Kesan Vivix Ke Atas Telomeres dan DNA Manusia

Telomeres adalah struktur seakan 'cap' di hujung semua kromosom yang secara beransur-ansur menjadi lebih pendek seiring dengan usia.


Apabila telomeres semakin pendek, sel tidak akan dapat membahagi lagi. Ini dipanggil sebagai 'senescent' atau mati.

Telomeres terdiri daripada gegelung DNA.
Telomeres melindungi sel dan DNA daripada kerosakan.


Penuaan dan serangan radikal bebas akan menyebabkan telomeres ini menjadi semakin pendek dan kemudiannya terus rosak dan sel akan mati.

Apabila sel telah mati dan tidak ada sel baru yang terbina, kita akan mendapat penyakit terutamanya yang berkaitan dengan penuaan dan serangan radikal bebas seperti serangan jantung, tekanan darah tinggi, kencing manis, kanser dan banyak lagi penyakit kronik yang lain.

Vivix berfungsi utk memastikan 'cap' dan telomeres ini sentiasa panjang dan sel DNA terlindung daripada kerosakan atau serangan radikal bebas.

Menurut landmarkstudy Shaklee, telomeres pengguna Shaklee 11% lebih panjang berbanding mereka yang bukan pengguna Shaklee.

Vivix juga membantu merendahkan kadar pemendekan telomeres sebanyak 40%.


Bagi anda yang sayangkan kesihatan diri dan ingin kelihatan muda dari usia, ambil lah vivix dari sekarang.

Kesihatan makin baik dan wajah tampak makin muda. Untung kan!

Dapatkan vivix sepanjang promosi Jan 2017 ini.

 beli 6 PERCUMA 1
 beli 2 DISKAUN 5%

Hubungi sue:
 0134774285
 ig:sihatitunikmat

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan