Haid Tidak Teratur, Punca Dan Penawarnya Yang Membuatkan Para Wanita Kembali Tersenyum

Haid tidak teratur memang menggusarkan kebanyakan wanita, terutamanya yang bergelar isteri. Kadang-kadang tu sampai terbawa-bawa fikir benda lain seperti:

haid tidak teratur, cara mengatasi haid tidak teratur

1) Takut-takut petanda kepada sebarang penyakit yang tak diketahui. Mungkinkah isteri anda sebenarnya ada penyakit endometriosis, atau PCOS ? Ish, takut la pulak.

2) Isteri asyik2 nak ngamuk, asyik2 nak merajuk atau sikit2 tak boleh. Kalau berpanjangan, rumah tangga boleh jadi panas.Yang suami dok ingat isteri dia ok je sbb setiap kali tanya "awak OK?", isteri dia pasti jwb "ai ok je"; padahal sang isteri nak dibelai2 nak di tolong2, etc.

3) Sukar nak rancang hubungan suami isteri; lebih-lebih lagi kalau duduk berjauhan. Suami kerja kat Delhi (India) & isteri pulak berkhidmat di Shanghai (China), 3-6 bulan baru boleh ambik cuti nak bersua-muka. 

Dah susah2 ambek cuti dan travel jauh2, pun masih tak dapat bersama. Ingatkan dah lampu HIJAU, sekali masih lampu MERAH. Haid tak teratur punya pasal. sedih? kecewa? rugi pun ade...

4) Of cos, sukar nak rancang kehamilan. dah kahwin 5-7 tahun masih belum ada rezeki. Atau elok2 dah bajet nak anak setiap 2-tahun, sekali lepas setahun pun dapat anak lagi. Bila haid tak datang-datang, tak tahu masa tu subur ke tak ke, tau-tau dah mengandung. 

Ini yg bila doktor bagitau "tahniah, awak berbadan dua", kita tak tahu nak gembira terlompat2 ke atau seram sejuk nak tunggu timing cantek baru nak bagitau suami.

Begitu serius kan haid tak teratur nih?

Mengapa haid saya tidak teratur? 
Ada beberapa perkara yang menyebabkan ia berlaku. Pertama, hormon anda mungkin tidak seimbang. Stress juga adalah faktor penyumbang lain kepada haid yang tidak teratur. 

Diet atau riadah yang melampau juga boleh menyebabkan haid tidak teratur. Jika masalah ini berterusan, kami menasihatkan anda supaya berjumpa pakar ginekologi.  

Masalah yang sama turut dialami oleh Puan Ija Ramli. Haid tidak datang selama setahun. Badan rasa letih, emosi terganggu dan tidak selesa. Apa yang beliau buat?

Haid Tidak Teratur Buat Dia Emo Sokmo, Suami Pun Bingung 

Selepas konsisten selama 3 minggu menggunakan Set Asas Shaklee dan GLA Complex Shaklee, haid beliau kembali datang seperti biasa. Tak rugi tau cuba!! Bukan sahaja dapat mengembalikan kitaran haid yang normal, malah sebagai BONUS dapat kulit yang cantik jugak!! Wow syokkan??

Testimoni kulit cantik dengan GLA Shaklee.

Apakah keistimewaan Shaklee GLA Complex berbanding Evening Primrose Oil (EPO) jenama lain?


cara mengatasi haidtidak teratur

Evening Primrose Oil diambil daripada bunga evening primrose (EP). Benih bunga liar EP mengandungi sehingga 25% asid lemak penting termasuk Linoleic Acid (LA) dan Gamma-Linoleic Acid (GLA). 

Asid Lemak sangat mempunyai banyak fungsi dan sangat penting kepada tubuh kita terutamanya wanita. EPO supplement perlu mempunyai sekurang-kurangnya 8% GLA complex.

Shaklee GLA diekstrak daripada minyak borage yang mengandungi GLA semulajadi yang sangat pekat dalam bentuk yang dengan mudah diserap. 

Ia dinamakan GLA complex kerana selain borage oil di dalamnya terdapat campuran vitamin E dan minyak benih bunga matahari.

GLA complex BOLEH diambil semasa kedatangan haid.

Peringatan : Jika anda mengambil warfarin atau ubat mencairkan darah, elakkan pengambilan GLA.

Kenapa GLA penting?
Gamma-linoleic Acid (GLA) merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin – bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawal atur proses badan yang normal.

testimoni period tak teratur

Testimoni mereka yang telah mencuba GLA COMPLEX: (Klik imej untuk lebih jelas)

Testimoni 1

testimoni period tak teratur

Testimoni 2

testimoni period tak teratur

Testimoni 3

testimoni period tak teratur

Anda di luar sana mengalami masalah yang sama? Apa kata anda cuba produk Shaklee ini. Usah ragu-ragu dengan produk yang terbukti berkesan ini.

Jika anda membeli produk ini sekarang, bermakna anda telah membuat pilihan yang sangat bijak.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Subang Air pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja. 

Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan klik butang Google+ atau Facebook kepada rakan-rakan anda. Siapa tahu, penulisan ini mampu membantu mereka yang memerlukan. Terima Kasih :)

10 ulasan:

  1. Sha alami nasib yang sama, cuma doktor cakap memang penyakit sha buat haid tak teratur... pergi O&G pun macam takde pape... smoga memang takde pape la... hish

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga sha baik2 aje, sha kuat sbb tu Allah uji sha.

      Semoga Allah kurniakan kesihatan yg semakin baik pada sha, dan rahmat serta kasih sayangnya pada sha sekeluarga insyaAllah.

      Padam
  2. alhamdulilah so far haid el xde masalah
    tp pas beranak tu..haid x mai2 lagi..mayb still bf kut

    BalasPadam
    Balasan
    1. Normal el, sebab masih bf haid datang lambat sikit.

      Padam
  3. saya pernah haid nya tidak teratur tapi sekarang engga :)

    BalasPadam
  4. kalau wana stress memang selalunya haid x teratur la sue..dulu wana rajin amalkan pengambilan EPO..tapi, tulah bila dah habis x beli pula..huhu

    BalasPadam
  5. Alhamdulillah, dari zaman anak dara sampailah sekarang, takde masalah bab tu.

    BalasPadam
  6. erm sama lah, pernah alami sekali je. pernah sekali period lambat dua bulan, asyik emo la time tu :)

    BalasPadam
  7. alhamdulillah..setakat ni teratur..cuma kdg2 sengugut teruk..

    BalasPadam