Vitamin C Untuk Merawat Jerawat Agar Cepat Kecut Dan Parut Cepat Pudar

Hampir kesemua individu pernah mengalami masalah jerawat. Cuma samada ianya serius atau tidak. Sue juga pernah mengalami masalah jerawat sewaktu sekolah menengah. Biasalah waktu tu kan, hormon remaja sedang meningkat. Kikiki.....

cara merawat jerawat

Vitamin C dapat bermanfaat bagi seseorang yang mempunyai masalah dengan jerawat. Jerawat dapat menyerang anda sejak remaja hingga dewasa. Kajian telah dilakukan terhadap apa sahaja yang mampu untuk menyembuhkan jerawat dan menyatakan bahawa vitamin C dapat digunakan untik merawat jerawat.

Berikut adalah sebab mengapa vitamin C terbukti bermanfaat untuk merawat jerawat:
  • Vitamin C membantu penyembuhan luka yang meninggalkan parut pada kulit
  • Memberikan kekebalan jangkitan dan racun, ketika racun tidak keluar, maka muncullah jerawat yang teruk
  • Membantu dalam mengatasi keradangan dalam kawasan jerawat
  • Vitamin C berfungsi sebagai pelembap kulit kering dan bersisik
  • Meningkatkan tekstur dan menambah kilauan (glowing) pada kulit
  • Membersihakan kulit dengan menyingkirkan kotoran yang merupakan penyebab dari jerawat
  • Menjana semula kulit dengan menjadikan ia cerah dan sihat
  • Dermatologis menetapkan vitamin C dalam bentuk krim wajah dan makanan tambahan, ini bertujuan untuk merangsang pengeluaran kolagen
  • Mengawal tanda-tanda awal penuaan seperti kedutan
Dos harian vitamin C harus berkisar di antara 1000-2000 mg. Pastikan pengambilan tidak melebihi had maksimum. Jika berlaku berlebihan, maka boleh menyebabkan cirit-birit yang nantinya boleh menyebabkan dehidrasi.

Ikuti kisah Cikpuan Farizan yang pernah mengalami masalah jerawat yang serius selepas menggunakan produk yang berkemungkinan mempunyai bahan kimia. Beliau telah menanggung derita jerawat selama hampir 7 tahun sebelum berjumpa dengan produk yang mampu merawat masalah beliau.

Cara Elakkan Jerawat Di Muka Dengan Cepat Lepas 7 Tahun Terseksa! 

Manfaat Utama Vitamin C:

  • Membentuk Kolagen – Kolagen adalah asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
  • Memperbaiki Simptom Pendarahan – Kekurangan vitamin c adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  • Peningkatan Sistem Imun – Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mengurangkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.
  • Memerangi Kanser – Ia adalah satu-satunya antioksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.
  • Mencantikkan Kulit – Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
  • Memperbaiki Insomnia – Ia memperbaiki insomnia, stress masalah berkaitan mental seperti keresahan.
  • Mengekalkan Kolesterol Sihat – Ia mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.
Testimoni mereka yang sembuh dari jerawat selepas mencuba vitamin C:

Testimoni 1: Saya pun ambil vitamin c. Muka saya jerawat selalu tumbuh kat area dahi dan pipi. Bila makan konsisten dalam 2 hari je, esok tu jerawat semua hilang dan kecut.

Amalkan vitamin c jerawat kurang nak naik, kulit lebih cerah.

Dah ambik vitamin c kulit muka makin cerah sebab jeragat berkurangan. Lingkaran panda sekeliling mata pun berkurangan.

Saya pun ambil vitamin c. Dari kulit berjerawat dulu sampai sekarang jerawat senang sangat nak hilang. Kulit pun makin cerah.


petua merawat jerawat

Testimoni 2: Bila konsisten vitamin c muka dah tak kusam. Touch up bedak nipis je cukup. Kalo tak berbedak pun takpe. Rasa confident je.

Dulu jerawat banyak sangat semenjak makan vitamin c 2 biji sehari sekarang jerawat tak naik lagi dan parut semakin pudar


Promosi Vitamin C beli 6 Percuma 1 atau beli 2 diskaun 5% sepanjang April ini. Dapatkan stok Vitamin C anda pada harga promosi yang lebih menjimatkan.

sustained release vitamin c

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

0 Pembaca Setia:

Catat Komen