Kerja Mencuci Rumah Lebih Mudah Dengan Basic H

Hujung minggu ni Cik Sue akan pulang ke kampung untuk menyambut hari raya aidilfitri. Kelmarin Cik Sue cuci satu rumah. Mula-mula tu ragu-ragu juga dengan kemampuan diri. Maklum la berpuasa kan, dan masih menyusu lagi. Kang takut tiba-tiba pengsan, susah pulak.

Tapi Cik Sue kuatkan semangat untuk kemas dan bersihkan rumah juga kelmarin. Bermula dengan mencuci kipas siling, menyapu sawang, sapu sampah (sadis sangat, tiba-tiba vacuum bole pulak rosak ) dan last sekali mop lantai.

Peneman setia untuk kesemua kerja-kerja Cik Sue semestinya basich. Kerja-kerja mencuci menjadi lebih mudah. Hasilnya semua kelihatan bersih dan berkilat.  Wow! Syoknya, ni yang best guna basic h ni, letak beberapa titik je dalam baldi, kemudian lap/mop. Hasilnya memang la tip top.


Fuh..lap peluh jap 😅 ...tak sangka Cik Sue mampu mengemas rumah seorang diri sambil2 ada iklan dari anak2. (Nak berak la, nak makan, nak menyusu la, bergaduh 2 beradik tu, macam2 lagilah)...

Baru Cik Sue teringat yang pagi tadi Cik Sue bersahur dengan set mighty 3 gems ni. 

Set mighty 3 gems ini mengandungi espmealshakes dan performance. Cik Sue buat overnight oat dan minum air performance. Alhamdulillah badan rasa bertenaga . Buktinya Cik Sue mampu menyiapkan kemas rumah sambil handle anak2 dan juga bisnes Shaklee seorang diri. Alhamdulillah.....Syukur ada Shaklee.

Ok, kemas rumah dah siap. Sekejap lagi Cik Sue nak susun baju-baju kami 5 beranak dalam luggage. Adoi, kalau ada poket doraemon kan senang. Sumbat je semua dalam tu. Tak payah nak bawa balik beg besar gabak macam ni.

Last but not least, nak masukkan duit raya dalam sampul.  Alhamdulillah sejak terjebak dalam bisnes Shaklee ni, ada sedikit duit lebih Cik Sue akan kongsikan dengan anak-anak saudara dan jiran tetangga. Seronok dapat memberi walaupun tak banyak.

Duit raya dekat parents , awal-awal lagi Cik Sue dah bagi. Biar mereka sendiri beli baju raya ikut taste diaorang. Melihat ibu bapa gembira, Cik Sue lagi gembira. Doa mereka yang Cik Sue perlukan, jadi tak salahkan untuk menggembirakan hati ibu bapa sendiri.

Cik Sue rasa sangat bersyukur. Sejak join Shaklee ini, kesihatan diri dan keluarga semakin improve. Begitu juga kewangan. Setiap pertengahan bulan Shaklee tak pernah terlewat masukkan bonus kepada semua para pengedar Shaklee.

Korang yang berminat nak merasa bonus pertengahan bulan boleh hubungi Cik Sue. Nanti Cik Sue share rahsianya k ;)

 013 4774 285
 ig:sihatitunikmat

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan