Visceral Fat Turun Selepas Buat Detox Shaklee

Selain kurus, glowing face dan kurang craving, satu lagi kesan detox yang paling Sue suka ialah visceral fat yang makin turun.

apa itu visceral fat

Susah tau nak turunkan visceral fat ni.

Apa tu visceral fat?

Lemak yang mendap di celah-celah organ, celah-celah salur darah dan selit-selit bawah kulit.

Pendek kata, visceral fat yang tinggi bawa kesan buruk pada tubuh dalam jangkamasa panjang. Dan sebab kesannya cuma kelihatan dalam jangkamasa panjang, tak ramai yang ambil peduli tentang masalah ini.

Perbandingan pengedaran visceral fat apabila kita mempunyai 20% lemak badan dan 40% lemak badan.
Warna kuning dalam gambar adalah lemak visceral yang banyak kerana terlalu banyak/kerap mengambil makanan goreng, makanan berminyak, dan lain-lain. Kehadiran lemak visceral mengurangkan ruang untuk melancarkan perjalanan darah, menyebabkan tekanan darah tinggi.
Apabila terdapat terlalu banyak lemak visceral disimpan di arteri anda, ia akan menyebabkan penyumbatan darah mengalir.
Apabila darah tidak boleh mengalir melalui salah satu daripada arteri jantung, ia menyebabkan serangan jantung.
Siapa Yang Perlu Peduli Visceral Fat ni?

Yang tak berapa kurus (aka body fat terlalu tinggi) memang cukup obvious lah kan? Tapi yang kelihatan kurus pun usah selesa sangat. Pernah dengar kan "badan kurus tapi tinggi kolestrol".

Wanita yang sedang menyusu agak selamat sebab sentiasa burn kalori yg agak tinggi. Yang tak menyusu (laki/pompuan) dah kena start jaga. Kalau maleh nak jaga, sila beranak lagi dan lagi dan lagi. Hehehe...

Tapi dalam banyak-banyak, golongan suami yang paling tak kesah skali pasal visceral fat ni. Sebab laki ni takde nak pressure pakai baju lama-lama yang dah ketat macam orang pompuan (apa barang pakai baju lama, baju baru la cun), kanan kiri atas bawah kawan-kawan semua sama cumil aka perut ke depan sikit (lagi buncit lagi happy katanya) dan nak bersukan? Sori abang, keje banyak, dok dang nak jogging ke ape ke. Lebih gusar kalau ciri-ciri ni ada kat suami-suami kita.

Letih weih nak pujuk laki buang lemak.
Lemak adalah ASSET bagi mereka tu.

Apa Isteri Boleh Buat?

Kalau belum buat detox, cepat-cepat lah buat. Tak payah nak tunggu tengah bulan pun takpe. Raya dah nak dekat ni. Lagi awal kita mula lagi banyak Kilo dan Inci yg kita boleh buang tau dan lagi cerah sinar iman di muka. Wow!

Sambil kita dah berjaya detox dan cuba nak eatclean, libatkan juga suami sama makan. Supaya sama-sama sihat. Takmo lah kita je yang sihat cun melecun kan? Kan best kalu gambar raya tahun ni sama-sama selim melim. Ye dok?

Set detoks Shaklee
Testimoni detox Shaklee:

1) Hari ke 6 detoks ..ada check up kat sekolah..bila check doktor kemain puji bacaan gula, lemak,visceral fat akk..hati gembira bila kesan detoks memang sangat best...


2) Bacaan darah tinggi  kembali normal dan berat turun hampir 2kg.


Lagi testimoni set detox Shaklee klik SINI dan SINI.

Korang, raya dah dekat ni. Kalau nak cantik, sihat dan gojes menjelang Syawal nanti, jom lah detox sekarang. Sempat lagi ni ;) . Hubungi Sue ok. Buat ramai-ramai baru lah best sket.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

4 ulasan: