8 Sebab Kenapa Shaklee Supplements Terbaik Di Malaysia

Zaman sekarang memang banyak jenama supplement yang muncul. Tengok saja di rak-rak kedai serbaguna dan juga e-dagang.

Su mula menggunakan Shaklee pada tahun 2009 asbab hamil badan sangat letih dan tercari-cari supplement yang boleh bantu tambah tenaga.

kenapa Shaklee terbaik


Kenapa Shaklee Supplements Terbaik di Malaysia?

1) Setiap produk Shaklee adalah halal

Mencari yang halal itu fardhu bagi setiap Muslim.  Ini adalah kerana apa yang kita makan bakal menjadi darah daging kita kan.

Produk Shaklee telah pun mendapat Sijil Halal daripada Islamic Services of America (ISA). ISA ni adalah satu organisasi yang bertanggungjawab memberikan sijil halal di Amerika. ISA adalah unik kerana ia diiktiraf sebagai 'pensijil' yang sah untuk produk dan bahan-bahan yang memerlukan pensijilan Halal di seluruh dunia.

Selain itu ISA juga diiktiraf secara global di lebih 70 buah negara. Dan paling best, ISA diiktiraf oleh JAKIM semenjak tahun 1982 lagi.

JAKIM tidak mengeluarkan sijil halal untuk produk-produk yang dihasilkan diluar negara Malaysia kerana JAKIM hanya boleh melakukan pemeriksaan status halal hanya untuk kilang-kilang pengeluar di dalam Malaysia sahaja.

Walaubagaimanapun, JAKIM mengakui dan mengiktiraf badan-badan Islam terkemuka di luar negara yang boleh mengesahkan dan menjamin produk-produk keluaran di luar negara tersebut adalah halal untuk digunakan oleh umat Islam di negara tersebut dan juga halal untuk pengguna Islam di seluruh dunia.

Maka, Sudah Terbukti Produk Shaklee adalah Dijamin Halal dan Diiktiraf Halal oleh JAKIM melalui Badan-badan Islam Luar Negara Yang Diiktiraf!

2) Shaklee satu satunya company yang buat landmark study

Shaklee satu-satunya syarikat vitamin yang berani menjalankan landmark study yang membuktikan secara saintifik kesan positif penggunaan produk Shaklee selepas 20 tahun. Kenapa Landmark Study ni penting? Sebab Shaklee nak buktikan keberkesanan Shaklee bukan saja short-term, malah long-term pun super berkesan. Terbukti pengguna Shaklee lebih rendah risiko macam-macam penyakit.

landmark study

landmark study

landmark study

3) Jenama yang kukuh dan selamat diambil

Shaklee bertapak di Malaysia sejak tahun 1988 bermakna sudah 35 tahun. Setiap produk adalah hasil kajian dan penyelidikan saintis hebat dan bertauliah. Shaklee punya Scientific Advisory Board Member tu Pemenang Nobel Prize tau! Boleh google siapa Dr Elizabeth Blackburn. Shaklee satu satunya company yang mempunyai 3 perbezaan ini.

Always safe
  • Menjalankan lebih 350 ujian ke atas setiap ramuan botani yang baru untuk logam berat, racun serangga atau beratus-ratus bahan cemar berbahaya yang lain.
  • Lebih 100,000 ujian kualiti setiap tahun untuk menjamin ketulenan dan keselamatan bagi setiap produk.
  • Produk Shaklee confirm tidak mempunyai bahan-bahan yang berisiko beracun kepada badan dan bumi. Contoh: Triclosan, SLS, SLES, Propylene Glycol dan lain-lain. Boleh refer gambar.
always safe

Jadi apa apa yang berisiko, better elakkan.
Memang pada certain level, ada bahan-bahan ini dibenarkan untuk diletakkan dalam produk. But, how about long term effect?

Banyak company menggunakan bahan semulajadi dalam produk mereka namun masih menggunakan pengawet, pemanis tiruan, bahan kimia yang berisiko. Hanya Shaklee sahaja yang berani declare 100% guarantee safe to use.

Always works
  • Lebih 100 laporan saintifik diterbitkan.
  • USD300,000 dilaburkan untuk  ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan.
  • Kajian Landmark Study dijalankan dengan kerjasama  penyelidik dari University of California Berkeley yang menunjukkan bahawa orang-orang yang mengambil Shaklee mempunyai kesihatan lebih baik daripada mereka yang mengambil vitamin jenama lain atau tidak mengambil supplement langsung.
perbezaan shaklee


Always green
  • Tiada campuran benda asing dan benda tiruan
  • Tiada filler tersembunyi
  • Tidak diuji ke atas haiwan

4) Pilihan pertama untuk atlet kelas dunia

Atlet terhebat, ahli sukan Olimpik dan pengembara dunia mengakui kehebatan supplement Shaklee dalam memberi tenaga dan membantu mereka memperolehi pencapaian luar biasa. Mereka telah memenangi lebih 100 pingat emas, perak dan pingat gangsa.

To name a few:

Gary Hall Jr. 
  • 30 pingat emas 
  • 31 pemegang rekod dunia
Billy Demong
  • Winter Olympic gold medalist
NASA (1993)
  • Shaklee menghasilkan dan membekalkan AstroAde iaitu minuman penghidratan khas untuk para angkasawan Shuttle
Daedalus (1987)
  • Penerbangan dengan kuasa kayuhan manusia yang pertama menyeberangi Laut Aegean
astroade

5) Murah untuk kebanyakan produk, harga premium untuk produk yang sudah dipatent

Namun, kebanyakan produk adalah berpatutan dari segi harga dan keberkesanan.
Kalau tak percaya, buatlah perbandingan sendiri.

6) Hampir semua produk Shaklee ada

Dari produk kesihatan, produk penjagaan kulit dan rambut serta produk pencuci tanpa toksik.
Boleh diambil dari usia kanak-kanak hingga dewasa serta usia emas.
Pada setiap botol dilampirkan bahan kandungan dan juga dos pengambilan. Tak semua jenama suplemen, ada usaha macam tu.

7) Peluang jana income 

Tahukah anda, beli produk Shaklee untuk makan sendiri pun berpeluang mendapat bonus, apatah lagi yang buat bisnes Shaklee, lagi la berkepuk-kepuk duit bonus yang dapat. Su mengalu-alukan anda semua untuk join bisnes Shaklee dengan group Su.

Model perniagaan yang memberi pilihan kepada orang ramai untuk bekerja dari rumah, memperolehi pendapatan yang sihat dengan membantu orang lain. Bayangkan sebuah perniagaan di mana anda boleh mendapat ganjaran kewangan, trip mewah dalam dan luar negara serta pengiktirafan dari syarikat bagi setiap pencapaian anda.

bisnes shaklee

8) Keberkesanan produk Shaklee itu sendiri

Su dah rasa dan alami perbezaannya. Bermula dari mengandung, kemudian berpantang dan menyusukan anak yang sulong sehingga sekarang punya anak lima yang sedang membesar. Seisi keluarga Su telah menggunakan produk Shaklee.

Sekarang Su sedang konsisten makan Set Kurus Shaklee since sudah selesai penyusuan anak bongsu. Korang kena try tau. Jom sama-sama cantik sebelum Raya.

Setiap orang boleh buat pilihan masing masing. Bukan Su nak cakap jenama lain tidak bagus, tapi Su ada sebab yang kuat mengapa Su terpaksa pilih Shaklee. Inilah sebab-sebabnya.

Antara kereta yang sudah diuji keselamatannya dengan yang belum, mana satu pilihan kita?
Kenapa nak merisikokan diri memilih yang tak diuji, sedangkan yang dah diuji jauh lebih baik dan berbaloi.

Tukar Jenama Vitamin Anda Boleh Mengubah Hidup Anda!

produk shaklee

Berminat mencuba supplements Shaklee atau bisnes Shaklee? Boleh hubungi Su di talian 011-10904139 atau klik je DI SINI.

#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#shakleekotadamansara

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan