Sakit Sendi Hilang Kini Emak Sudah Boleh Solat Berdiri

Sakit sendi banyak kelihatan kepada orang dewasa dan juga golongan yang sudah berusia lanjut. Kasihan apabila melihat sendiri ibu bapa yang nak berjalan pun susah apatah lagi nak solat. Pendek kata aktiviti seharian mereka juga terjejas akibat sakit sendi.

rawatan sakit sendi

Apakah itu sakit sendi?
Sendi membentuk hubungan antara tulang. Mereka memberi sokongan dan membantu anda bergerak. Apa-apa kerosakan kepada sendi akibat penyakit atau kecederaan boleh mengganggu pergerakan anda dan menyebabkan banyak kesakitan.

Banyak keadaan yang berbeza boleh membawa kepada sakit sendi, termasuk osteoartritis, artritis reumatoid,gout, tekanan, terseliuh, dan kecederaan lain. Sakit sendi adalah sangat biasa.

Sakit sendi boleh bermula dari sederhana sakit kepada sangat sakit. Ia akan hilang selepas beberapa minggu (akut), atau mengambil masa sehingga beberapa minggu atau bulan (kronik).

Rahsia Dia Tambat Hati Suami Kaw2, Sambil Tersenyum Manja

Walaupun hanya kesakitan jangka pendek dan bengkak pada sendi ia boleh menjejaskan kualiti hidup anda. Walau apa pun yang menyebabkan sakit sendi, biasanya ia boleh dirawat dengan ubat-ubatan, terapi fizikal, atau rawatan alternatif.

Doktor anda terlebih dahulu akan cuba untuk mendiagnosis dan merawat keadaan yang menyebabkan sakit sendi anda. Matlamatnya adalah untuk mengurangkan kesakitan dan keradangan, dan memelihara fungsi sendi. 

Ubat-ubatan 
Untuk sederhana hingga teruk sakit sendi dengan bengkak, ubat preskripsi bukan steroid anti-radang (NSAID) seperti aspirin, ibuprofen (Advil, Motrin), atau naproxen sodium (Aleve), boleh memberikan kelegaan.

Jika anda mempunyai sakit ringan tanpa apa-apa bengkak, acetaminophen (Tylenol) adalah berkesan. Berhati-hati apabila mengambil ubat ini,  terutamanya jika anda minum alkohol, kerana dos yang tinggi boleh menyebabkan kerosakan hati.

Jika kesakitan anda adalah begitu teruk sehingga ubat-ubatan bukan steroid tidak cukup berkesan, doktor akan memberikan ubat yang lebih kuat  iaitu ubat opioid. Kerana dadah opioid boleh menyebabkan mengantuk, anda hanya perlu menggunakannyaa di bawah pengawasan doktor. Ia juga boleh menyebabkan sembelit, anda boleh mengatasinya dengan mengambil julap.

Testimoni sakit sendi
Testimoni 1: Seminggu ambil vivix dah boleh solat macam biasa. Sebelum ni solat di kerusi je. Dah boleh jalan-jalan dan buat kerja rumah sendiri. Sebelum ni nak gerak pun susah.

rawatan sakit sendi

Testimoni 2: Dah habis sebotol, mak kata badan rasa ringan je, nak solat pun takde masalah, tidak sebelum ni nak solat tu sakit lutut. Berat pun turun. Dulu nak naik turun tangga rasa sakit, nak rukuk pun susah, solat duduk, tapi alhamdulillah sekarang dah ok sangat.

ubat sakit lutut
Apa itu Vivix?
Vivix ialah minuman botanikal dari anggur muscadine, purple carrot, elderberry dan polygonum cuspidatum yang tinggi antioksidan dan kaya dengan polifenol.

anggur muscadine
4 bahan utama vivix
Vivix bertindak dari peringkat DNA dengan 4 cara berikut.

4 langkah vivix bertindak dalam badan
4 cara vivix bertindak di dalam tubuh
ubat sakit sendi
Vivix memberi tenaga untuk melegakan sakit lutut
polifenol
Vivix mengandungi resveratrol dan polifenol
Jangan biarkan sakit sendi menghalang anda dari bergerak aktif. Anda bukan bayar untuk sebotol suplemen, tetapi anda melabur untuk sebuah nikmat yang tiada penggantinya iaitu KESIHATAN. Kembalikan riak wajah gembira kepada ibu bapa anda untuk mereka kembali bergerak aktif serta kesihatan yang bertambah baik.


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.


faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

0 Pembaca Setia:

Catat Komen