Kudis Buta @ Scabies Cepat Sembuh Dengan Vivix

Apa itu kudis buta?
Kudis buta atau scabies adalah disebabkan oleh hama (seperti serangga kecil) yang dipanggil Sarcoptes scabiei. Hama adalah parasit, bermakna ia hidup dalam badan tuan rumah (seorang manusia) tanpa memberikan sebarang faedah kepada tuan rumah.

ubat kudis buta

Bagaimana boleh terkena kudis buta?
Bersentuhan kulit ke kulit selama 15-20 minit dengan orang yang dijangkiti. Ini kerana hama kudis itu tidak boleh melompat atau terbang. Oleh itu, anda tidak mungkin dapat menangkap kudis dari orang yang dijangkiti melalui sentuhan pendek yang biasa kita buat seperti berjabat tangan atau pelukan. Semakin banyak hama, lebih cepat ia boleh merebak kepada orang lain.

Apakah tanda-tanda kudis buta?
Gatal-gatal. Ini adalah gejala utama kudis. Ia sering teruk dan cenderung untuk berada dalam satu tempat pada mulanya (biasanya tangan), dan kemudian merebak ke kawasan lain. Gatal biasanya lebih teruk pada waktu malam dan selepas mandi panas. Anda boleh gatal seluruh badan, walaupun dengan hanya beberapa hama, dan juga di kawasan-kawasan di mana hama tidak hadir.

Terowong hama (lubang). Ini boleh dilihat pada kulit sebagai garis-garis halus, gelap, atau perak kira-kira 2-10 mm panjang. Ia biasa berlaku di dalam kulit antara jari, permukaan dalaman pergelangan tangan, dan tangan. Walau bagaimanapun, ia boleh berlaku pada mana-mana bahagian kulit. Anda mungkin tidak perasan lubang sehingga ruam atau gatal terjadi.

Ruam. Ruam biasanya muncul tidak lama selepas gatal bermula. Ia biasanya kotor, ruam merah yang boleh muncul di mana-mana bahagian badan. Ruam selalunya paling jelas di bahagian dalam paha, bahagian perut (abdomen) dan punggung, ketiak, dan di sekitar puting payudara di kalangan wanita. Kemunculan ruam adalah biasa. Walau bagaimanapun, sesetengah orang mengalami ruam luar biasa yang mungkin menjadi keliru dengan keadaan penyakit kulit yang lain.

Menggaru. Menggaru kerana gatal-gatal yang kuat boleh menyebabkan kerosakan kulit yang kecil. Dalam beberapa kes, kulit yang rosak dijangkiti oleh kuman lain (bakteria). Jika kulit dijangkiti dengan bakteria ia menjadi merah, radang, panas, dan lembut.

Kemerosotan keadaan kulit yang sedia ada. Kudis buta boleh memburukkan lagi gejala lain-lain keadaan kulit, masalah kulit terutamanya gatal seperti ekzema, atau masalah seperti psoriasis. Kudis buta boleh menjadi lebih sukar untuk di diagnosis dalam situasi ini juga.

Apakah rawatan untuk kudis buta?
Biasanya doktor akan berikan krim untuk disapu di seluruh anggota badan. Mandi air panas setiap hari, dan menyental dengan sabun dan air TIDAK akan menyembuhkan serangan kudis. Racun serangga (krim sapu dari doktor) MESTI digunakan.

Di sini Sue kongsikan satu testimoni kudis buta berjaya sembuh dengan produk Shaklee iaitu vivix.

rawatan kudis buta

Beliau baru berusia 2 tahun telah terkena penyakit kudis buta. Selepas sebotol vivix, alhamdulillah kudis butanya semakin surut dan pulih. Alhamdulillah, syukur.

Vivix membantu memperbaiki sel kita yang rosak dan membantu pertumbuhan sel baru yang lebih sihat.

Jika anda mengalami sakit kudis buta ini, boleh cuba ikhtiar dengan Vivix. Sebaik-baik kesembuhan dari Allah jua.


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

1 ulasan: