Manfaat Omega-3 Sebagai Anti Keradangan

Bukan semua lemak adalah lemak yang tidak baik. Keseimbangan antara lemak omega-3 dan omega- 6 adalah perlu untuk kesihatan tubuh badan keseluruhannya.

Ianya TIDAK DAPAT dihasilkan oleh badan dan mesti diperolehi dari diet harian.

Eicosanoids adalah daripada EPA dan DHA Omega-3 di mana ianya satu ANTI-RADANG yang baik.

makanan anti radang
Asid lemak ini memastikan membran sel menjadi fleksibel supaya sel-sel mudah melalui salur darah dan MENYEKAT pengeluaran LEUKOTRIENES, bahan utama yang menyebabkan KERADANGAN.

Keradangan adalah percubaan badan memberi PERLINDUNGAN DIRI untuk membuang rangsangan berbahaya dan memulakan proses penyembuhan. Keradangan adalah sebahagian daripada tindak balas IMUN badan.

Radang ni bila terjadi BENGKAK, KULIT MERAH, kemudian kita RASA SAKIT, RASA PANAS dan HILANG FUNGSI.

Contohnya seperti gout, ekzema, athma dan sakit sendi.

Asid lemak Omega-3 terdapat pada ikan laut air sejuk seperti makerel, salmon, tuna dan hering. Sumber ikan mestilah dari laut dan bukan ikan yang dibela di dalam sangkar.


Mana dapat sumber omega-3 yang terbaik?

Pilihan cik sue ialah minyak ikan Shaklee.

Shaklee Omega Guard diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, ikan bilis) di perairan negara Jepun. Ia BUKAN dari hati minyak ikan seperti kebanyakan yang terdapat di pasaran.



Ia dihasilkan melalui proses PENYULINGAN proprietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi menyingkirkan bahan BERBAHAYA seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB (polychlorinated biphenyl - merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik).


Jadi, kalau nak elak radang yang menyakitkan eloklah ambil Omega-3 ini.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

2 ulasan:

  1. aida amalkan omegaguard. alhamdulillah :)
    jom ramai2 kita mula kan.
    cegah penyakit sebelum parah !

    BalasPadam