Nutrisi Selepas Menjalani Rawatan Kemoterapi

Kemoterapi merupakan salah satu rawatan untuk pesakit kanser.

Ia bertujuan bagi membunuh kesemua sel kanser disamping sel yang sihat turut sama terbunuh. Ini kerana ia tidak dapat membezakan antara sel kanser dengan sel yang sihat.

Keadaan pesakit kanser selepas kemoterapi biasanya sangat lemah, mulut pecah, rambut gugur, kulit melecet, hilang selera makan dan pelbagai lagi.

Oleh itu pesakit yang ingin kembali cergas selepas kemoterapi perlu menjaga diet pemakanan yang sihat di samping mengambil suplimen bagi mengembalikan sel yang sihat di dalam badan.

Set Kemoterapi yang dicadangkan adalah seperti berikut:

suplimen selepas kemoterapi
1) Vivix akan memusnahkan sel kanser. Pesakit kanser yang menjalani kemoterapi boleh ambil vivix 3 hari sebelum kemo dan boleh ambil semula 3 hari selepas kemo. Vivix merawat sel sihat yang telah dirosakkan ketika kemo.

2) Nutriferon menghasilkan interferon untuk meningkatkan imun sistem. Sel darah putih penting yang bertanggungjawab menghasilkan interferon telah berkurang disebabkan oleh kemo. 

3) Vitalea untuk melengkapkan nutrisi yang tidak cukup disebabkan pengambilan nutrisi yang tidak cukup dari makanan. Ini kerana pesakit kanser biasanya hilang selera makan dan makanan mereka terhad kepada makanan yang lembut seperti bubur nasi.

4) Dtx Complex membantu membersihkan hati dari bahan yang merbahaya kesan daripada penggunaan ubat sewaktu kemo.

5) B complex untuk menghasilkan darah merah. Jadi takde rasa cepat letih. Kurang rasa stress. Bila stress darah boleh jadi tidak stabil. Ia mampu membekalkan oksigen yang cukup dalam badan. Bila aliran darah ok, oksigen pesakit pun akan ok.

6) Alfalfa menukar darah dari berasid kepada alkali supaya sel kanser tidak merebak.

7) Omega anti radang sebab pesakit-pesakit kanser ini kebanyakannya akan ada benjol-benjol dekat badan terutamnya kanser limfoma.

8) Performance drink membantu kekal hidrasi selepas kemo.

9) Esp membantu membina semula sel baru yang sihat. Ia juga membekalkan protein dan kalori pada tahap optimum.

10) Peppermint membantu atasi rasa mual/muntah selepas kemo.

11) Carotomax menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser.


Komplikasi selepas kemoterapi berkurang selepas minum Vivix.

Ni kawan saya. Isterinya cancer survivor. Dah buat kemoterapi lebih kurang 10tahun lepas. 
Imun badan sangat lemah dan asyik kena tonsil. 

Sebelum ni setiap bulan mengalami senggugut yang teruk. Tapi tidak lagi selepas consume vivix.

Syukur, ada perubahan yg baik lepas ambil vivix.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

1 ulasan: