Dos Insulin Berkurang Tidak Lagi Perlu Potong Kaki

Satu daripada lima orang di Malaysia birisiko terkena penyakit kencing manis. Penyakit kencing manis disebabkan gula tinggi dalam darah disebabkan insulin kurang atau insulin tidak berfungsi dengan baik. Insulin ni kita analogi macam mangga dengan kunci.


Insulin kena ada untuk buka mangga supaya gula dapat ditukarkan kepada tenaga. Jadi kalau orang kencing manis bila kunci tak ada macam mana nak buka mangga kan? Jadi gula tu tak boleh ditukarkan kepada tenaga atau disimpan di dalam hati.


Satu masalah pesakit kencing manis ialah insulin tinggi sangat tapi tak dapat diguna (kerintangan insulin). Bila dibagi insulin tujuan dia samada:

1. Untuk lebih banyak insulin so chance untuk tindakan insulin lagi tinggi
2. Sel yang buat insulin tu dah rosak so insulin memang rendah

Tapi macam mana pun, lebih baik ikhtiar untuk kurangkan kerintangan insulin tu.

1. Dengan vivix
2. Senaman

Bagaimanapun, tetap teruskan rawatan yang doktor bagi.



Di sini ciksue share beberapa testimoni yang dulunya kena ambil insulin, selepas ikhtiar Vivix tak perlu lagi ambil atau dos dikurangkan.

Tak Perlu Insulin, Luka Kaki Bertambah Baik

Kisahnya,bapa mertua ni ada penyakit kencing manis. Tahap gula yg tinggi. Tapi tak pernah nak berpantang makan dan sebagainya. Nak dijadikan cerita,satu haritu dia buat kerja2 dekat luar rumah. 

Kaki terpijak paku berkarat. Kaki jadi luka dan tak baik2. Bernanah dan berdarah berterusan keluar. Jadi nak solat pun susah. Kesian dengan keadaan kaki dia yang tak baik2 tu...dan takut kena potong. 

Akhirnya akak perkenalkan vivix pada abah. Mula2 memang susah nak ambik. Rasa macam tak percaya. Semasa ada promo vivix, dia beli dan join member. Bila 1-2 botol minum, dia rasa badan ada panas2 dan gatal2 tapi tetap teruskan. 

Bila dah ambik sehingga 5 botol, doktor sahkan abah dah tak perlu insulin. Kaki pun bertambah baik dan luka semakin kering dan tak bernanah lagi. Bila abah teruskan pengambilan vivix yang ke 6 botol, keadaan dia semakin baik dan dah boleh solat dan berjalan seperti sediakala.

Dengan pengambilan 2 kali sehari abah dah boleh berjalan dengan baik. Alhamdulillah.

-Manja Scha Min'z-


Dos Insulin Mak Berkurang Lepas Ambil Vivix

Mak saya dah lama ada kencing manis. Mula2 mak kena makan ubat je. Sampai satu tahap, makan ubat pun tak boleh nak turunkan gula dalam darah. 

Nak tak nak, TERPAKSA cucuk insulin untuk turunkan gula. Maka bermula lah episod mak kena cucuk insulin. 

Sebelum makan, nak kena cucuk dulu, setengah jam kemudian baru boleh makan. Bayangkan lah kalau kita sendiri tiap2 hari nak kena cucuk, seksa tak? 

Kesan ketara lepas mak ambik Vivix:

 Tiada lagi protein dalam air kencing
 Dos insulin turun dari 20 lebih kepada 6-8
 Dulu bulan puasa kena cucuk 2x, sekarang doktor suruh cucuk sekali je
 Masa mak berhenti Vivix kejap, naik kudis kat tempat cucuk insulin. Bila makan Vivix, cepat sangat kering kudis
 Mak lebih bertenaga menjalani kehidupan seharian yg aktif
 Kulit mak nampak makin cantik

Memang berbaloi sangat kami adik beradik belikan Vivix untuk mak. Alhamdulillah, terima kasih Allah.

-Irni Suhana-

Asbab Vivix Customer Stop Ambil Insulin Dan Kaki Tak Jadi Potong

Hampir 5 tahun merana dengan penyakit kencing manis, sehingga customer pernah stop ambil insulin gara - gara result bacaan sentiasa abnormal. 

Sehinggalah keadaan menjadi paling kritikal ceritanya bermula akibat gigitan serangga dibahagiaan kaki, customer pelik kesan gigitan itu sangat gatal hampir setiap malam customer asik mengaru sehingga gigitan serangga itu menjadi luka yang mengerikan bernanah, bengkak dan sakit sehinggakan tidak boleh berjalan.

Akhirnya datang hospital juga untuk menerima rawatan, mungkin agak teruk doctor suruh masuk ward untuk pemeriksaan lanjut dan bacaan gula juga meningkat.

Anak customer lah yang paling risau, takut dengan saranan doctor untuk potong kaki emak nya akibat virus sudah mula merebak di bahagian tulang sebab itu lah customer tidak dapat berjalan.

Selepas anak customer ambil keputusan untuk iktiar shaklee order pertama hanyalah Herbal Blend, kemudiaan kami advice customer untuk ambil vivix.

Syukur selepas habis consume beberapa bottle vivix, bacaan gula dalam darah semakin cantik dan doktor sendiri terkejut dan mengatakan kemungkinan besar operation untuk potong kaki customer akan di pospone dulu, berdasarkan bacaan gula yang semakin menurun. 

Berdasarkan Poster Testimonial luka yang besar dan mengerikan ini adalah kaki customer yang pada awalnya hanya digigit serangga tetapi menjadi teruk seperti ini ditambah pula kesan daripada hari2 nurse2 dressingkan potong dan korek segala kulit dan isi yang tidak sihat. 

Syukur luka ini sembuh dengan cepat isi pun cepat tumbuh sihat pula nampak kemerah-merahan, herbal blend customer sapu start bila isi tumbuh atas nasihat saya sebab takut terkena jangkitan pula dan herbal blend ni boleh bantu luka cepat sembuh.

Asbab vivix dan herbal blend, juga patuh dengan nasihat doktor, kini customer saya kembali sihat dan bebas insulin. 

-Aelisah Ajun-


Sebotol Vivix 150ml, harga retail ialah RM475, postage RM10.

Berita baik pada anda semua, sekarang ini ada promosi Vivix iaitu:-


Beli 6 PERCUMA 1 (RM2,280), anda dapat:
 FREE membership rm65
 FREE postage rm10
 FREE sebotol Vivix bernilai rm475
 Cashback bonus rm250.80
 Dapat beli 2 cooler beg dan sudu pada harga rm8 sahaja
Anda jimat RM455


Beli 2 (RM722), anda dapat:
 DISKAUN 5%
 FREE membership rm65
 FREE postage rm10
 Cashback bonus rm36.10
Anda jimat RM113

Wah, lihatlah sendiri berapa banyak jumlah wang yang anda telah jimat.


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 011 1090 4139 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.



Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 011 1090 4139. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

4 ulasan:

  1. Aouchhh!!!!cepat2 scroll laju dari tengok gambar tu..Mak Long SA yang meninggal baru- baru ni dah potong kaki lama dah..Mak SA pun ada kencing manis..tapi terkawal alhamdulillah..sejak adik belikan vivix...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oh ya ka innalillah..
      Alhamdulillah teruskan makan vivix ye.

      Padam
  2. alhamdulillah dengan izinNya dan ikhtiar =)

    BalasPadam