Cara Berkesan Hilangkan Whitehead Dan Blackhead

Sewaktu zaman sekolah dulu kan, cik sue ada masalah dengan blackhead. Cik sue ada gunakan satu produk yang lekat dihidung dan tarik bagi keluar blackhead tu. Blackhead memang keluar tapi masih belum berkurang. Haih stress tau, bila tengok cermin asyik la picit hidung sampai merah habis hidung.

whitehead

Berkotak-kotak juga cik sue beli produk tu setiap bulan. Banyak sudah berhabis duit tapi kulit wajah masih tetap sama. Huhu sedih tau.

Kedua-dua blackhead dan whitehead adalah liang pori yang tersumbat, tetapi pembukaan setiap liang adalah berbeza.

Blackhead: Sebahagian daripada liang pori pada permukaan kulit meregang dan terbuka. Warna hitam itu ialah sel kulit mati, bakteria dan minyak terperangkap di dalam liang. Kerana bahagian atas liang terbuka, istilah saintifik untuk bintik hitam ialah comedone terbuka.

Whitehead: juga liang pori yang tersumbat, kecuali, tidak seperti blackhead, bahagian atas liang tidak meregang dan terbuka serta mendedahkan bahagian yang tersumbat. Liang pori masih tersumbat, tetapi permukaan liang ditutup, dermatologi memanggil ini comedone tertutup.

Apa sahaja yang anda lakukan, jangan picit mereka! Memicit mungkin memuaskan hati anda untuk sementara waktu, tetapi adalah idea yang buruk dalam jangka masa panjang. Dari masa ke semasa, berkali-kali memicit menjadikan liang pori yang besar menjadi lebih besar. Terdapat banyak cara mudah untuk merawat whitehead dan blackhead.
  • Menjaga muka anda bersih dengan mencuci dua kali sehari dengan pencuci yang lembut
  • Cuba menggunakan produk yang mengandungi peroksida benzoyl atau asid salisilik untuk mengeringkan minyak yang berlebihan.
  • Pilih makeups yang bebas minyak dan tidak akan menyumbat liang pori anda
  • Sentiasa membasuh solekan sebelum tidur
  • Elakkan daripada menyentuh muka anda
  • Menahan diri dari mengutil jerawat
Apa produk Shaklee yang boleh bantu bagi mengatasi masalah ini?

1) Pencuci muka (Gentle Deep Foaming Cleanser)
  • Membersihkan dan menyegarkan kulit
  • Rumpai laut menanggalkan kotoran, mengelupaskan sel-sel mati dan menegangkan kulit
  • Alga Hijau melembapkan kulit dan membersih hingga jauh ke dalam liang-liang kulit untuk menghapuskan toksin
  • Strawberi Begonia mencerahkan dan meratakan tona kulit
  • Lembut dan menyegarkan
2) Gentle Action Make Up Remover
  • Melicinkan, melembutkan dan menyerikan kulit anda
  • Tunas Pokok Bic bertindak lembut untuk menyingkirkan sel kulit mati dengan menyeluruh tanpa merosakkan kulit
  • Aloe menyegarkan dan menegangkan kulit
  • Rumusan ringan, tidak berminyak dengan aroma yang menyegarkan
Testimoni mereka yang telah mencuba set produk Nutriwhite.

Testimoni 1: Paling best bila whiteheadku hilang. Ya ampun, dari zaman sekolah whitehead tuh diternak, tukar macam-macam produk, tak baik jugak, kerja duk picit jek hidung nih. Lepas guna mekap remover fuhhh, lega, hilang ternakan whitehead kulit pun dah tak berminyak.


Testimoni 2: So far ok. Takde masalah kita suka. Kulit dah kurang kering dah..then whitehead blackhead kurang atau takde da. Asyik pegang je hidung. Eh betul ke da takde. Mungkin adela sikit-sikit tapi tak sebanyak yang sebelum-sebelum ni.


Testimoni 3: Saya guna pencuci muka Nutriwhite memang segar. Lepas cuci muka saya pakai pula soothing radiance whitening softener dan saya pakai juga ultimate protection whitening lotion. Memang terbaik hasilnya. 

Bukan ja putih, memang halus kulit muka, blackhead pun makin kurang. kalau cakap pasal tempoh penggunaan, memang jimat kalau pakai. Pakai sikit-sikit ja, tapi kesan tip top.


Testimoni 4: Dulu akak jenis banyak whitehead dan blackhead. Ada lah pernah buat versi letak kapas dalam telur putih tekap dekat hidung dan biar kejap sampai kering baru cabut. Memang lah menjadi. Tapi masih ada lagi sikit-sikit whitehead  blackhead. Tapi bila pakai cleanser Nutriwhite, wahh kejap je whitehead blackhead hilang. Kagum betul!

Lepas tu minta hubby pun pakai sama. Whitehead dan blackhead dia lagi banyak. Dia pun cepat nampak kesan. Pakai sekali je terus nampak berkurang. Itu yang suka sangat cleanser Nutriwhite ni.


Testimoni 5: Nadim pakai mekap remover dengan facial cleanser. Dulu ada masalah kulit kering tiap kali cuci muka. Muka nadim jadi kuping-kuping gitu. Tegang plak tu. And whitehead mula muncul, mungkin sebab tak dicuci bersih segala sebum.

Tapi lepas guna Nutriwhite, masalah whitehead and kulit kering dah hilang! Jimat pulak 2 tiub ni setahun tak habis-habis lagi.

Testimoni 6: Alhamdulillah sangat-sangat berpuas hati bila guna. Keluar segala whitehead dan kulit-kulit kering yang sebelum ni buat muka jadi kusam kering dan tak bermaya. Lepas guna  rasa segar, muka licin dan tak berminyak.

Terima kasih Shaklee buat muka ku sudah tidak seperti 'kertas pasir' lagi.

Kawan-kawan yang ada masalah blackhead dan whitehead ni, apa kata cuba lah produk Nutriwhite ni. Dah tak payah stress lagi dah fikir nak hilangkan masalah ni. Lepas ni lebih confident nak lihat kulit wajah berwajah baru depan cermin. Tak gitu? Heheee...

produk penjagaan wajah shaklee

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

1 ulasan:

  1. sllu picit idung en.shumi wat keluar white head haha menangis kau hahaha

    BalasPadam