Buasir Terkeluar Selepas Bersalin Dan Cara Mengatasinya

Ngeri bila sebut pasal buasir ni. Lagi-lagi pada ibu yang baru sahaja melahirkan anak. Sudah la terpaksa menanggung sakit akibat luka bersalin ditambah lagi dengan sakit buasir. Tak terkira sakit yang terpaksa ditanggung.

Buasir adalah pembengkakkan pada vena yang terletak dibahagian rektum dan dubur. Ia berpunca disebabkan tekanan terlalu banyak dibahagia rektum. Apabila vena ini membonjol keluar ia boleh mengganggu dan menyebabkan membran di sekitarnya membengkak, terasa sakit, perit, gatal, dan berdarah. Kadangkala ia boleh pecah.

tahap buasir

Info lanjut mengenai sakit buasir anda boleh baca DI SINI.

Testimoni ibu selepas bersalin yang menggunakan set buasir shaklee.

cara merawat buasir

Beliau baru sahaja bersalin dan terkena buasir selama 2 minggu. Buasir yang keluar itu agak besar. Beliau mengambil vivix dan 6 biji omega. Alhamdulillah keadaan beliau sekarang telah sihat sepenuhnya selepas diuji dengan buasir.

Omega Guard bersifat antiradang dan membantu mengurangkan bengkak buasir yang menyebabkan kesakitan.

Membaiki sel-sel yang rosak dengan menggantikan sel-sel yang baru.

Jangan bertangguh mendapatkan rawatan segera untuk sakit buasir ini ye mommies, lagi-lagi sewaktu masih dalam tempoh berpantang. Kesihatan harus dititik beratkan dan diutamakan. Nak cuba set buasir Shaklee boleh hubungi cik sue :)

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

3 ulasan:

  1. yg ni mmg seriyes takut ms pregnant n pas bersalin kan

    BalasPadam
  2. Mmg igauan ngeri kalo buasir time berpantang ni.. Dgn jahitan lagi...

    BalasPadam
  3. el dan lya, memang ngerikan. jadi double sakit nak kena hadap kalau luka jahitan bersalin belum sepenuhnya sembuh.

    BalasPadam