Perbezaan Soya Shaklee (ESP) Dengan Soya Yang Lain

Cik Sue mula mengenali ESP ketika mencari-cari milkbooster semasa menyusukan anak sulong. Alhamdulillah susu cukup meriah untuk anak, susu pekat berkrim dan badan rasa lebih bertenaga. Bukan tu saja, kulit makin cantik, berat badan pun boleh turun.

Sebelum ni dah pernah cuba baaaanyakk brand soya yang lain, tapi ESP Shaklee juga yang menjadi pujaan hati Cik Sue


Antara sebab-sebabnya ialah:

 1) ESP diperbuat daripada sumber kacang soya Non –GMO

Zaman sekarang banyak tanaman yang dah di ubahsuai secara ginetik. Contoh paling mudah, kita kacuk bunga biar nampak lagi cantek atau buah supaya lagi sodap.

Antara produk popular yang dah diubahsuai secara ginetik (GMO) ialah buah jambu batu, tembikai & anggur yang takde bijik.

Begitu juga soya. Produk-produk lain di pasaran banyak dah diubah secara ginetik. Genetik mereka diubah supaya kurang risiko diserang penyakit, supaya hasilnya lebih banyok & sedap di makan. 

Risiko menggunakan produk-produk GMO ini ialah unsur makanan yang dimakan dah bukan yang semulajadi lagi dah; struktur berbeza, dah terdedah kepada racun pestisid, menyebabkan alergi/kanser, etc.

Tapi ESP dibuat daripada soya BUKAN GMO aka ASLI. Setiap satu tin ESP diproses draripada 30kg soya.

Untong Cik Sue makan ESP selama ni

 2) ESP diproses pada SUHU yang RENDAH agar protein tidak rosak

Dalam 100g daging yg kita makan, mungkin cuma ada 10g saja kandungan protin yg ada. Selebihnya “hampas”.

Kenapa hampas? 

Sebab makanan yang kaya protin sekalipun akan hilang kandungan protin apabila dimasak. Ini kerana, protin akan musnah dalam suhu yg tinggi, lebih-lebih lagi pada suhu makanan dimasak.

Dan kalau masih ada pun sisa baki protin dalam masakan, strukturnya dah berubah kepada gumpalan-gumpalan yang sukar dihadam dan diserap oleh badan. Sebab tu dah banyak makan ikan, ayam, daging pun masih terdedah kepada risiko tak cukup protin dalam badan.

Tapi, protin dalam ESP tak musnah. Kerana ia diproses pada suhu yang rendah supaya kandungan protin di dalamnya kekal berkualiti dan kekal berkesan pada tubuh.

Best ke best

Cukuplah dulu 2 sebab kenapa ESP Shaklee BERBEZA dengan soya2 yang lain. Nak tahu 4 lagi keistimewaan ESP Shaklee. Jemput baca di sini ye: http://bit.ly/2983Xi8

Nak rasai sendiri kelazatan dan kesan positif pengambilan ESP yang super awesome ni, boleh hubungi Cik Sue 013 4774 285.

1 ulasan: