Suplimen Anti Penuaan Yang Terbaik Pilihan Ramai

Penuaan adalah suatu proses semulajadi yang memang akan berlaku. Tiada siapa yang boleh menghalang penuaan daripada berlaku. Penuaan berlaku apabila setiap organ mula kehilangan fungsi.


Penuaan berlaku pada semua sel, tisu dan organ. Apabila perubahan ini berlaku, fungsi dalam sistem pun turut tergangu. Kita bayangkan ibubapa kita yang semakin tua. Yang makin dimamah usia.

Bayangkan pulak macam mana wajah kita bila usia kita seperti mereka. Biasanya proses penuaan bermula pada usia 30an. Tapi jangan terkejut kalau kita tengok ada orang di usia 20an pun sudah kelihatan tanda-tanda penuaan.

Ada orang yang umur 30an, tapi nampak mcm umur 50an. Ada juga orang yang umur 50an tapi nampak macam umur 30an. Itula yang dikatakan awet muda.

Banyak yang menyebabkan terjadi macam tu. Berdasarkan penelitian Unilevel Research & Development Center, stress dengan kerja serta tidur yang tidak cukup paling utama boleh membuatkan wajah kita nampak 25 tahun lebih tua.

Apa yang menyebabkan penuaan mereka ni lebih awal?

Memang sel rosak antara salah satu. Benda yang paling dalam sekali.

Umumnya yang ni antara yang menyebabkan penuaan kita lebih awal:
-stress
-merokok
-pemakanan tak seimbang
-alam sekitar kotor/tercemar
-terdedah pada sinaran matahari yang lama

Siatuasi-situasi macam ni la yang boleh membuatkan sel badan kita rosak.

Stress contohnya. Memang orang pun selalu cakap jangan suka marah-marah nanti cepat tua. Bila marah sepenuh perasaan, kita dalam stress. Dan stŕess ni la yang menyebabkan kolagen kulit kita makin lemah.

Kalau merokok pula, macam mana yang dikatakan boleh cepatkan penuaan? Banyak sebenarnya kalau yang disebabkan oleh merokok ni. Nikotin dalam asap rokok tu sendiri akan buatkan sel-sel kulit akan kekurangan cecair.

Kulit jadi kusam, kering dan kasar. Bila sel kurang cecair, kelembapan kulit jadi berkurang.

Lepas tu merokok ni boleh melambatkan proses penyembuhan luka kulit. In case ada jerawat degil atau jerawat batu teruk pun, di tambah lagi dengan smoking, memang makan masa untuk hilang jerawat tu.

Yang hidu pun sama. Second smoker lagi teruk effectnya. Sebab radikal bebas berganda-ganda. Masuk dalam badan kita kan. Bukan yang hisap je.


Kalau operate ke memang possibility bagi heavy smoker ni lambat sangat nak sembuh luka. Sebab proses nak regenerate kulit baru pun sudah pun terganggu. Sel dah terganggu.

Bila merokok, pendedahan haba secara directly pada kulit secara berterusan boleh menyebabkan keanjalan kulit wajah pun berkurang.

Aliran oksigen pada wajah akan berkurang. Sebab aliran darah pada arteri dan kapilari kulit wajah dah pun semakin menurun.

Ini yang menyebabkan sel kulit kita bermasalah dan boleh mati. Bila sel bermasalah, prestasi membran sel pun berkurang dan makin lemah. Sel kulit akan dapat masalah untuk aliran oksigen, air, nutrien dan karbon dioksida.


Dah tentu bila tak cukup oksigen, kulit akan dapat masalah. Sel tak sihat. Bukan kita saja yang perlukan oksigen untuk bernafas, tapi kulit pun sama. Sebab oksigen ni yang akan melawan radikal bebas yang rosakkan sel kulit setiap hari. Supaya kulit kita tak jadi kusam.

Bab pemakanan tak seimbang pun sama. Tak boleh berlebihan dan berkurang. Kena moderate. Kalau ambil banyak makanan manis pun boleh menyebabkan penuaan awal. Gula putih terutamanya.


Semua tahu kan keburukan gula putih. Gula putih ni yang menyumbang kepada paras gula dalam darah tinggi. Bayangkan kalau kita dapat kurangkan gula putih ni pun, kita dapat jadi awet muda 5-10 tahun lebih muda

Sebab makanan manis ni boleh menyebabkan keradangan kulit dan pengoksidaan kulit.

Makanan yang berunsur gandum pun sama. Roti atau roti canai ke kalau berlebihan boleh turut boleh cepatkan penuaan. Gandum ni kalau berlebihan boleh menyebabkan berlaku glycation proses. Glycation ni berkait rapat dengan AGE (Advance Glycation End products) protin.

So bila ambil berlebihan gandum, AGE pun akan berlebihan nanti. Bila AGE menimbun, itulah yang buat kita lagi cepat tua. Sebab tu ada orang kalau ada diabetes, dia nampak macam tua. Cepat berkedut. Sebab gula dalam badan dia tinggi.

Kalau tak kawal pemakanan, memang tanda-tanda penuaan akan muncul lebih awal. Roti hangit/ hangus/ berkerak pun tak elok makan. Sebab ada unsur karsinogen dimana ia mengandungi acrylamides yang boleh menyebabkan kanser dan cepatkan penuaan.

Makanan yang terlampau garing pun tak elok sebenarya. Sebab kandungan acrylamides tu tinggi.

Kita tak boleh nak hentikan penuaan. Memang semua orang akan mengalami penuaan. Kulit kedut, garisan halus pada wajah, kulit kendur kusam semua. Kita boleh melambatkan penuaan wajah kita.

First thing first, kita perlu elak dulu benda-benda yang boleh menyebabkan kita cepat tua tadi tu..environment kotor, pemakanan, stress.

Then kita usaha juga dengan suplemen.

Bagaimana Vivix membantu?

Vivix ada gabungan banyak manfaat tumbuhan. Vivix ada RESVERATROL dan POLIFENOL yang boleh melawan semua masalah di atas. Resveratrol bertindak dengan cara meningkatkan metabolisme badan, sekaligus mempercepatkan pembakaran lemak dalam badan.


Bila lemak berkurangan, tanda-tanda penuaan juga berkurang. Vivix ada anggur muskat yang bantu melindungi sel dan membaiki semula sel DNA kita yang rosak sebab perosak-perosak tadi. Vivix mampu repair hingga ke DNA. Bila sel kulit kembali pulih dan sihat, keanjalan kulit dapat dikembalikan.

Vivix bertindak dengan cara mencuci badan kita yang penuh dengan toksin dan bahan cemar. Dengan itu, ini akan membuatkan kulit lebih sihat dan lebih elastic. Sekaligus mencegah berlakunya kedutan.

Resveratrol dalam vivix bukan saja mencegah kedutan, tapi turut mengurangkan kedutan yang dah terbentuk. Lagi manfaat Vivix, ia bantu turunkan paras gula dalam darah. Bila risiko diabetes berkurang sekaligus penuaan dapat diperlambatkan.

Ingin kelihatan 25 tahun lebih muda dari usia sebenar? Jom ambil vivix.


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan