak tumbuhan yang terbukti secara klinikal dapat menguatkan imun. Bila diambil setiap hari dapat mengeluarkan interferon semulajadi tubuh badan anda yang merupakan pengaktif kritikal sistem imun.

Formula berpaten eksklusif yang menyediakan tahap tertinggi bagi perlindungan imun harian kita.

Satu-satunya suplemen yang dicipta oleh penemu interferon - Dr Yasuhiko Kojima selepas lebih daripada 40 tahun penyelidikan.

pencipta nutriferon

Campuran ekstrak tumbuhan semulajadi ini berasal daripada biji labu, bunga safflower, benih plantago dan kuntuman bunga Japanese Honeysuckle yang telah terbukti secara klinikal dapat menyokong dan merangsang proses gerak balas imun semulajadi pada tahap sel.

Nutriferon didatangkan dalam bentuk sachet kecil. Mudah di bawa ke mana-mana. Dalam handbeg pun boleh. Rasanya sedap ada rasa manis-manis buah. Anak-anak pasti suka :)

nutriferon

Terbukti dengan 4 kajian klinikal terhadap manusia.

Boleh didapati secara eksklusif melalui Shaklee.

khasiat nutriferon shaklee

Antara testimoni nutriferon pengidap ekzema:

Testimoni 1: Anak-anak saya, dua-dua ada ekzema yang teruk dari baby. Ekzema yang melarat ke athma. Saya bagi secara konsisten 1/4 sachet Nutriferon setiap hari, alhamdulillah kulit mereka makin elok, dah boleh main lari-lari dan tak mudah selsema.

Si adik di bawah pemerhatian hospital selayang untuk athma dan ekzema dia, 3 bulan lepas doktor dah stopkna ubat inhaler dia. Dan minggu lepas doktor kata dah tak payah pakai krim ekzema. (Saya memang tak pakai krim yang doktor bagi). Doktor kata teruskan je guna Shaklee.

ubat ekzema

Testimoni 2: Anak pertama kena ekzema pada usia 1 tahun 4 bulan. Dia tak suka suplemen lain kecuali Nutriferon. Dia boleh makan macam tu saja tanpa minum air pun. Selepas 1 tahun ekzema dia hilang dan langsung tak ada kesan. Macam tak pernah kena ekzema.

Padahal dulu malam-malam asyik menggaru sampai berdarah-darah terkena pada cadar. Selain itu dia masih breastfeed sehingga 3 tahun 4 bulan dan umminya memang amalkan Set Menyusu Shaklee.

ubat ekzema

Testimoni 3: Adra ada eczema sejak berusia 2 bulan. Saya amalkan mengambil Nutriferon kerana menyusu Adra. Sambil tu, saya calit sedikit ke lidah Adra juga. Sekarang, Adra bebas eczema. Selain itu, Adra juga jarang sakit atau demam.

ubat ekzema

Nutriferon perisai sistem imun anda!. Apalah sangat kan harga Nutriferon ini berbanding nilai harga sebuah kesihatan anak-anak anda. Tak sanggup kan melihat anak-anak ekzema ni menggaru sampai berdarah. Sedih sangat tau... Jom jadikan nutriferon ini sebagai first aid kit di rumah anda. Bersama-sama bebas ekzema dengan bantuan Nutriferon Shaklee.

kuatkan sistem imun

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

3 ulasan:

  1. Sian tengok anak anak yang ada ekzema ni :)

    BalasPadam
  2. nice sharing ... hopefully anak-anak tak kena ekzema, sedih bila tengok

    BalasPadam