Tips Mengurangkan Sakit Belakang Ketika Hamil

Teringat pengalaman cik sue sewaktu hamil anak sulong, sakit tulang tongkeng (di tengah-tengah bahagian punggung). Doktor pun tak berani nak bagi ubat makan dan tidak syorkan mengurut. Dapatlah MC tiga hari dari dari doktor.

Untuk anak kedua sampai anak keempat sakit belakang seiring dengan perkembangan usia kandungan.

cara atasi sakit belakang ketika hamil

Di sini cik sue share 6 tips cara mengurangkan sakit sendi dan belakang ketika hamil.

1) Melakukan senaman regangan
Ia membantu meningkatkan fleksebiliti sendi, otot dan juga ligamen. Ia juga membantu mengurangkan sakit di bahagian belakang. Ia juga turut menguatkan otot-otot, dan ligamen bahagian belakang badan.

2) Melakukan urutan
Urutan dapat melegakan otot-otot yang letih dan lenguh. Untuk bantuan, boleh dapatkan perkhidmatan dari tukang urut professional atau chiropractic.

3) Postur duduk yang baik
Elakkan dari duduk membongkok. Duduk beralaskan kusyen yang lembut.

4) Berenang
Aktiviti berenang dapat melegakan sakit belakang.

5) Menggunakan bantal maternity
Tidur mengiring dengan bantal diletakkan di bawah perut, di celah kangkang, di belakang badan dapat membantu mengurangkan sakit pinggang.

6) Mengambil suplemen kalsium dan omega-3
Ostematrix Shaklee mengandungi kalsium, magnesium, vitamin D, fosfurus, zink dan sebagainya yang membantu menguatkan tulang, mengurangkan kebas, kekejangan dan sakit sendi.

Omega Guard mengandungi asid lemak omega -3 yang penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan. Ia merupakan suplemen anti karadangan yang sangat baik. Ia membantu memelihara fungsi-fungsi sendi.

Jemput tonton video ini untuk penjelasan lebih lanjut.


Semoga tips ini dapat membantu mengurangkan sakit belakang ibu ibu hamil. Selamat menempuhi alam kehamilan dengan ceria dan sihat.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kecantikan dan kesihatan anda. Segera hubungi Sue 011 1090 4139 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 011 1090 4139. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

4 ulasan:

  1. mmg pun time2 mengadung nak dekat due tu sakit belakang jgn cakap je time tu nak beranak sgt2 haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu el. Lepas bersalin semua sakit pun hilang. lega sangat :)

      Padam