Pengalaman Hamil Dengan Set Kehamilan Shaklee

Dari mengandungkan anak sulong sehinggalah anak yang ketiga, Cik Sue setia menggunakan set kehamilan Shaklee ini. Bukan sewaktu hamil sahaja, set ini boleh diteruskan penggunaannya untuk penyusuan pula. Jimat kan. 2 in 1 gitu. 😉

set kehamilan shaklee

Apa yang terkandung di dalam #prenatalset ini:

1) ESP
ESP mengandungi 9 asid amino yang diperlukan oleh badan. Ia merupakan soya non-GMO yang diproses dengan suhu yang rendah. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Rendah lemak, tiada kolesterol dan tiada asid uric.

Protein diperlukan oleh ibu hamil untuk pertumbuhan bayi yang sihat. ESP juga membantu penghasilan susu ibu yang penuh nutrisi kepada bayi.


2) Vitamin C
Vitamin C membantu membina saluran darah yang sihat bagi merangsang penyerapan zat besi dan folic asid. Penghasilan kolagen adalah untuk pertumbuhan otot, tulang dan tulang rawan bayi. Selain itu, vitamin C meningkatkan imun sistem dapat mengurangkan jangkitan pada bayi.


3) Vitalea Iron Formula
Dirumus khas dengan 28 vitamin penting & mineral perlu utk kesihatan optimum dan tenaga. Vitalea diperlukan semasa kehamilan kerana kandungan zat besinya membantu mengelakkan risiko anemia pada ibu yang hamil. Ia membantu meningkatkan kuantiti darah semasa kehamilan dan mengelakkan risiko kelahiran bayi pramatang.


4) B Complex
Mengandungi kesemua jenis vitamin B dan juga Acid Folic yang sangat diperlukan oleh ibu hamil. Utk pengetahun semua, 400mcg Acid Folic diperlukan setiap hari sebelum hamil dan semasa awal kehamilan bagi mengurangkan risiko bayi dilahirkan dengan kecacatan tiub neural sehingga 70%.

Pengambilan 400mcg acid folic sehari sebelum hamil

Acid Folic juga membantu menyokong sistem saraf yang sihat, penghasilan hormon dan sel-sel darah merah serta penghasilan tenaga. Selain itu ia membantu mencegah kencing manis pada ibu, mengurangkan risiko kelahiran bayi pramatang dan juga mengelakkan 'baby blues' atau kemurungan.

5) Ostematrix
Ostematrix terdiri daripada kalsium, magnesium, vitamin D, zink, copper, mangan dan boron. Kalsium penting untuk membina dan menghasilkan tulang yang kuat.


6) Omega guard
Omega Guard mengandungi EPA & DHA yang memberi kesan positif terhadap perkembangan kognitif dan visual bayi. Pengambilan tinggi Omega 3 semasa kehamilan juga boleh mengurangkan risiko alahan pada bayi.




Kesan utama setelah mengambil vitamin Shaklee ini ialah :

1. Badan rasa lebih bertenaga kecuali mereka yang kurang air maka badan akan menjadi semakin letih.
2. Perasaan yang gembira dan mood yang lebih stabil.
3. Badan tidak mudah rasa lesu dan letih. Sentiasa rasa bersemangat.
4. Fikiran lebih positif.
5. Tidak mudah stress dan mudah menangani masalah dengan baik dan tenang.
6. Kita tidak akan mengalami kurang darah dan tekanan darah lebih stabil.
7. Membantu melancarkan sistem perkumuhan dengan lebih lancar terutama apabila consume cukup air dalam sehari.
8. Badan mempunyai sistem imun yang tinggi dan mudah recover jika sakit.

Testimoni 1: 
  • Berat badan naik terkawal
  • Muka tak berapa kembang sangat
  • Tak kena simpul mengkarung sepanjang hamil
  • Muka berseri-seri
testimoni set mengandung
Testimoni 2:

Sebelum:
➡ Kaki cramp
➡ Badan lesu
➡ Sembelit
➡ Sakit pinggang, sakit punggung

Selepas consume Shaklee:

➡ Takde lagi cramp kaki
➡ Lancar membuang di tandas
➡ Badan rasa bertenaga
➡ Bacaan hb cantik tak pernah turun

testimoni set mengandung
-----------
Dipetik dr wall fb Dr Hamid Arshat:

Pil vitamin ini penting untuk kesihatan ibu dan utk bina darah utk cegah kurang darah waktu bersalin. Pil2 kalsium utk bina tulang, folic utk keperluan semua sel2 baru utk janin dan fish oil sebagai sumber omega 3 dan DHA utk sel2 otak bayi utk jadi anak pintar.

Setelah bersalin TERUSKAN makan supplemen2 tersebut utk cepat pulih rahim dan kekuatan badan serta utk susu ibu yang berkualiti. Saya cadangkan pil2 tersebut dimakan terus menerus hingga akhir hayat seseorang wanita.

Lihat, doktor pakar sakit puan pun mencadangkan pengambilan suplimen untuk ibu mengandung. Jadi, jangan lupa masukkan dalam senarai barang keperluan yang harus dibeli sewaktu hamil selain baju dan barang-barang bayi yang lain. 😉

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

1 ulasan:

  1. terimakasih atas informasinya, saya sangat berminat membeli produk agar cepat hamil Shaklee, di Indonesia adakah yang menjual produk ini?

    BalasPadam