Tips Sembuhkan Luka Pembedahan Dengan Cepat Elak Dijangkiti Kuman

Pengalaman pertama dan tidak dapat dilupakan cik sue, ialah sewaktu dibedah ketika melahirkan anak sulong. Emergency czer. Selepas habis ubat bius baru terasa sakit di tempat pembedahan tersebut.

Nak berjalan, nak bersin, nak batuk semua kena buat perlahan-lahan. Lemah lembut tak boleh kuat-kuat kang takut terbuka balik jahitan tempat pembedahan tersebut. Oh ngerinya..

Selepas pembedahan doktor ada pesan supaya kena jaga luka tempat pembedahan tersebut dengan baik. Selepas mandi, pastikan di lap kering-kering dengan tuala yang bersih.

cara sembuhkan luka pembedahan dengan cepat

Banyakkan mengambil makanan dari sumber protein bagi membaik pulih luka dengan cepat. Namun hati-hati ya, contohnya seperti telur. Ada sesetengah orang yang tak tahan. Luka di tempat pembedahan jadi gatal-gatal. Jadi kena try and error ikut kesesuaian tubuh masing-masing.

Sewaktu berpantang anak sulong kebetulan pula waktu tu Malaysia dilanda el nino. Panasnya membahang selalu. Akibat berpeluh di kawasan luka pembedahan tersebut cik sue rasa sedikit gatal. Bila gatal mula lah tangan ni asyik nak menggaru.

Kebetulan pula ada check up dengan doktor, doktor bagi cream sapu je dan jangan ikat ketat-ketat sewaktu pakai kain batik. Bengkung pun doktor nasihatkan pakai selepas 2 minggu bagi luka tu betul-betul kering.

Sewaktu berpantang anak sulong, cik sue belum kenal lagi dengan Vivix. Bila anak ketiga baru kenal. Rugi betul. Menurut ibu-ibu yang berpantang bersalin secara pembedahan, luka mereka cepat sembuh dalam masa seminggu selepas mengamalkan Vivix.

Boleh baca DI SINI dan SINI.

Vivix bukan sahaja untuk luka pembedahan czer malahan untuk apa-apa luka pembedahan dan jahitan yang lain.

Jom lihat testimoni mereka yang sembuh dari luka pembedahan selepas mengamalkan vivix.

Testimoni 1: Husband ada ambil Vivix untuk baiki tisu-tisu selepas buat operation luka pada belakang punggung dia, so far serasi, luka makin mengecik, dia tak makan benda lain pun, cuma cuci hari-hari tapi progress memang cepat. Doktor ada cakap mungkin akan ambil 5-6 bulan tapi nak masuk bulan kedua dah makin kecik lukanya.


Testimoni 2: Yup operate. Luka ok sangat-sangat. Memang rasa macam tak operate. Cikgu-cikgu dekat sekolah semua macam hairan kenapa cergas sangat.


Testimoni 3: Alhamdulillah luka jahitan sudah baik, dalaman je lah ada rasa sakit kadang-kadang.

Jika sekiranya anda sedang melalui luka selepas pembedahan, boleh ikhtiar pengambilan Vivix untuk kesembuhan segera dengan izinNya. Sembuh di dalam dan juga di luar inshaaAllah.


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

1 ulasan:

  1. Boleh ke ambil vivix selepas pembedahan atau kena tunggu dulu. Ada yg cakap elakkan supplement selepas pembedahan.

    BalasPadam