Ketumbuhan Di Payudara (Breast Lump) Mengecut Dari 50 Sen Kepada 5 Sen

Jika anda merasa ketulan pada payudara anda, jangan panik. Kebanyakan ketulan adalah bukan kanser payudara, tetapi sesuatu yang kurang serius, contohnya seperti breast cyst dan fibroadenomas.

Beberapa ketulan akan hilang sendiri. Di kalangan wanita muda, ketulan sering berkaitan dengan haid dan akan hilang pada akhir kitaran. Dulu masa zaman remaja Sue pernah mengalami ketulan di bahagian ketiak ketika haid dan hilang sendiri tanpa apa-apa ubat selepas habis haid.

ketulan di payudara

Walau bagaimanapun, jika terdapat ketulan (atau apa-apa perubahan pada buah dada atau kawasan ketiak), adalah lebih baik berjumpa dengan doktor anda untuk memastikan ia bukan kanser payudara.

Perubahan-perubahan lain di dalam payudara
  • Ketulan, simpulan keras atau penebalan dalam payudara atau kawasan ketiak
  • Bengkak, kehangatan, kemerahan atau payudara gelap 
  • Perubahan dalam saiz atau bentuk payudara
  • Gatal, sakit bersisik atau ruam pada puting
  • Puting tertarik ke dalam atau lain-lain bahagian payudara
  • Keluar cecair dari payudara secara tiba-tiba
  • Sakit di satu tempat yang tidak hilang
Sakit pada payudara anda mungkin berkaitan dengan tempoh haid anda. Walau bagaimanapun, jika kesakitan tidak hilang, jangan abaikan ia. Bersegera berjumpa dengan doktor anda.

Punca-Punca Breast Lump
  • Perubahan Hormon
  • Mastitis (radang payudara)
  • Trauma akibat kecederaan di payudara
  • Darah Beku
  • Parut bekas pembedahan
  • Lemak nikrosis
Perubahan hormon boleh berlaku :-
  • Di kalangan remaja
  • Semasa kitaran haid bulanan
  • Menopaus
  • Pengambilan pil perancang keluarga yang mengandungi versi tiruan hormon wanita
Cara Mendiagnosis Kanser Payudara
Melalui mammogram, ultrasound payudara atau ujian MRI payudara dapat mengesan kanser jika terdapat sesuatu yang abnormal pada keputusan tersebut.

Biopsi ialah membuang tisu dari kawasan yang disyakki supaya ia boleh dikaji di bawah mikroskop untuk melihat jika ada kehadiran kanser. Terdapat dua jenis utama biopsi digunakan untuk mendiagnosis kanser payudara: biopsi jarum dan biopsi pembedahan. Selalunya, biopsi jarum dilakukan terlebih dahulu. Kemudian, jika diperlukan, biopsi pembedahan dilakukan.

Tisu payudara dikeluarkan semasa biopsi dihantar kepada pakar patologi. Pakar patologi mengkaji tisu dan menyediakan laporan hasil kajian, termasuk diagnosis.

Testimoni breast lump mengecut selepas konsisten mengambil vivix:

Testimoni 1: Customer saya ada breast lump suspected breast cancer. Dia try vivix 3 bulan dah. Hampir 2 bulan amalkan vivix, breast lump bersaiz sebesar duit syiling 50 sen menjadi kepada saiz duit syiling 5 sen.

ketulan di payudara

Testimoni 2: Saya ada ketumbuhan di payudara. Ada buat pembedahan buang ketulan dekat payudara dulu. Bila check doktor balik, ada lagi ketulan, doktor kata buat operation. Mak suruh cuba Vivix dan Gla. Mula-mula tindak balas lambat sedikit. Lama-lama saya rasa tindak balas. Ada berubah dalam diri , dulu ketulan saya besar sekarang ni ketulan saya semakin kecil.

ketulan di payudara

Vivix ialah minuman botanikal yang kaya dengan antioksidan. Vivix bukan sahaja mengandungi resveratrol, malah kaya dengan 15 polifenol yang bertindak sebagai antioksidan dan antipenuaan sel.

4 bahan utama vivix ialah:

4 bahan utama vivix
Vivix diperbuat dari tumbuh-tumbuhan
anggur muskat
Anggur muscadine adalah salah satu bahan utama dalam vivix
vivix
Vivix mengandungi resveratrol dan juga polifenol

ketumbuhan di payudara
Japanese konotweed merupakan salah satu bahan utama dalam vivix
antikanser
Vivix mengandungi antioksidan untuk melawan sakit kronik
Berikan diri anda peluang untuk menikmati hidup yang sempurna bebas dari masalah ketumbuhan payudara dengan berikhtiar dengan vivix. Mana tahu ianya dapat membantu menyelesaikan masalah anda serta menambah baik kesihatan anda juga :)

ubat kanser
Vivix membantu penyembuhan sakit-sakit kronik
Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 011 1090 4139 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 011 1090 4139. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan